{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.080 visninger | Oprettet:

golf 6 1.4 tsk 160hk {{forumTopicSubject}}

har for nyligt købt en golf 6 1.4 tsi. Den rasler så fra motoren i 1-2 sekunder når den er Kold ( har stået 10-12timer). vis den kun har stået 1-2 timer er der intet raslen.
har så hørt at det er meget normalt at de rasler de første 1-2 sekunder indtil den går lavet olietryk, er det sandt? eller kan der være andre alvorlige ting galt? Skal siges at under kørsel er der intet raslen og heller ikke under tomgang


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  golf 6 1.4 tsk 160hk
  • #1   5. aug 2017 Det meget normalt en motor kan sige sådan hvis den lige står i nogle bestemte omdrejninger, typisk når den er kold, det er højst sandsynligt heller ikke selve motoren men nogle af de andre komponerer der laver lyden. Prøv at åben kølerhjelmen og start motoren når lyden er der og tag fast i de forskellige komponenter og se på det stopper lyden hvis du får fat det rigtige sted

  • #2   5. aug 2017 har prøvet at sammenligne min motor med min vens passat fra 2017 samme motor og de Lyder præcis som hinanden. min rasler så bare de første 1-2 sekunder ved Kold start. i går raslede den i lang tid og fandt så ud af den var kørt helt ned på olie, efter en opfyldning er raslen så røget drastisk ned da jeg prøvede her til morgen. Og har kigget efter noget løst, ser umiddelbart ikke ud til der er noget der ikke sidder fast

  • #3   5. aug 2017 Det slet ikke godt den har kørt uden olie.. hvor længe har den gjort det ved du det ? Og undrer mig over den er gået tør for olie, hvad årgang er den ?

  • #4   5. aug 2017 Den er ikke kørt tør på olie, men den var nede på minimum på pinden. så ikke kørt tør, olie lampen har heller ikke været tændt. Det en 2010. kørt 98xxx

  • #5   5. aug 2017 få lavet et service med olie og filter. for vis den er nede på minimum. da du tjekket må den. må den ha kørt en del km. og trænge til olieskift. og må sige når jeg får ny brugt bil. er det altid det første jeg får gjordt. lige meget hvad der står i bogen. eller bordcomputeren siger. der er tilbage af km. stoler ikke på det.

  • Clegg !
    Clegg ! Tilmeldt:
    feb 2009

    Biler: 1 Emner: 51 Svar: 919
    #6   5. aug 2017 Det gør vores også. Det er kun de få sekunder hvor den starter på 1000 Rpm, inden den falder til 800 rpm.

  • #7   5. aug 2017 ja lige præcis, så snart den falder til de 800, så er der intet

  • Jesper N
    Jesper N Tilmeldt:
    mar 2004

    Følger: 1 Svar: 28
    #8   5. aug 2017 Det er din knastkæde der larmer,
    de må efter forskrifter larme 1-2 sek og ikke mere.
    De bliver for lange med tiden, pga de er lavet for ringe,
    hvis den begynder at larme mere en 1-2 sek, skal du have en anden kæde i , ellers kan du tage livet af den moter


Kommentér på:
golf 6 1.4 tsk 160hk

Annonce