{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.880 visninger | Oprettet:

The D
The D
Online Tilmeldt:
19. dec 2012
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 116

Passat 3B AHU Ryger sort ? {{forumTopicSubject}}

Hej.

Lige et spørgsmål til de mere erfarne, min bil har været til syn og dumpede på røgtæthed, den måtte være max 3, og lå på 4.

Jeg er ret sikker på det skyldes at bilen ikke bliver kørt hårdt, men derimod mere bedstefar kørsel, så gav den en Bell Add 2D kur i indsugningen, og skiftede på samme tid olie, oliefilter, samt luftfilter.

Efter en god køretur i 3 gear med godt med omdrejninger virkede det også til at motoren stoppede med at øse sort røg ud af udstødningen ved acceleration.

Men ved test hjemme med fuld gas i 1 sekund i frigear kom der stadigt en god sky, det kan da ikke være normalt ?

Gode råd søges, vil meget gerne have bilen igennem omsyn. smiley

Bilen bruger ingen olie.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Passat 3B AHU Ryger sort ?
  • #1   31. aug 2017 tror bare du skal køre afsted smiley

  • The D
    The D Online Tilmeldt:
    dec 2012

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 116
    #2   31. aug 2017 Mads S.

    Jeg har ikke lyst til at dumpe syn igen, så det ville være rart med lidt input. smiley

    Er det normalt en diesel ligger en sort sky ved fuld gas givning i frigear ?


  • #3   31. aug 2017 Synes synsmanden sagde grænsen var 0,2 til mig, men måske er der forskellige grænser smiley Man kan slet ikke se vores ryge på noget tidspunkt udover når den renser filter smiley

    Men en god varm motor der har fået lov til at trække et par gange og fået oset af så skal du nok komme igennem
    Evt en dobbeltkur af det Bell ADD der kommer i tanken smiley


  • #4   31. aug 2017 har du tjekket alle trykrør fra turbo til intercooler. og til indsugningen og tjek også intercooler den kan der også være hul i.så kan du se om nogen slanger der er knækket/flække eller sidder løst. og er der det så ryger den meget mere end normal. evt få en til at give lidt gas mens du tjekker alle slanger for utætheder. og evt hæv bilen så du kan tjekke slanger under også ved turbo og intercooler . hvad med din Katysator er den i orden ?

  • The D
    The D Online Tilmeldt:
    dec 2012

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 116
    #5   31. aug 2017 Freeway.

    Det følges ikke som bilen mangler kræfter, eller dvs den virker kvik nok af det kun er en 90 hk, så jeg tvivler på der er noget galt med intercooler eller trykrør, man burde kunne høre det også ?

    Men det er bestemt noget jeg vil tjekke i morgen, jeg har dog ingen anelse om katalysator er i orden, det vil jeg tro ? Bilen dumpede kun på røgtæthed, og så en utæt bremseslange.

    Bilen ryger ikke ved normal kørsel, heller ikke når vi trækker campingvogn eller båd med den.

    Da den blev kørt godt ud i omdrejninger her til aften kom der sort røg, men efter 5 minutters kørsel stoppede det mere eller mindre.


  • #6   31. aug 2017 du vil ikke kunne mærke vis der er et lille hul i systemet. det først når det bliver så stor den melder fejl eller puster.du kan mærke det på trækket jeg hade hul i min intercooler og opdaget jeg først en dag jeg hade kofangeren af. og bilen kørte som den skulle røg bare lidt mere end den burde.

  • #7   31. aug 2017 jeg har før set tidligere ejer har fjernet indmaden i Katysator så du kan evt tjekke om der er noget i den.

  • #8   31. aug 2017 når røggas tætheden må være 3, må den godt give en lille sky ved fuld pedal i frigear smiley kør den rigtig godt varm, og så bare afsted med dig smiley

  • #9   31. aug 2017 det kan også være din luftmængdemåler/Lmm der er slidt den kan også være skyld i den får for meget diesel.

  • #10   31. aug 2017 ja de fleste ældre dieselbiler vil ryge også selv om de er i orden . det gør min passat tdi også. det samme med min Peugeot hdi.

  • The D
    The D Online Tilmeldt:
    dec 2012

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 116
    #11   31. aug 2017 Freeway.

    Godt nok var en fusker vi købte bilen af, men jeg er ret sikker på der er indmad i katten, den var trods alt nysynet uden anmærkninger da vi købte den.

    Der må lige kigges efter i morgen, mon det kan betale sig at få taget en røgtætheds test ved et værksted inden syn blot for at være sikker ?

    Mads S, Jeg synes det virker som en halv stor sky, men ok min erfaring med diesel biler er heller ikke ret stor, det må jo være uforbrændt diesel der gør den slipper sådan en sky.



  • The D
    The D Online Tilmeldt:
    dec 2012

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 116
    #12   31. aug 2017 Freeway,

    Hvis det er lmm, burde det ikke kunne mærkes på motoren så ?



  • #13   31. aug 2017 nej den kan være slidt/beskidt og det kan man ikke mærke.

  • The D
    The D Online Tilmeldt:
    dec 2012

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 116
    #14   31. aug 2017 Så det kan måske godt betale sig at give den en rens, har læst isopropylalkohol skulle kunne gøre det ?

  • #15   31. aug 2017 De synhaller i Næstved jeg har været ved, kan jeg uden vederlag få tjekket forurening før syn starter. Hvis den så forurener for meget, kører jeg den selvfølgelig ikke ind i synshal, men hjem og fixer den.
    Mvh. Gert


  • The D
    The D Online Tilmeldt:
    dec 2012

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 116
    #16   31. aug 2017 Det må lige undersøges om de tilbyder det samme her et sted i Nordjylland. smiley

  • #17   31. aug 2017 Det må lige undersøges om de tilbyder det samme her et sted i Nordjylland.

    Det er jeg sikker på de gør. Nordjyder er meget flinke folk og de ved at det er en ting som er svært at tjekke uden det lidt dyre testapparat.


  • The D
    The D Online Tilmeldt:
    dec 2012

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 116
    #18   31. aug 2017 Gert H.

    Chancen for det findes på et normalt værksted er nok ikke ret stor, men jeg skal alligevel forbi en mekaniker i morgen for at få justeret forlygter, så må jeg lige høre. smiley


  • #19   31. aug 2017 Chancen for det findes på et normalt værksted er nok ikke ret stor,

    Jeg vil tro de fleste værksteder har sådan et apparat, jeg har bare brugt synshallen da jeg aldrig kører mine biler på værksted.


  • The D
    The D Online Tilmeldt:
    dec 2012

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 116
    #20   31. aug 2017 Jeg må lige høre i morgen.

    Har lige en Bell Add 1D+ til tanken, og så må bilen ud og trille en 30-40 km med godt med omdrejninger, igennem syn skal den helst. smiley


  • The D
    The D Online Tilmeldt:
    dec 2012

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 116
    #22   31. aug 2017 Der er ikke andet for end at prøve igen, dog hvis det er en dyse der hænger, burde den så ikke ryge sort konstant ?

    Jeg giver lige lmm en rens, det kan ikke skade.

    Bilen har kørt 380.000 km.


  • The D
    The D Online Tilmeldt:
    dec 2012

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 116
    #24   31. aug 2017 kage, Den skal vel lugte af diesel ?

  • The D
    The D Online Tilmeldt:
    dec 2012

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 116
    #26   31. aug 2017 Jeg synes ikke den lugter af diesel, den har gjort det en enkelt gang, men det var fordi en af slangerne til returløbet ved dyserne var revnet, og der rendte diesel ud.

    Må lige være lidt mere opmærksom i morgen.



  • #27   1. sep 2017 kør ud til det sted du var til syn og sig du har lavet lidt og så må du sikkert gerne låne apparatet.. jeg bruger den samme synshal hver gang og låner lige co måler nogle dage inden... syner en del biler for venner og familie, de tror stadig synsmanden bider... smiley

  • #28   1. sep 2017 Når jeg laver omsyn pga forurening tester jeg før syn startes op for så kan folk kører en ekstra tur eller køre hjem igen afhængig af resultatet.
    Du er velkommen på jellingvej 1a i Svenstrup.


  • The D
    The D Online Tilmeldt:
    dec 2012

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 116
    #29   1. sep 2017 Jeg kan desværre først få tid til bilsyn på Mandag, men de andre småting er klaret, og bilen har idag fået diesel rens i tanken, og er blevet kørt i høje omdrejninger uden nævnværdig sort røg.

    Jeg mangler stadigt at tjekke den nederste slange på intercooleren, den øverste fejler ikke noget, og så evt give lmm en hurtig rens.

    Henrik H, Mange tak for tilbudet, desværre er konen først hjemme efter klokken 16 idag, og hun har bilen, men jeg vil da lige overveje det Mandag alt efter hvornår hun har fri.


  • #30   1. sep 2017 Du kigger bare forbi. Kører hjem halv 3 hver dag

  • The D
    The D Online Tilmeldt:
    dec 2012

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 116
    #31   1. sep 2017 Henrik H.

    Det er muligt vi kigger forbi Mandag så. smiley


  • #32   1. sep 2017 Har en Passat 3b ERG ventil? Det er meget almindelig at de soder til og står åben eller lukket hele tiden.
    NB! Har ikke en sk*d forstand på diesel motorer.


  • #33   1. sep 2017 Hvis den står åben hele tiden, kører den af helvede til smiley

  • The D
    The D Online Tilmeldt:
    dec 2012

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 116
    #34   1. sep 2017 Der er EGR på den, og den er tjekket. smiley

  • The D
    The D Online Tilmeldt:
    dec 2012

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 116
    #35   3. sep 2017 Henrik H.

    Jeg kigger forbi engang i morgen. smiley


  • #36   4. sep 2017 Ja gør du bare det

  • The D
    The D Online Tilmeldt:
    dec 2012

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 116
    #37   4. sep 2017 Lige for at afslutte her, bilen er nysynet. smiley


Kommentér på:
Passat 3B AHU Ryger sort ?

Annonce