{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
861 visninger | Oprettet:

Bmw e36 bremser hårdt/hænger periodisk på 1 hjul {{forumTopicSubject}}

Halløj
Har et problem med min Bmw e36 jeg har døjet med i et stykke tid efterhånden det kom sig af efter den havde stået i venterhi sidste år allerede første tur i den rystede den helt vildt og jeg skiftede så bremserne dengang det hjalp men kun for en kort periode allerede efter et par dage var den gal igen men kun periodisk eller vis bremserne havde kørt et stykke tid og ligesom havde fået lidt varme på, og det føles faktisk ligesom at den hænger men kun når man bruger bremserne køre man motorvej er der kun noget ved opbremsninger fex nu er bilen på vej i hi igen og vil ikke gøre noget ved det før til foråret da der skal monteres større bremser her til vinter

Spørgsmålet er, er der evt, nogle der har hørt om at en bremsecylinder kan blive defekt så den bremser hårdere på et hjul kun? Det er tydeligt at se når man ikke har vasket i 3-4 dage så er det ene (sølv farvet) fælg helt sort af bremse støv, har haft det skilt ad flere gange der er ikke noget der hænger eller sidder fast smiley

Eller evt nogle der har andre idéer ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bmw e36 bremser hårdt/hænger periodisk på 1 hjul
  • #1   8. okt 2017 Det er vist kun en 316I der har hjulcylindre bag, og dermed tromler , alle andre modeller har 4 bremseskiver og dermed 4 bremsekalipre .

    Hvis man ikke afrenser navet/anlægsfladen grundigt når man monterer nye skiver, så vokser rustflagerne fra navet ind i skiven, hvilket gør at skiven bliver skæv og vil begynde at ryste ved nedbremsning . Det tager typisk 2-4 uger inden man kan begynde at mærke det, og det har intet med bremseskivens kvalitet at gøre, det er ren og skær uvidenhed eller sjusk når man ikke afrenser navet/anlægsfladen.

    Det kan også være en eller flere af dine bremseslanger der er faldet sammen, og dermed kan dit stempel i kalipren ikke trække sig tilbage .

    Har man defekte bremser, så betyder det "KØRSELSFORBUD" : Man kører bare ikke rundt med defekte bremser i trafikken !!!


  • #2   8. okt 2017 Er godt klar over det skal være rent, og det var det selvfølgelig også da det blev monteret nyt og er udemærket godt klar over skiven er skæv men det afhjælper jo ikke mit problem med at den bremser hårdere på det ene hjul smiley den fik nye slange og rør sidst den blev synet og der er ikke umildbart nogle knæk eller synlige skader på dem heller men indre skade kan selvfølgelig være "usynlig" og ja den er med skiver hele vejen rundt,
    Men vis det umildbart ikke kan være bremsecylinderen, må jeg jo se om problemet bliver afhjulpet af komplet nye bremser med nye kaliber og slanger igen smiley


  • #3   8. okt 2017 Hej
    Hvad har du smurt bremserne med efter rensning og samling igen?
    MVH KP


  • #4   8. okt 2017 Kobberfedt smiley

  • #5   8. okt 2017 Hej
    Fy smiley - kobberfedt blødgør syntetiske stoffer såsom pakringe og bælge.
    Få det hele afrenset og køb passende rep. sæt incl silikonesmørelse.
    Kobberfedtet må kun anvendes på metaldele!!!!!!!!!!! -ingen andre steder smiley
    MVH KP


  • #6   8. okt 2017 Der er selvfølglig ikke kobber fedt i glidere, kun på nav anlægsflader glider er smurt med det fedt der medfølger til nye glider rep sæt

  • rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

    Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
    #7   8. okt 2017 dine nav kan være skæve så gør den præcis som du beskriver bremser perfekt en kort periode og bliver der efter til en rystende affære
    mht din skævbremsning kan der være en af dine bremserør eller slanger der ikke er gennemløb i sikkert en slange


  • rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

    Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
    #8   8. okt 2017 hvi din slange er stoppet vil det også gøre at væsken ikke kan løbe tilbage og din bremse hænger

  • #9   8. okt 2017 Der er godt nok en anden det også har nævnt at det kunne være nav der har jeg "heldigvis" nye der skal på sammen med de nye bremser, jeg vil lige prøve at gå alle rør og slanger efter igen smiley

Kommentér på:
Bmw e36 bremser hårdt/hænger periodisk på 1 hjul

Annonce