{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
936 visninger | Oprettet:

Træk på Zafira Tourer {{forumTopicSubject}}

Hej BG

Har en Opel Zafira Touter 1.4T fra 2015 som jeg gerne vil have monteret træk på, men er i tvivl om hvor meget der skal laves.

Er det bare at købe nedenstående og så skrue det på?:

http://jydekrog.dk/shop/321-opel-zafira/12850-aftageligt-oris-anhaengertraek-til-opel-zafira-c-tourer-mpv-aarg-0911og-frem/

http://jydekrog.dk/shop/321-opel-zafira/8971-7-polet-elsaet-til-opel-zafira-c-tourer-mpv-aarg-0911-og-frem/

1: Kan jeg selv montere det eller skal det være en mekanikker der monterer det?
2: Er ledningsnettet "plug&play, dvs ligger kablerne klar et sted bag i bilen?
3: Skal bilen synes når den ikke er ældre?
4: Skal det være med 7 polet eller 13 polet stik?
5: Er der forskel i reglerne om det er et aftageligt eller fast monteret træk?
6: Skal der opdateres noget i bilens SW?

Jeg er klar over jeg skal meddele forsikringen at der er kommet træk på.

Ellers noget jeg skal være opmærksom på?

Mvh
Allan


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Træk på Zafira Tourer
  • #1   29. aug 2017 var jeg dig vil jeg gå efter original også få det kodet til bilen.

    der skal trækkes en can ledning og em strømledning frem til i for. men der er en fin vejledning der følger med, når du køber original


  • #3   29. aug 2017 Mener heller ikke det skal kodes, køber man et sæt til bilen er der allerede et stik det skal sættes til oppe i bagagerummet, så det burde du sagtens selv kunne gøre.

    Jeg har selv skiftet fra aftageligt til svingbart træk på min Insignia, og det var slet ikke vanskeligt.

    Satte også træk på min Astra OPC som ingen havde i forvejen og det var bare plug-and-play


  • #4   29. aug 2017 tit de uroginale der er det lavet sådan de ikke skal kodes.
    det man typisk koder er fx baksensor der skal slå fra når der er trailer på


  • #5   29. aug 2017 Tak for kommentarerne.

    Hvis man nu køber sådan et Bosal træk er det så til at montere selv? Dvs afmonter dele, monter nye, eller skal der saves/bores for at det kan passe på?

    Og så syner bilen bagefter.


  • #6   29. aug 2017 Det plejer at være bolt-on, du skal skifte en tværvange i bag ud med selve anhængertrækket. nogle gange skal der skæres lidt ud i bunden af kofangeren.

    Og ja bilen skal synes med trækket før det må bruges, og det skal også forsikres


Kommentér på:
Træk på Zafira Tourer

Annonce