{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.565 visninger | Oprettet:

Martin N
Martin N
Tilmeldt:
4. mar 2013
Følgere: 1 Emner: 9 Svar: 25

Citroen C3 - Klonke/bumpe lyd foran {{forumTopicSubject}}

Halløj smiley

Jeg har en C3 1.4 hdi 68 hk fra 2007, 250K km.

Den er synet i juli måned, men ganske få dage efter synet begyndte det at klonke ude foran, først svagt, men ret krafttigt nu.
Det lyder også som om der indimellem er lidt skraben samtidigt.

Primært når der køres over huller i vejen, næsten intet når det er vejbump. Lyden virker til at komme fra venstre side.

Jeg har skiftet komplette bærearme inkl. stabilisatorarme i begge sider, men det har ikke hjulpet.
Fjedre og tårnlejer er skiftet for 3 år siden og har kørt 10k km.

Komplet udstødning fra kat. inkl. ophæng blev skiftet inden syn, og ser ud til at sidde fint.

Kardanled på venstre trækaksel blev skiftet inden syn. Alle manchetter er tætte.
Styrekugler er ikke skiftet, men ser ok ud.

Der er ingen lyde ved opbremsninger/accelerationer.
Skiver og klodser blev skiftet i foråret hvor kaliberne blev afmonteret, renset og smurt, inkl. glidebøsningerne.

Hvor skal jeg lede nu? - kan det være støddæmperne? - der er ingen utætheder og virker umiddelbart fint når det trykkes ned på forenden.

HJÆLP! smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Citroen C3 - Klonke/bumpe lyd foran
  • #1   25. sep 2017 Jeg har engang oplevet at bolten der holder fjederbenet ude i tårnet var gået løs, det gav klonklyde når jeg kørte over bump.

  • #2   25. sep 2017 Det kan være bærekugle kødben eller topskålen der sidder sammen med topleje :).

  • Daniel C
    Daniel C Tilmeldt:
    okt 2009

    Følgere: 3 Emner: 15 Svar: 1.330
    #3   25. sep 2017 Det kunne godt være et motorophæng der er gået, og det kan godt være det højre, da motoren lægger på det ophæng

  • Martin N
    Martin N Tilmeldt:
    mar 2013

    Følgere: 1 Emner: 9 Svar: 25
    #4   25. sep 2017 #2 Bærekugler og kødben er skiftet uden ændring. Topskål/tårnleje tjekker jeg op på.

    #3 Tak for info, det skal tjekkes


  • #5   26. sep 2017 Topskålen skal man have af fjederen for at kunne se det, der er en bøsning i toppen som kan gå løs af gummiet og kan faktisk banke rimeligt meget/højt smiley

Kommentér på:
Citroen C3 - Klonke/bumpe lyd foran

Annonce