{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
237 visninger | Oprettet:

ulrik j
ulrik j
Tilmeldt:
7. aug 2009
Følger: 2 Emner: 21 Svar: 29

Berlingo {{forumTopicSubject}}

Hej har en bekendt der har en balingo 1,8 benzin årg 2001. Tandrem er sprunget og så kommer spørgsmålet : hva sker der med motor ? Nogen der ved det ?? Vh Ulrik



Kommentarer på:  Berlingo
  • #1   11. okt prøv med anden rem? men ofte dør de jo men hvis han var heldig er der plads nok

  • E.G
    E.G Tilmeldt:
    jun 2013

    Følger: 1 Svar: 13
    #2   11. okt Hvis du skal være helt sikker, så er du nødt til at afmontere topstykket og se.

  • #3   11. okt Jeg tænker et nyt tandremssæt koster mindst 500 kroner, og det tager jo også noget tid at skifte den?

    Det er godt nok spild af tid og penge at skifte den, hvis motoren alligevel er død ?


  • #4   11. okt De gamle 1,8 ødelægger med garanti ventiler når remmen springer så du bliver nød til at tage toppen af og skifte de ventil der er blevet bukket.

  • #5   12. okt Du kan jo starte med at prøve om du med håndkraft kan dreje motoren en hel omgang eller to. Hvis den stopper op er det sikkert fordi stemplet støder mod en ventil. Så er der kun den hårde metode: Af med toppen.
    Toppen kan renoveres eller du kan finde en anden, men det ændrer ikke ved det faktum, at krumtap, plejllejer og stempel har fået en gevaldig lussing, hvis det hele pludselig blev bremset voldsomt.
    Energien fra et svinghjul kan være ret så voldsom, hvis motoren er oppe på et par tusinde omdrejninger. Så kan man pludselig godt forstå, at stål bøjer eller knækker som glas, med de kræfter der er på spil.
    Man har hørt om motorer der kører måske 5.000 km og så takker af fordi hovedlejer og plejllejer har fået et smæk tidligere.
    Overvej om ikke det er værd at skifte motor komplet, HVIS den har fået en på kassen?


Kommentér på:
Berlingo