2.182 visninger
|
Oprettet:
2.0tdi tager ikke ved før 2800/3000rpm HJÆLP {{forumTopicSubject}}
sååå skal i bare høre for jeg er ved at give op.
har købt mig en seat altea 2.0tdi 140hk fra 2006 (BKD)
den vil ikke tage ved så jeg gik igang med at skifte
turbo
vacuum styre
luft masse måler
dyser
luft filter
katalysator
ecu er testet og ilangt flere nye filer.
motor = ny motor som kun har kørt 87xxxkm med km garanti fra et boosh værksted i tyskland.
Vacuum slanger
egr er fjernet samme med egr køler og alt er lukket af og kørt uden om.
er ved at give op. en bil der skulle være en billig bil til de næste 2år som kostet 18000kr koster mig lige over 52000kr nu og derfor kan jeg ikke rigtig stoppe
jan 2010
Følger: 23 Følgere: 22 Biler: 4 Emner: 67 Svar: 580
hvad med din MAP sensor?
trækker den bedre hvis du hiver MAF sensor stikket af?
Den er med elektrisk aktuator ikke ? turboen altså?
apr 2008
Følger: 13 Følgere: 13 Biler: 2 Emner: 43 Svar: 2.271
apr 2008
Følger: 13 Følgere: 13 Biler: 2 Emner: 43 Svar: 2.271
Tjek også hvor meget vakuum pumpen kan producere.
maj 2009
Følger: 13 Følgere: 12 Biler: 1 Emner: 142 Svar: 384
vakuum pumpen - wastegate er skiftet og turbo ligger på 0.9-1.7 bar som den skal med den hybrid turbo. den mangler ikke tryk i turbo
spjæld er lige under egr hvis det er den du mener.
Joachim C:
fejlkoder = 0
MAP sensor er iorden.
nej den køre ikke med elektrisk aktuator.
jeg er bare ved at være blank
skal siges den tager virklig ved når den kommer på 2800-3000rpm
jul 2017
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 4 Svar: 622
apr 2008
Følger: 13 Følgere: 13 Biler: 2 Emner: 43 Svar: 2.271
jul 2017
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 4 Svar: 622
så bare noget i går aftes hvor de havde et problem ala det her og tester sagde ok til alt, mens scope sagde noget andet, volt var for lave i lave omdr. og i høje passede de.. .. derfor jeg spurgte, men det kræver jo man har de rigtige tal og et scope.
okt 2009
Følgere: 3 Emner: 15 Svar: 1.331
Nu er der vel fortaget en EGR delete i motorstyringen
maj 2009
Følger: 7 Følgere: 13 Biler: 2 Emner: 72 Svar: 2.629
feb 2005
Følger: 9 Følgere: 10 Biler: 3 Emner: 8 Svar: 966
minimal træk under 2800-3000 omdr min, når den så ramte 2800-3000 omdr min træk den helt vildt!! Ingen fejl ingen mislyde startede perfekt.
jeg testede og målede, skiftede et hav af komponenter ud uden nogen form for effekt.
Den meldte ingen fejl, turboen ladede med korrekt tryk! alt virkede!
Efter anbefaling fra flere kiggede jeg nærmere på turboen som jeg havde udelukket fra start da den lige var blevet renoveret med en ny kerne 3 mdr tid før og kørte perfekt.
Til sidst valgte jeg i ren desperationat købe en fabriks ny org garret turbo og BANG så trak den igen helt fra bunden!
Jeg lærte at bare fordi turboen er ny/renoveret skal man passe på med at se sig blind på den.
Jeg ville kigge nærmere på den turbo, især når det er en ombygget hybrid turbo?
MVH Simon
maj 2009
Følger: 13 Følgere: 12 Biler: 1 Emner: 142 Svar: 384
syntes snart ikke jeg kan skifte mere. der er helt nyt luftfilter i
EGR delete i motorstyringen = Yes
Michael N:
yes org Bosch
Simon j:
den turbo som var på den fra starten da jeg købt den havde kørt 50.000k
købt anden org nyrenoveret stadig samme problem. købt så en hybrid som stadig laver samme problem. 3 turbo som laver det samme problem så går ikke ud fra det er den
apr 2008
Følger: 13 Følgere: 13 Biler: 2 Emner: 43 Svar: 2.271
maj 2009
Følger: 13 Følgere: 12 Biler: 1 Emner: 142 Svar: 384
jan 2010
Følger: 23 Følgere: 22 Biler: 4 Emner: 67 Svar: 580
jan 2010
Følger: 23 Følgere: 22 Biler: 4 Emner: 67 Svar: 580
maj 2009
Følger: 13 Følgere: 12 Biler: 1 Emner: 142 Svar: 384
Er ved at prøve at se mere på det gas spjel og det kan være det da det nemlig ikke er skiftet
apr 2008
Følger: 13 Følgere: 13 Biler: 2 Emner: 43 Svar: 2.271
maj 2009
Følger: 13 Følgere: 12 Biler: 1 Emner: 142 Svar: 384
maj 2009
Følger: 13 Følgere: 12 Biler: 1 Emner: 142 Svar: 384
apr 2008
Følger: 13 Følgere: 13 Biler: 2 Emner: 43 Svar: 2.271
maj 2009
Følger: 13 Følgere: 12 Biler: 1 Emner: 142 Svar: 384
maj 2009
Følger: 13 Følgere: 12 Biler: 1 Emner: 142 Svar: 384
apr 2008
Følger: 13 Følgere: 13 Biler: 2 Emner: 43 Svar: 2.271
maj 2009
Følger: 13 Følgere: 12 Biler: 1 Emner: 142 Svar: 384
apr 2008
Følger: 13 Følgere: 13 Biler: 2 Emner: 43 Svar: 2.271
Måske kunne det være spjældet hvis det var omvendt, altså at den ikke ville trække sent, men der trækker den jo fint.
Har du fået tjekket aktuatoren der sidder for enden af indsugningsmanifolden? Den der styrer manifold spjældene
apr 2008
Følger: 13 Følgere: 13 Biler: 2 Emner: 43 Svar: 2.271
maj 2009
Følger: 13 Følgere: 12 Biler: 1 Emner: 142 Svar: 384
https://www.youtube.com/watch?v=v4sRUQcsrBw
jan 2010
Følger: 23 Følgere: 22 Biler: 4 Emner: 67 Svar: 580
det er et spjæld som lukker når motoren slukker. for at den ikke banker når du slukker bilen. fordi den ikke kan hive luft ind.
apr 2008
Følger: 13 Følgere: 13 Biler: 2 Emner: 43 Svar: 2.271
Jamen du ved jo godt hvad det er han prøver at forklare?
Eller er du typen der intet forstår medmindre det bliver skåret ud i pap? For så vil jeg da ikke håbe du har kundekontakt i dit erhverv.
2.0tdi tager ikke ved før 2800/3000rpm HJÆLP