{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.159 visninger | Oprettet:

Bmw e46 328i {{forumTopicSubject}}

Har en e46 328i m52b28 dobbeltvanos som fejltænder på skiftevis cylinder 4, 5, og 6 den gør det ikke samtidig dvs. Den køre på 5 cylindre. Fejlen kommer når man køre del last/ sejtrækker under 2700 omdr. Den melder fejl tænding på de 3 bagerste og en lambda sonde der måler forkert. Men lamdba sonden kommer formentlig af at den fejltænder.
Der er skiftet tændrør. Tændspoler tjekket benzin tryk. Styreboksen er en flashet 320 boks, den er lige blevet tjekket og har fået skiftet transistore. Der er lavet ekstra stel fra motor til karosse. Fra tændings broens egen stel.

Er der nogle kloge hoveder der har et bud?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bmw e46 328i
  • #1   17. sep 2017 Prøv at få oscilloskop på knast og krumtaps følere, måske fejler de.

  • #2   17. sep 2017 Så ville den ikke kun sætte 3 cylindre ud? Jeg har nemlig også selv været inde på det kunne være en af de 2 knast følere eller krumtaps sensoren. Men den ville jo påvirke alle 6 cylindre..

  • RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

    Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.711
    #3   17. sep 2017 Hvordan er spolerne blevet tjekket ?

  • #4   17. sep 2017 Der er prøvet nogle fra en anden bil. Og de er prøvet på den anden bil så de virker! Og det er kun periodisk.

  • RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

    Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.711
    #5   17. sep 2017 Ok,ja saa burde det ikke vaere det,og taendroerene er lige skiftet ? Var der olie nede omkring dem ?
    De laekker nemlig ofte olie fra ventildaekselpakningen og det kan give de problemer du beskriver.


  • #6   17. sep 2017 Der er intet olie og tændrør har den også lige fået. Alt dette er tjekket

  • RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

    Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.711
    #7   17. sep 2017 Hmm,ja den er lidt underlig,har hoert om folk der haft vacuum problemer med ccv ?
    Proever lige at se om jeg kan finde den igen.


  • RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

    Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.711
    #8   17. sep 2017 Maaske den kan hjaelpe ?
    http://www.bimmerfest.com/forums/showthread.php?t=538770
    En lang traad men hans loesning er hvad der staar i de foerste 3 linjer i foerste indlaeg.
    Er da vaerd at tjekke smiley


  • #9   17. sep 2017 Ccv??

  • RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

    Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.711
    #10   17. sep 2017 Krumtapsudluftning,den sidder under din indsugningsmanifold,der sidder ogsaa en del vacuumslanger som der skal tjekkes.

  • #11   17. sep 2017 Ahaaa det må jeg tjekke imorgen. For mig er det bare mærkeligt at jeg kan køre så langt det skal være uden fejl tænding bare jeg er over 2700 omdr...
    når fejlen så kommer kan jeg bare slå tænding fra ca 5 sek. Også på igen så køre den super igen. Men kommer man ned i del last område gør den det igen. I fredages gik den faktisk også helt ud da den holdte i tomgang og var svær at trække liv i.


  • RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

    Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.711
    #12   17. sep 2017 Ja det var jo svaert at laese i dit foerste indlaeg...
    En anden gang saa forklar hele problemet i stedet for smaa bidder,vi kan ikke laese dine tanker smiley


  • #13   17. sep 2017 prøv at koble stikket fra LMM - gør den den stadig i nødprogram også? tjek indsugningsbælge efter LMM.

  • #14   17. sep 2017 Hvorfor skulle det kun tage de 3 bagerste cylindre og lave fejltænding??? Det er ingenting på de 3 foreste

  • #15   17. sep 2017 det er også bare et forslag som er hurtigt at tjekke. Tager den falsk luft ind, vil den fejltænde da blandingen er forkert. Også derfor du har fejl på lambda.

  • #16   17. sep 2017 Ja det er jeg klar over. Men den fejltænder på alle cylindre uden mønster ved falsk luft indtag....... ikke kun på 3...

  • #17   17. sep 2017 fejlen kan sagtens opstå hvis lambda sonden på de 3 bagerste måler noget helt forkert, så prøve den jo at tilpasse blandingen på de 3 til noget den aldrig kan ramme, det vil give udsætter, og det er præcis del last området at den forsøger at korrigere for at nedsætte forurening og køre mest muligt økonomisk smiley
    enten sonden eller ledninger til den kan være et bud


  • #18   17. sep 2017 Sonden er skiftet og ledninger er tjekket...

  • #19   7. nov 2019 Hej
    Jeg kører i en E46 323i fra 99
    Jeg har samme problem med at bilen skifter over til en spytten gang og ingen trækkræft som om bilen bliver kvalt ved lav fart og tomgang. Jeg slukker tændingen og venter 3 sekunder og tænder igen så er den normal igen indtil jeg kommer ned i fart igen. Har haft OBD på og den giver fejlkode på alle cylindere. Der er nye lamda på. Har lige skiftet tændrør og tændspoler på den også og serviceret med nyt original olie også men det fortsætter stadig med at give problemer.. ved ikke hvad det kan være. Nogle siger at der skal muligvis ny knastføler på og en anden mekaniker siger at vi kan prøve at sætte en ny krumtap på.. nogle som har erfaring med problemet


Kommentér på:
Bmw e46 328i

Annonce