{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.751 visninger | Oprettet:

Bremsepedal synker {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg har lige fået skiftet kobling inkl. koblingsvæske på min Hyundai i30.

Efterfølgende har vi bemærket, at pedalen skal trykkes et stykke ned før den tager ved, hvilket den normalt gjorde med det samme.

Vi har prøvet at lufte systemet ud, men det var minimalt hvad der kom af luft.

Pedalen synker når bilen er startet, men ikke når den er slukket.
Vi kan ikke se noget væske komme ud ved udluftningsskruerne.. Der forsvinder umiddelbart heller intet fra beholderen..

Kobling og bremsevæske har samme beholder.. Kan det på nogen måde være relateret??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bremsepedal synker
  • #1   21. maj 2017 Jeg ved ikke om det evt er ABS-boksen der lader din pedal synke når du holder stille med vedvarende tryk på pedalen med motoren tændt, men både min Fiat Ducato fra 2014 samt min gamle Ford Transit 2008 gør det og har også prøvet det i andre ""nye"" biler.


  • #2   21. maj 2017 som Kim B, skriver,
    så gør mange nye biler det. når man holder stille,

    jeg ved ikke om det er for og skåne bremse systemmet,

    men jeg gar selv oplevet det på forskellige biler,


  • #3   21. maj 2017 Efter lidt google ræs...

    Har selv haft TDI hvor bremsepedalen falder ligeså stille hvis man holder den på pedalen.
    Selv efter den er nået til det hårde punkt.

    Har reklameret på værkstedet hvor jeg fik at vide at det var helt normalt på TDI.
    Angiveligt noget med det kraftige tomgangsmoment :roll:
    Det sagde han helt uden at blinke og gad ikke engang kigge på det.

    Jeg insisterede på at få skiftet bremsvæske (udluftet) - for egen regning blev de så smiley
    Men det ændrede ikke på noget, og da den aldrig brugte noget væske accepterede jeg det til sidst.
    Har efterfølgende bemærket det på andre TDI biler også.
    Så hvis ikke det pisser ude med bremsvæske tror jeg alt er som det skal være.


    - - - - - - - - - - - -



    Jeg har læst mig til at det skulle være meget normalt på dieselbiler da der er en vakuum pumpe der bliver ved med at suge i pedalen, i modsætning til benzinere hvor der skabes vakuum fra indsugningen (hvilket er svært på en diesel med overtryk (Turbo!) i indsugningen)

    Kan det tænkes det er derfor?
    Altså en vakuum pumpe der bliver ved med at suge igennem på din pedal.


  • #4   21. maj 2017 Der er i hvert fald ikke luft i systemet og der forsvinder intet væske, så kan godt tænkes det er sådan noget. Jeg ved ikke engang hvordan det var før, for det er først nu jeg har afprøvet det.. Så kan godt tænkes det bare er sådan det skal være smiley

    Men tak for jeres svar!


  • #5   21. maj 2017 Hvis du kan pumpe pedalen sten hård når bilen er slukket uden den synker, så skal du ikke være bekymret. smiley

  • #6   21. maj 2017 Jeg kan godt pumpe den hård når bilen er slukket smiley

  • #7   21. maj 2017 Perfekt, så har du i hvert fald ikke en utæthed i systemet. smiley

  • #8   21. maj 2017 For at evt få følelsen tilbage i bremse pedalen, prøv at fin en sikker grusvej hvor du aktivere ABS systemet mens du bremser

  • #9   21. maj 2017 #8

    Det kunne jeg nok godt prøve, tak smiley


Kommentér på:
Bremsepedal synker

Annonce