{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
778 visninger | Oprettet:

Stille ventiler Seat Arosa {{forumTopicSubject}}

Hej, så er det tid til at jeg skal have hjælp, igen.. smiley

Min Seat Arosa 1,4 fra 1999 har en tikkelyd fra motoren, både i tomgang, og under acceleration. Jeg ville mene at ventilerne skal justeres, men er det noget man ville kunne gøre selv? Og hvad ville det eventuelt koste at få det lavet hos en mekaniker? Jeg ville helst gøre det selv, da det er lidt sjovere, men hvis det er alt for indviklet, er det nok bedst med en mekaniker.
Jeg har googlet lidt, men kan ikke rigtig finde frem til en ordentlig guide eller forklaring.

Noget andet jeg faldt over var at man kunne prøve at rense ventilerne med olierens, men ved ikke om det er et forsøg værd, eller om ventilerne skal justeres.


På forhånd tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Stille ventiler Seat Arosa
  • #3   27. maj 2017 Har kigget i instruktionsbogen, men kan ikke finde noget om det smiley

    er det korrekt forstået at når ventilerne på cylinder nr 4 står højest, så kan man justere ventilerne på cylinder nr 1?


  • #4   27. maj 2017 Hvad kan man så gøre hvis den har hydrauliske?

  • rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

    Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
    #5   28. maj 2017 hvis det er hydrauliske skal den have nye løftere de er ikke så dyre men arbejdet er dyrt så det kan ikke svare sig på så gammel en bil men det betyder nu ikke så meget de tikker jeg har kørt 125000 med tikkende ventiler i min cordoba

  • #6   28. maj 2017 Motorkode er APQ hvis det hjælper smiley

  • #7   28. maj 2017 Ellers kan man vel selv skifte løfterne? smiley

  • rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

    Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
    #8   28. maj 2017 nu kender jeg ikke noget til dine evner mht rep af biler men den rep vi taler om her er ikke for en handyman det er for en der virkelig ved hvad han laver

  • #9   28. maj 2017 Jeg kan ikke rigtig finde en guide til det, så kan ikke vurdere om det er noget jeg kan eller ikke kan smiley

    jeg syntes bare ikke det lyder helt optimalt med den klapren.


  • #10   28. maj 2017 Kan selvfølgelig starte med at skifte olien ud med den tyndere? Jeg aner ikke hvad den kører på nu, og hvornår det sidst er skiftet

  • #12   28. maj 2017 Altså jeg har lige fået den her i Søndags, så ca 150 km.

  • #13   28. maj 2017 Hvad olie vil i mene jeg skal skifte den ud med? Jeg fandt som sagt på nettet at en tyndere olie måske kunne fjerne tikkelyden.
    Og at de allerede begyndte med hydrauliske løftere i starte '90, så det har min jo nok også så


  • #14   28. maj 2017 start med at få givet den noget indvendigmotorrens og så skiftet olie og filter hjælper det ikke og du vil have det lavet så skal du have knasten løsnet for at skiftet de ventilstrammer(kopper) og og det kræver du løsner tandremmen også så det er lidt af en opgave vis du ikke ved meget om biler

  • #15   28. maj 2017 Jep, hælder dette her på http://www.viskerbladet.dk/product/motor-clean-olierens-renser-din-motor-indvendig-liqui-moly-9/ inden olieskift som der står, og så lader den køre i tomgang 10-15 minutter, og så hælder noget nyt olie på, og kommer så det her i http://www.viskerbladet.dk/product/tikkende-ventiler-reducering-af-stoej-hydraulisk-ventil-additiv-liqui-moly-12/


    så må jeg se hvad den så siger


  • #16   28. maj 2017 Der blev skiftet olie og oliefilter for 5000 km siden, 5W-30. Så det er vist ikke så nødvendigt endnu.
    Så vil prøve det additiv imod tikken, og se hvad den siger.

    Ville der ske noget ved at skifte tændrør og tændkabler? eventuelt også rotor og strømfordelerdæksel?
    Den fejler som sådan ikke noget, men det er ikke noget der ville hjælpe mod den tikken? Når den er kold kan man høre den går på 3 cylindre, men efter en smule gas når den er varmet op, kører den igen på 4.


  • #19   29. maj 2017 #18

    Så det du siger er at bare fordi det ikke er en dyr bil, så er den ikke værd at passe på?
    Det er min første bil, så den er mere end udemærket til mit behov, specielt når man tænker på jeg kører scooter til og fra arbejde.

    Så fuck Bugatti, det er nu engang en Arosa jeg har.


  • #20   29. maj 2017 #17, ved nu ikke om 600 kr er specielt mange penge, nu når den jo helst skal gå så fornuftigt som muligt, så jeg forhåbentligt kan beholde den i noget tid.

  • #22   29. maj 2017 Det eneste rust der er på den, er en smule i venstre forskærm.

    Men kan bare ikke se ideen i at skrive det som du gør? smiley Hvis jeg har lyst til at bruge 20-25.000 på den i de måske 2-3 år jeg har den, så gør jeg skam det smiley Hvis du syntes det er dumt, det er fint, det er din holdning, men det eneste der betyder noget, er hvad jeg mener/gør/vil smiley

    Så lige meget hvor meget du vil nedgøre den, så virker det skam ikke smiley


  • #24   29. maj 2017 Man kan jo ikke undgå at en knap 20 år gammel bil vil koste nogle penge i drift.
    Men igen, mine penge, mine valg smiley
    Og det har ikke noget at gøre med at jeg ikke gider lytte til en med noget erfaring, gider bare ikke lytte til en der i bund og grund skriver min bil er noget lort


  • #26   29. maj 2017 Ja d'oh tilbage til dig da

  • rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

    Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
    #28   29. maj 2017 din bil er ikke lort men det er jo kun et læ skur uden nogen særlig værdi og man skal jo ikke smide gode penge efter dårlige
    forstår godt det er dit et og alt nu hvor det er din første bil og du må jo så betale dine lære penge som vi andre også gjorde da vi var grønne


  • #29   29. maj 2017 Præcis. Mine valg.
    Og lytter da specielt ikke til en der kører rundt i en gang fransk lort smiley


  • #31   29. maj 2017 Er ikke misundelig på en Renault, nej smiley

  • #32   29. maj 2017 Jeg skrev om det kunne hjælpe på tikkeriet, og ikke om det var prisen værd.

    og så kommer du med din åndsvage Bugatti-kommentar, prøv dog at opføre sig som en på din alder, istedet for at kritisere mig.


  • rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

    Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
    #33   29. maj 2017 det der hjælper på tikken er nye løftere og det er ikke gør det selv arbejder et værksted tager omkring 8 til 10 kg for den rep og det kan bilen ikke bære mht værdi om du vil gøre det alligevel er jo din sag men som jeg skrev tidligere jeg har kørt 125000 med det samme tikkeri lyder som der sidder 4 små spaniere med en hammer i hver hånd og banker på knasten men lortet køre og når man køre i bilen høre man det jo ikke så lyt til en gammel ræv kør og brug dine penge på frækt undertøj til din kæreste eller dig selv hvis du er til det hehehe

  • #35   31. maj 2017 Jeg giver fyren ret. Han skal da selv bestemme om han vil bruge penge på bilen, klog eller ej. Det var heller ikke spørgsmålet; han søgte et svar på hvorfor den tikker, og måske om det er hvor hård/dyrt det er at få løst. Så kan han altid selv bestemme om han synes det er værd. Jeg er selv 42 og kører stadig i min første bil jeg købte da jeg var 18. Og ja, jeg har brugt penge for at holde den kørende, men kan heldigvis lave alt selv. Den er grim, gammel, umoderne og hverken økonomisk eller sikker. Men jeg kan lide den.

  • #36   31. maj 2017 Lige præcis smiley Det eneste jeg spurgte om, var ang tikkeriet smiley Ikke om det er det værd smiley For mig er det det værd smiley
    Har givet 10.000 for den, og har da planer om en gevindundervogn og nogle Ronal Turbo fælge, nogle vil sige det er mange penge at bruge på den, men det er det værd for mig smiley


  • #37   31. maj 2017 Manden bestemmer sku selv hvor mange penge han vil bruge på sin bil, når nu han er glad for den.
    -Bliver desværre også lige nødt til at informere dig om at din franske balge heller ikke er 2 potter pis værd med en 1.2 motor når de har kørt over 100.000km, men du har den stadig fordi du er glad for den.
    God dag. smiley


  • rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

    Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
    #38   31. maj 2017 37
    selvfølgelig betemmer han selv hvad han vil bruge af mønt på sin bil om det kan betale sig eller ej
    men derfor kan man jo godt forsøge at råde ham mht hvad kan betale sig og hvad kan ikke
    jeg selv ville bruge bilen som det den er tiltænkt fra fabrikken side altså et læskur og spare op til en anden med mere motor køre egenskaber osv men hver mand sit cirkus nogens større end andres


Kommentér på:
Stille ventiler Seat Arosa

Annonce