{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.537 visninger | Oprettet:

Mathias  F
Mathias F
Tilmeldt:
19. mar 2016
Følger: 1 Emner: 11 Svar: 24

opel astra g problemer {{forumTopicSubject}}

hej bg

jeg har fornyligt købt mig en gammel astra g 1.6 16v fra en middelaldrende dame, den køre som ny. men nu er problemt, jeg har lagt mærke til at bilen går langsomt ned i omdrejninger og når jeg drejer kan jeg høre og mærke en "klonken" fra gearstangen. nogen der har oplevet problemet før og evt kunne hjælpe...

tak på forhånd


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  opel astra g problemer
  • #1   28. sep 2017 Få den tunet smiley

  • #2   28. sep 2017 Måske du skulle have gået til Luis Nielsen. - En Astra G kunne aldrig finde på at sige mærkelige lyde.

  • #3   28. sep 2017 Spøg til side. Jeg ville starte med at besøge mekanikeren. De kan oftest bedre høre, hvad det kan være.

  • #4   28. sep 2017 Ecotec motorerne er kendt for og have utilregnelig insprøjtning og uregelmæssig tomgang og andet sjov.
    Min egen erfaring er at ecotec motorerne er lidt langsomme til og falde i omdrejninger, hvis du f.eks gasser med den uden belastning.

    Er klonket der kun når du drejer eller osse hvis du tager gassen af mens du køre i gear, også,giver gas igen?
    Tit er det motorophæg som er blevet bløde.


  • Mathias  F
    Mathias F Tilmeldt:
    mar 2016

    Følger: 1 Emner: 11 Svar: 24
    #5   28. sep 2017 Mojn, var lige forbi Opel og de sagde det er mine knokkelled der var problemet, det er der hele tiden når jeg drejer. Og det med omdrejningerne sagde det at var så man kunne få blødere gearskift.

  • #6   29. sep 2017 det er gør de fleste eco tec motor
    damens vectra b gør det samme

    det skal man lige vende sig til, når man komme fra en bil, der hurtig falder i omdrejninger,

    så lyder det som når en gammel bedstefar køre bil


  • #7   29. sep 2017 Som de andre også skriver så er det helt normalt med omdrejningerne, i modsætning til hvad Kent R skriver er motorene ikke kendt for uregelmæssig tomgang og nu ved jeg ikke hvad "andet sjov" dækker over.

    Køb 2 nye trækaksler på Ebay, de koster ingenting smiley


  • #8   29. sep 2017 Ja jeg på peger alle de problemer som var med ecotec motorerne da de blev lanceret.
    Bla tomgang som kunne være ligesom viden blæser.
    Opel fik da sikkert løst problemet med tiden, men man kan jo være uheldig og få fat i en som ikke er i orden.

    Vi kan vel hurtigt blive enige om at ecotec motorernes lancering ikke var en ubetinget succes for Opel.


  • Mathias  F
    Mathias F Tilmeldt:
    mar 2016

    Følger: 1 Emner: 11 Svar: 24
    #9   29. sep 2017 er det ikke billigere at købe 2 nye yderste led og skifte dem og er det lige til eller hvad


  • #10   29. sep 2017 Jeg havde ihvertfald ikke købt to hele aksler.

  • #11   29. sep 2017 ikke så svært og skifte kun yderste led,
    men husk de sidder med en låsring som skal udløses før man kan trække selve ledet af,
    og pas på ikke at hive det inderste led ud af hinanden, når man slå ledet af.
    for det kan være svært og samle igen,
    men skær manchetten af og rengøre, så kan man se låsringen,
    den har 2 tappe, som skal trykkes ud,
    med en tang, så er ledet lige til at slå af.


Kommentér på:
opel astra g problemer

Annonce