{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.021 visninger | Oprettet:

Abs'en driller. {{forumTopicSubject}}

Hej. Jeg har en Avensis 1.8 vvt-i årg 2002 som driller lidt i abs'en, ved lav hastighed feks og på tør vej hvor jeg feks køre hen mod lyskrydset og bremser støjer det fra abs'en som hvis der er vådt el glat og syntes heller ikk pedalen virker så hård som den plejer og umiddelbart er der ingen utætheder at spore nogen steder, nogen der kan tænkes at vide hvad der kan være galt???


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Abs'en driller.
  • #1   11. okt 2017 Flækket abs krans.
    Eller de forreste abs følere bliver klemt af rust så de ikke er helt tæt på abs kransen.


  • #2   11. okt 2017 okay hvor sidder den krans? Hvis en føler ikke virker ville jeg så ikke få en fejlmelding?

  • #3   11. okt 2017 nej ikke hvis afstanden ikke er langt nok fra. Men hvis den var alt for langt fra så jo. Men tænker mest tandkrans

  • #4   11. okt 2017 Har det også noget at gøre med hvorfor pedalen ikke er så hård som den plejer?

  • #5   11. okt 2017 Har haft to Avensis, hvor den ene havde det problem du nævner. T22

    Det var simpelthen en sjusket udskiftning sf en abs føler på venstre forhjul. Her var den lille 6mm bolt åbenbart knækket ved udskiftning, og man havde så valgt at sætte føleren fast med en eller anden form for siliconemasse. Det var ikke helt godt, da føleren sad en anelse løs på denne måde. Selv borede jeg et 3mm hul, og satte en karosseriskrue i. Så var fejlen væk smiley ......... måske du skulle kikke efter om en af dine er løs ?


  • #6   11. okt 2017 Okay tak må jeg lige føle op på men en defekt føler giver vel os en fejlmelding?

  • #7   12. okt 2017 Det er ikke altid du kan se fejl på ABS, da en knækket tandkrans kan give de samme indikationer som et låst hjul. Derfor aktiveres ABS'en, så hjulet ikke blokeres. (Det er ikke en fejlfunktion. Det SKAL den gøre) men du skal have dine skiver af og kigge tandkranse, følere etc.
    Husk at give tænderne en grundig gang stålbørste, når du nu er der alligevel.


Kommentér på:
Abs'en driller.

Annonce