{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
30.933 visninger | Oprettet:

Bilbatteri aflader over natten. {{forumTopicSubject}}

Mit bilbatteri (Varta) er pludselig indenfor de sidste tre dage begyndt at aflade over natten.
Hvis jeg sætter startkabler på, kan de sagtens starte. Når jeg har kørt en tur, kan jeg godt slukke bilen og starte den igen. Men hvis jeg lader den stå over natten, så er den helt flad igen.
Da jeg målte på batteriet i går da det var fladt, var der 10.7 volt på.
Fik en tester på hos thansen og de kunne se at batteriet var 80% health.
Nu prøvede jeg at sætte en batteri lader på i går for at lade den helt op. Kunne se kl 23 at den var ladet helt op, men da jeg kom ud her til morgen, viste laderen at batteriet kun var på 3 streger ud af 6 streger.

Har ikke installeret nye ting i bilen og der er ikke nogle lamper eller lys der er tændt.

Nogle forslag?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bilbatteri aflader over natten.
  • #1   14. jul 2017 Hej Lars
    Jeg ville måle om bilen aflader dit batteri.
    Find et godt multimeter.
    Åben motorhjelmen, sluk bilen og alt hvad der end kunne køre i bilen, luk dørene.
    Herefter kobler du stelpolen fra batteriet og sætter dit multimeter i serie mellem stelkabel og batteripol.
    Så at multimeteret indgår som et led i dit stelkabel. Altså ene ledning på batteripol og anden på stelkabel.
    Husk at sætte multimeteret på Ampere og flyt benene i multimeteret til "A" måling.

    På denne måde kan du se strømforbruget imens bilen er slukket.
    Du skal helst undgå at åbne døre og lignende da multimeteret som regel kun kan klare få Ampere!

    Efter ca 5 min skulle bilen gerne være faldet helt til ro og dit ampere forbrug tæt på nul. Kan ikke huske hvor meget over nul det må være, vidst max 0,1A.

    Skriv gerne hvad du finder ud af smiley


  • #2   14. jul 2017 Batteri problem
    Jeg havde en Volvo 240 (86) der ikke kunne starte, så snart den havde stået en eller to dage,
    jeg fik batteriet opladet og det hjalp ikke jeg købte et nyt batteri og det hjalp heller ikke.
    Så sagde mekanikeren at den skulle trækkes hen til El mekanikeren, uden at den blev startet,
    de fandt straks ud af at bagagerums lyset ikke slukkede. når bagklappen blev lukket.



  • #3   14. jul 2017 Til min forrige kommentar - Hvis den ikke aflader så skal du ha et nyt batteri smiley

  • #4   14. jul 2017 Nu spørger jeg måske dumt, men på multimeteret, er det så den indstilling der hedder 10A den skal stå på?

  • #5   14. jul 2017 Husk multimeteret skal stå på DC Ampere..

  • #6   14. jul 2017 Syntes ikke der er en der hedder DC ampere

  • #7   14. jul 2017

    profilbillede
  • #8   14. jul 2017 Du sætter den over hvor der står 10A. Husk at flytte rød ledning op i øverste hul.

  • #9   14. jul 2017 Den ligger på 0.38, så det ser ud som om at der er noget der bruger strøm?

    profilbillede
  • Finn J
    Finn J Tilmeldt:
    jul 2014

    Følgere: 14 Svar: 2.886
    #10   14. jul 2017 tjek alle pærer loftlys handskerum bagagerum ellers så er det en sikring ud ad gangen og se hvilken kreds der bruger strøm


  • #11   14. jul 2017 Det må jeg igang med. Er det meget normalt at den pludselig før sådan? Har ikke ændret noget i længere tid.

  • #12   14. jul 2017 Og mange tak for hjælpen alle samme ????

  • Finn J
    Finn J Tilmeldt:
    jul 2014

    Følgere: 14 Svar: 2.886
    #13   14. jul 2017 det sker er ikke ret tit, men unormalt nej smiley hvis du har alarm på bilen er et forbrug på op til 0,05 ok f. eks:

    Deaktiveret: 0,264 Wh (U x I x t) = 0,022 Ah
    Aktiveret: 0,336 Wh. = 0,028 Ah


  • #14   14. jul 2017 Tak. Har alarm på bilen.
    Den har kun gjort det i tre dage.


  • #15   14. jul 2017 0,1 A i forbrug er meget normalt på nyere biler med startspærre , og diverse processorer indbygget i bilen.

    Min bruger også der omkring, og kan se på diverse fora, at det er helt normalt.

    Men at den ikke kan starte efter EN overnatning tyder på et dårligt batteri, eller bilen ikke altid går i dvale.


  • Finn J
    Finn J Tilmeldt:
    jul 2014

    Følgere: 14 Svar: 2.886
    #16   14. jul 2017 #15 Henrik: mange "nye" har meget elektronic og nogle af dem har "højt" forbrug op til 0,5 A op til en time efter sluk, men så falder det til 0,05 eller mindre


  • #17   14. jul 2017 Det kan godt være en diode i generatoren der er "stået af" dvs. helt stået af er den nok ikke. Når bilen kører lader den sikkert fint, men i samme sekund motoren er stoppet løber der strøm tilbage gennem generatoren, der aflader batteriet.
    Start med at fjerne minusledningen fra batteriet. Du har formodentligt kode til radio etc.? Standser det afladningen er det ikke batteriet.
    Så må du i gang med at finde synderen. Det er mange gange generatoren, når det opstår sådan lige pludselig.


  • #18   14. jul 2017 Min Ford har 0.11 A i forbrug i dvale. ........ nogle nyeere MB har endnu mere. smiley

    Har chekket det flere gange, og ja, jeg venter nogle minutter indtil den er lukket max. ned. Men alligevel 0.11 A.

    Kører jeg ikke i den i en uge, så smider jeg lige en vedligeholdelseslader på.

    Men 0.38 A som trådstarteren har ER højt ! ......... hvilken bil er det iøvrigt ?


  • #19   14. jul 2017 Det er en BMW fra 2000 med masser af udstyr.
    Lige nu svinger den imellem 0.11 og 0.14 ampere når jeg har multimedier imellem.


  • #20   14. jul 2017 man sige den mals må aflade med 0.4 ampere,
    så er det i orden,

    tyder på dit batteri er klappet i en celle,

    havd måler du på batteriet, når motor køre
    den skal gerne ligge på 13,8 til 14,4 volt


  • #21   14. jul 2017 Mener du 0.4 eller 0.04? For den siger på multimeteret at den aflader med 0.11 lige nu.

  • #22   14. jul 2017 Pludselig går den op på 0.35

  • #23   14. jul 2017 Den måler 14.04 når motoren køre

  • #24   14. jul 2017 Er der automatgear på din BMW ?

  • #25   14. jul 2017 Ja det er der

  • #26   14. jul 2017 Nu står den igen på 0.11

  • #27   14. jul 2017 Prøv lige at lave en ny test, hvor du parkerer i "N" og mål forbrug. Og derefter en test hvor den står i "P"

    Min bruger 3x så meget strøm i N , af uransgelige årsager. Tænker den aktiverer gearkasseprocessoren i netop denne position, og går først i dvale når den kommer i P.

    Men kan jo ikke vide hvordan du parkerer -:) smiley


  • #28   14. jul 2017 Ved du hvor gammelt batteriet er? Hvis det er med propper i (til efterfyldning) ville jeg skifte det. Så er det vidst ingen skade til.
    -såfremt din afladning bliver på 0,11A.


  • #29   14. jul 2017 Ved ikke hvor gammelt batteriet er, men der kan ikke fyldes på.
    Kan ikke rigtig finde dato eller andet på batteriet


    profilbillede
  • #30   14. jul 2017 Det ser ikke gammelt ud!
    Har du prøvet det Henrik S skriver med P / N, hvis din selvfølgelig er med automatgear?


  • #31   14. jul 2017 Har prøvet at tage alle sikringer ud en efter en og har ikke kunne se nogle store udsving, udover at da jeg tog sikring ud til kabinelys, svingede den fra 0.09 til 0.12 og med sikringen i igen, svingede den fra 0.10 til 0.14

  • #32   14. jul 2017 Har aldrig parkeret i N. Kan kun tage min nøgle ud hvis den står i P

  • Finn J
    Finn J Tilmeldt:
    jul 2014

    Følgere: 14 Svar: 2.886
    #33   14. jul 2017 der er en pære der ikke slukker, kan være der fejlen er, tag pæren/pærene ud og se om det forsvindet 0,09 er en alarm og er ok

  • #34   14. jul 2017 Har været alle pære igennem men ingen af dem er tændt

    Måske 0.11 er okay ??


  • #35   14. jul 2017 Det kan også være dit musikanlæg , hvor en processor står med spænding på.

    Prøv at tage sikringen til det.

    0.11A er normalt. ..... men 0.38A er for meget. ......... hvornår bruger den 0.38A ?


  • #36   14. jul 2017 Opdagede lige at der kom en lille summen inde fra klimaanlægget. Det stoppede ikke da bilen blev slukket.

  • #37   14. jul 2017 så lige jeg havde skrevwt forkert,
    det skulle 0,04 ampere

    men nye biler, kan have højer forbrug, noget tid,
    før de forskellig styrebokser, går i dvale


  • Finn J
    Finn J Tilmeldt:
    jul 2014

    Følgere: 14 Svar: 2.886
    #38   14. jul 2017 prøv at tage sikring til climaanlæg ud

  • RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

    Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.711
    #39   14. jul 2017 Er det en E46 ?
    Hvis det er saa kunne det vaere "pindsvinet" i handskerummet.Naar de gaar til kan blaeseren staa og koere hele tiden,er vidst en ret kendt fejl paa dem.
    Hvis det er den saa kig lige godt rundt paa forums mht til koeb af ny,er noget med at nogen,eller maaske alle,de uoriginale ikke er ret gode.


  • #40   14. jul 2017 Ja det er en E46.
    Pindsvinet?


  • RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

    Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.711
    #41   14. jul 2017 Google E46 hedgehog eller FSR.
    Her er en video fra youtube
    https://www.youtube.com/watch?v=2FHEGNl-lwc
    Absolut ingen garanti for at det er problemet med din,men hvis din blaeser koerer hele tiden er der nok gode chancer.
    Skil den ad under handskerummet og ryk stikket af den,hvis blaeseren saa stopper har du nok fundet fejlen.


  • #42   14. jul 2017 Blæseren kører ikke Men der kommer en summen inden bag klimadisplayet.
    Men måske jeg lige skulle undersøge det


  • RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

    Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.711
    #43   14. jul 2017 Den summen kan vidst stadig vaere dit klima der ikke gaar i "dvale" naar du slukker bilen.Kan saa vidt jeg kan se stadig vaere et problem med dit pindsvin.
    Som sagt,er bare et gaet,men det er hvad jeg kan se folk paa div BMW forums anbefaler som det foerste sted at kigge hvis den pludseligt begynder at aflade.


  • #44   14. jul 2017 Det vil jeg helt sikkert lige få kigget på. Kan prøve at pille det pindsvin af og se om summen stopper ????

  • RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

    Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.711
    #45   14. jul 2017 Tror ikke du behoever at pille det af,hive stikket af burde vaere nok.

  • #46   14. jul 2017 Det får jeg lige prøvet og får meldt tilbage ??

  • #47   14. jul 2017 Hvis din akkumulator er feks 50ah,skulle bilen kunne stå i 131 timer før den er tom for strøm..

  • #48   14. jul 2017 Thomas E, tror ikke helt jeg forstår. Er det noget jeg kan måle eller noget?

  • Finn J
    Finn J Tilmeldt:
    jul 2014

    Følgere: 14 Svar: 2.886
    #49   14. jul 2017 kig her, og vælg afladning: http://exide.dk

  • #50   14. jul 2017 Der står på akkumulatoren hvor stor den er amperetimer(ah). Dvs hvor meget strøm den kan indeholde. 50ah betyder at et forbrug på en amp vil være 50 timer om at tømme batteriet helt. Med et forbrug på 0.38 vil akkumulatoren derfor være 50/0,38 timer om at tømme det helt. Du beskriver det foregår over en nat. Er akkumulator helt tom for strøm, tror jeg det er akkumulatoren der er faldet sammen...

  • #51   14. jul 2017 Nu spørger jeg måske dumt men er akkumulator det samme som batteri?
    Mener der står 60 på batteriet


  • Finn J
    Finn J Tilmeldt:
    jul 2014

    Følgere: 14 Svar: 2.886
    #52   14. jul 2017 ja


  • #53   14. jul 2017 Men hvis den er "faldet sammen" vil det så være muligt at lade på batteriet overhovedet?

  • #54   14. jul 2017 Ja, det kan man godt i starten af det falder sammen. Det aflader bare af sig selv, da de gamle blypartikler sådan set kortslutter cellerne. Hvis du bruger en lader med recond funktion, koger det batteriet, så syren bobler og skulle kunne skylde blyet væk, så batteriet virker igen. Jeg har dog ikke gode erfaringer med det..

  • #55   14. jul 2017 Har nu haft frakoblet pindsvinet og det gjorde ikke nogen forskel.
    Nu et batteriet helt fladt og kan ikke starte bilen 10.3 volt.
    Aflader den batteriet så hurtigt hvis jeg har haft multimeteret på 30-40 min? Der har selvfølgelig også være kabinelys imens jeg har rodet med at få frakoblet pindsvinet.

    Er super taknemmelig for alt den hjælp i har givet mig. Plus jeg har lært en hel del??????


  • Finn J
    Finn J Tilmeldt:
    jul 2014

    Følgere: 14 Svar: 2.886
    #56   14. jul 2017 dit batteri er færdig, der er faldet en celle sammen.. kan måske reddes ved interval ladning, det kan tage op til 24 timer men er da værd at prøve.. paaser også med den måling du lavede med 80% kapacitet og der vil det ved opladning vise fuldt opladet 12,7 eller mere, selv om det ikke er det...

  • #57   14. jul 2017 Enig. Køb et nyt batteri, så virker det igen..

  • #58   14. jul 2017 Dejlig kontakt. Må ud og have et nyt batteri.
    Igen har jeg ikke så meget forstand på det, så hvad skal jeg kigge efter når jeg køber batteri.?


  • Finn J
    Finn J Tilmeldt:
    jul 2014

    Følgere: 14 Svar: 2.886
    #59   14. jul 2017 varta evt. med flere apm. hvis der er plads til det ...

  • #60   14. jul 2017 Har 60 ah nu. Når du siger plads, mener du så fysisk plads til at det kan være der?

  • #61   14. jul 2017 Husk at der er venstre og højre polet. Dit er højre..

  • Finn J
    Finn J Tilmeldt:
    jul 2014

    Følgere: 14 Svar: 2.886
    #62   14. jul 2017 fysisk plads ja, men 60 er ok, men prisen op til 70 - 74 stykker er lille og giver dig op til 25% længere tid uden opladning

  • #63   14. jul 2017
    Tak Finn, det må jeg prøve at undersøge lidt på. Vil gerne have noget kvalitet.
    Så de batterier fra Thansen er ikke værd at købe?


  • Finn J
    Finn J Tilmeldt:
    jul 2014

    Følgere: 14 Svar: 2.886
    #64   14. jul 2017 jeg kan ikke selv anbefale dem, havde et 2,5 år så var det slut...

  • #65   14. jul 2017 Nej det er næsten for dumt så. Kigger efter et varta ??

  • Finn J
    Finn J Tilmeldt:
    jul 2014

    Følgere: 14 Svar: 2.886
    #66   14. jul 2017 Ja, gør det, hvis du har en interval lader der kan booste, så prøv at ladet det "gamle" batteri op med den, du kan være heldig og få det op og stå igen.. ps det tager et døgns tid ... har selv et silver på 70 det spiller bare ..

  • #67   14. jul 2017 Har desværre ikke en interval lader, kun sådan en almindelig batteri lader.
    Tror bare jeg skal finde et varta med 70ah.


  • Finn J
    Finn J Tilmeldt:
    jul 2014

    Følgere: 14 Svar: 2.886
    #68   14. jul 2017 godt valg, en interval lader koster ikke en bondegård og det er en man kan deles om at anskaffe smiley Hav en god week end smiley

  • #69   14. jul 2017 Tak Finn.
    Sidste spørgsmål. Hvis jeg skulle finde sådan en lader med interval, har du så et eller andet du kan anbefale?


  • Finn J
    Finn J Tilmeldt:
    jul 2014

    Følgere: 14 Svar: 2.886
  • #71   14. jul 2017 Ja det var da ret billigt.
    Kan desværre ikke finde et varta med 70ah da det bliver for stort.
    Så må ned i 63ah for at det kan være der.


  • Finn J
    Finn J Tilmeldt:
    jul 2014

    Følgere: 14 Svar: 2.886
  • Finn J
    Finn J Tilmeldt:
    jul 2014

    Følgere: 14 Svar: 2.886
    #73   14. jul 2017 det her er lidt lavere: begge har + til højre
    https://www.oliebiksen.dk/shop/varta-silver-dynamic-585p.html


  • #75   14. jul 2017 Tror måske godt de store kan være der, men så er der ikke meget plads omkring dem

  • #76   14. jul 2017 Nej skal vel ikke overveje et med start-stop funktion?

  • Finn J
    Finn J Tilmeldt:
    jul 2014

    Følgere: 14 Svar: 2.886
  • #78   14. jul 2017 ????????

  • Finn J
    Finn J Tilmeldt:
    jul 2014

    Følgere: 14 Svar: 2.886
    #79   14. jul 2017 har selv dette er lidt lavere end det ovenfor og lidt dyrere smiley
    https://www.billigbilpleje.dk/pi/Bilbatteri-Varta-E38-74-amp-574-402-075-3162-_2640101_146631.aspx


  • Finn J
    Finn J Tilmeldt:
    jul 2014

    Følgere: 14 Svar: 2.886
    #80   14. jul 2017 du skal ikke have start stop batteri smiley

  • #81   14. jul 2017 Præcis. Det bliver det du henviste til;)

  • Finn J
    Finn J Tilmeldt:
    jul 2014

    Følgere: 14 Svar: 2.886
    #82   15. jul 2017 godnat herfra smiley

  • #83   15. jul 2017 #47......... Nu skal man jo lige huske, at på mange biler, så skal man ikke særligt langt under max. kapacitet, før det ikke er muligt at starte. Så derfor kan du ikke regne på den måde du gør, med hensyn til antal Ah og timer.

    Mener moderne biler vil have probler med start , hvis de er under 60% af max.

    Så hvis du har et 50 Ah batteri må det ikke komme under 30 Ah.

    Og regnet om til 0.38A , som trådstarteren havde i forbrug er det kun godt 3 døgn. ......... og er batteriet ikke helt på toppen, ja så KAN det måske give probler tidligere.


  • #84   15. jul 2017 Godnat og tak for hjælpen.
    Batteri bestilt ??


  • #85   15. jul 2017 Prøv at lade dit gamle batteri op og lad det stå et døgn. Så kan du hurtigt se, om det har tabt strømmen.

  • #86   15. jul 2017 Hej
    Din accu er givet phosfateret ved den lave ladespænding på 14,00 volt
    En god ladning skal ligge på mellem 14,4-14.8 volt afhængig af syre temperaturen
    MVH KP


  • John J
    John J Tilmeldt:
    sep 2014

    Følger: 4 Emner: 1 Svar: 81
    #87   18. jul 2017 Har du prøvet at tage en af batterikablerne af natten over efter at du har ladet akku op, og så lad den stå natten over. Er det stadig galt er det ikke akku, men afladning. Størrelsen på batteriet er ikke afgørende, det er generatoren der skal passe til forbruget.


  • John J
    John J Tilmeldt:
    sep 2014

    Følger: 4 Emner: 1 Svar: 81
    #89   18. jul 2017 Vrøvl det er omvendt ??, hvis det stadig er galt er det batteriet (akkumulator) der er færdigt.

  • #90   18. jul 2017 En hurtig måde at afsløre forbrug på er:
    Med standset motor og afbrudt tænding tager du det ene kabel af batteriet.
    Slå forsigtigt med kablet/polskoen mod polen på batteriet. Kommer der en synlig gnist er der et forbrug.
    VIGTIGT: Dette skal foregå på et velventileret sted, hvor vinden blæser henover batteriet, så du ikke antænder knaldgassen i batteriet.

    Du kan også sætte et amperemeter -hvis du har et sådant, og det kan tåle mindst 10A - mellem polen og polskoen.
    Kan du måle mere end en ubetydelig strøm er der forbrug. Så tager du sikringerne ud en efter en og holder øje med, om forbruget stopper, og sætter så sikringen på plads igen. På denne måde kan du lokalisere forbruget til én sikringsgruppe.


  • Lars S
    Lars S Tilmeldt:
    feb 2017

    Følger: 12 Svar: 1
    #92   18. jul 2017 Min e39 har gjort det samme. Blæseren kørte sommetider efter bilen var slukket. Det var pindsvinet der var synderen

  • #93   18. jul 2017 Havde samme problem, der viste sig at være en vaccumpumpe til låsesystemet, der var utæt, så den kørte hele tiden!

  • Palle D
    Palle D Tilmeldt:
    dec 2012

    Følger: 12 Følgere: 10 Svar: 11
    #94   18. jul 2017 Nyt batteri og ikke alle de latterlige råd om at mål dit og dat, dit bqtteri er faldrt sammen færdig slut!
    når et batteri gør som dit og under de betingelser som intet nyt tilsluttet og intet andet er galt så er der kun batteriet, så spqr dig besvær med at måle alt muligt lort igennem....


  • #95   18. jul 2017 Havde en kammerat der havde samme problem, hans mobillader tappede strøm om via cigaretteudtaget...
    Nu ved jeg godt du skriver, der ikkr er noget ændret, men man kan hurtigt glemme man har monteret en sådan ting.


  • #96   18. jul 2017 Prøv at undersøge om din generator lader som den skal. Få startet bilen og sæt dit multimeter på batteriet og se om den lader.

  • Torben L
    Torben L Tilmeldt:
    jun 2013

    Følger: 2 Emner: 4 Svar: 76
    #97   18. jul 2017 Jeg ville måle ampere forbruget ved generatoren. Det kan godt være at en diode er stået af som der er skrevet om. Du har jo undersøgt alt muligt. Mål om der er forbrug via generatoren . Du måler på samme måde som ved batterimålingen. ellers er det batteriet som ikke dur

  • Lars S
    Lars S Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Svar: 1
    #98   18. jul 2017 Har du fundet fejlen..?

  • #99   18. jul 2017 Nyt batteri i mine øre. Uden at måle eller se ville jeg alligevel skyde med 90% sikkerhed at batteriet er faldet sammen. Hvis du kan køre efter boost og den ikke taber strømmen før den har stået stille noget tid (natten) men selvfølgelig er der stadigvæk de 10 sidste procent til alverdens andre ting ??

  • #100   18. jul 2017 Købte et nyt batteri på 74 ah. Er taget på ferie i autocamper så kan først checke når jeg kommer hjem om en uge. Hvis den stadig har godt med v på, så var det nok batteriet. Hvis ikke, så må jeg igang med at fejlsøge igen.
    Giver besked herinde så snart det er checket ??
    God sommer.


  • #101   18. jul 2017 Hej. Jeg havde lignende problem på min VW. Men nu det fikset. Havde det i 1 år inden jeg fandt fejle . Brugte starkabler siden dag 1.!! Det var lort. Men fandt endelig hva det var. Det du skal er.. Først skal du tjekke at intet er tændt når din bil er slukket. Dvs diverse lys osv. Det kan være 1. Hoevdsag. Hvis ik det er det, skal du skifte dit batteri for en god ordens skyld hvis den stadig driller. Er det sikringsboksen ved motoren. der skulle meget gerne være 2 én inde i kabinen og én ved motoren. Det den ved motoren du skal skifte. Det den der skal skiftes kan du få hos en ophugger, hvis den stadig driller hvilket den ikke burde..... så det generatoren.

  • #102   23. jul 2017 Var ret spændt på da jeg skulle startet bilen efter at den havde stået 5 dage uden at blive startet. Den startede uden problemer med det nye batteri. Så det kunne godt tyde på at det var det gamle batteri der var faldet sammen.

  • Finn J
    Finn J Tilmeldt:
    jul 2014

    Følgere: 14 Svar: 2.886
    #103   23. jul 2017 #102 Lars S. Tak for info smiley

Kommentér på:
Bilbatteri aflader over natten.

Annonce