{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kan min bil holde til det?
  • #2   6. aug 2017 Ja. De kabinescootere er økonomiske pga deres trillebørhjul

  • #3   6. aug 2017 Det eneste gode er nok det ser federe ud, men ja dårligere for brændstof økonomi, hjul lejer, acceleration og ja topfart, ved dog ikke hvad du vil bruge den til da man skal overholde fartgrænserne smiley

  • Finn J
    Finn J Tilmeldt:
    jul 2014

    Følgere: 14 Svar: 2.886
    #4   6. aug 2017 #3 Carsten P ; det kan ikke siges tydeligere smiley

  • Finn J
    Finn J Tilmeldt:
    jul 2014

    Følgere: 14 Svar: 2.886
    #5   7. aug 2017 Der er noget jeg ikke forstår, hvorfor sætte overkill fælge og dæk på på en AYGO vannabee sportsvogn ? det er da penge ud af lommen .. se #3 og motoren kan dårligt rykke de dæk rundt ....

  • #6   7. aug 2017 Behøver en bil da være en sportsvogn eller dyr før man "må" sætte nogle pænere større fælge på, eller bare gør den lidt lækker

  • #7   7. aug 2017 Jeg køre på 16" med 195 40 R16. Går stadig 20-22km/l smiley Ruller også stadig 170 på toppen. Men jo, større trædeflade vil påvirke økonomi smiley

    Ellers klare den det fint. Sæt du bare større og pænere fælge på smiley

    tit også ind i vores "lille" 3 cyl klub smiley
    https://www.facebook.com/groups/283942661775542/?fref=ts


    profilbillede
  • #8   7. aug 2017 Med de bredere dæk bliver omkredsen mindre og du vil ligge tættere på vejen. Vil gætte på at du kan accelerere hurtigere fra stilstand pga mindre hjulradius/diameter. Til gengæld "burde" du ikke kunne få den samme topfart.

    Hov, det vil også have betydning for dit speedometer som ikke viser korrekt mere.


  • #9   7. aug 2017 Lucas - Forklare lige hvorfor rulleomkredsen bliver mindre fordi man har bredere dæk på? smiley

  • #10   7. aug 2017 Det er en anden dækprofil, hvis det stadig er 14 tommer fælge han vil køre rundt på, men det ved vi jo ikke helt

    http://www.daekberegner.dk/155/65R14-vs-195/45R14/


  • #11   7. aug 2017 Køre med 14 tommer nu. Og dem jeg køber bliver nok 15 hvis ikke 16 tommer smiley

  • #12   7. aug 2017 Du skal nok undersøge om de kan være der i bredden både foran og bagpå og at de ikke støder på noget når du drejer med fuld udsving til begge sider.

  • #13   7. aug 2017 Selvfølgelig montere han ikke 195 45 r14 smiley
    ET38-40 så passer 195 45 r15 på 15" eller 195 40 R16. Men de kan godt rub lidt bagi ved bump når man har læs i bilen smiley


  • Bett`mig
    Bett`mig Tilmeldt:
    maj 2016

    Følger: 18 Emner: 5 Svar: 98
    #14   12. aug 2017 Ha ha - alle tænker hovedsagelig på acceleration, men faktisk bremser den hurtigere på tør vej med de bredere dæk smiley Er lidt i tvivl om bremsning på våd vej, da flere aspekter er involveret heri..

    Så på plussiden har vi så "The look" - Følelsen af bedre/mere - samt hurtigere opbremsning.

    Minussiden er så vist allerede nævnt - måske lige includeret, at bredere dæk har dårlige greb i sne (hvilket så ikke er så aktuelt med vores snemængde/tidspunktet) smiley Kan de større dæk overhovedet monteres uden at stritte udenfor skærmene?


  • #15   13. aug 2017 Nok ikke smiley

  • Bett`mig
    Bett`mig Tilmeldt:
    maj 2016

    Følger: 18 Emner: 5 Svar: 98
    #16   13. aug 2017 Ja men det var vel så dèt, med mindre du vil køre off road haha..

    Men drømmen har vi jo alle lov til at ha` smiley

    P/S - men skærmudvidere kan vel købes/laves? Ved så ikke, om det kan betale sig/er lovligt? smiley

    Er der forøvrigt ikke noget om, at bredere fælge udøver større tryk på akslerne og derfor ændrer bilens "bæredygtighed" hvilket igen kræver syn ?....


Kommentér på:
Kan min bil holde til det?

Annonce