{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.540 visninger | Oprettet:

Diesel vil ikke starte. {{forumTopicSubject}}

En kammerat har anskaffet en Dodge Caliber diesel. Den var begyndt at hoste og rykke voldsomt, som om den ikke fik brændstof.
Jeg hjalp ham med at skifte brændstoffilteret, der så gammelt og trist ud.
Efterfølgende ville den ikke starte. Slog i gang på dieselstart, men gik ud med det samme. Mange gange i øvrigt.

Min tester siger så: Fuel-injection voltage low. Det vil i praksis nok sige ingenting, da vi heller ikke kunne trække den i gang.
Er det CPU'en der er opstået fejl i, eller har I måske nogle gode bud på, hvad vi nu kan gribe fat i?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Diesel vil ikke starte.
  • #1   20. okt 2017 går ud fra der er power nok fra batteriet, hvad med sikringer og kabel forbindelser fra og til motorstyringen, har selv været ude for at stik forbindelser ved motorstyringen var korroderede væk, men kunne først ses når man skilte dem ad.

  • #2   20. okt 2017 pumpen.


  • #3   20. okt 2017 prøv at tjekke railsensor om den er i orden, den kan have en fejl så den tror der er lavt tryk og derfor ikke vil starte . tjek også ledninger og stik til den . men ellers prøv at tage en retur test på dyseren, og se om de er i orden, vis en står åben i en retur, så vil pumpen jo heller ikke kunne lave tryk nok . der sidder også en sensor i pumpe der styre trykket til dyseren, den kan også være færdig. og tilsidst kan det jo også være selv dieselpumpen der er slidt så den ikke kan lave tryk, men ville tjekket alt det andet først vis det var mig. nu ved jeg ikke om den har en pumpe i tanken der laver tryk også, det plejer de at have vis der ingen håndpumpe er uden ved dieselfilter ,eller tæt på den. tjek også om der skulle være en diesel slange der er utæt ved motor og filter .

  • #4   20. okt 2017 Vis den kunne starte nemt før og efterfølgende ikke kan efter filteret er skiftet ville jeg nok starte med og kigge der, for og få liv i den.
    Var fejlkoden der før i gik i gang med og skifte brændstoffilteret.
    og helt klart lader på når i roder med det.
    Var filteret fyldt op med brændstof da i prøvet og starte efter udskiftning? vis ikke så sug så brændstoffilteret er helt fyldt op, og sug på returen.


  • #5   20. okt 2017 Der blev ikke udlæst fejl i første omgang, da udskiftningen af et filter jo ikke kræver det store. Der er to slanger der i værste fald kan forbyttes, men det blev de så ikke. Den sidste presses ned på plads og låses med en clips.
    Ved startforsøg kom der en del diesel. Det viste sig at være fra en utæt o-ring i netop den del der presses på plads og låses.
    O-ringen er skiftet og det er nu tæt. Filteret blev fyldt op med frisk diesel lige før montering.
    Det store multistik har været taget af og kigget efter. Der er intet at bemærke.
    Det er sat på plads og omløberen spændt. Det burde ikke give anledning til problemer? Da vi trak den tændte motorlampen, mens alt andet reagerede som det skal. Olietryk og generator fungerer efter hensigten.

    Jeg har endnu ikke testet sikringer, da det sidste jeg gjorde var, at teste for fejl.
    Tre gange har jeg fået den samme fejloplysning.
    Det harmonerer jo fint med, at den kan slå i gang på dieselstart, men går ud igen, hvis dyserne ikke giver noget fra sig?

    Foreløbigt tak for gode bud. Vi kæmper videre på mandag.


  • #6   20. okt 2017 Er det ikke noget med det er den 2.0 tdi pumpedyse som ligger i den? den har de lånt fra vw.

    Den har mange kendte fejl, som fx topstyk der revner osv osv.
    Få tjekket om den får diesel, og se om der er kompression på cylinderne


  • #7   20. okt 2017 Ja okay grunden til lader er når men står og arbejder med og starte bilen heletiden så lader på smiley
    prøv helt klar lige og suge på returslangen vis det muligt som start, også se på vis det er en fremførings pumpe om den køre. også tag den der fra kender ikke lige til modelen om det commenrail eller hvad det er? også selvfølgelig tjek skringer er også en god start.


  • #8   20. okt 2017 Når vis det en 2,0 tdi fra vw så lyt også lige vis du tager olie dækslet af om der kommer kompersion tryk op der fordi så er flammeskiverne utætte smiley som en der skrev ikke så nemt med komp test på sådan en så... men kan gøres med et skop smiley

  • #9   20. okt 2017 Kortsluttet dyse eller ledningsnet.

  • #10   21. okt 2017 Den skal udluftes der er stadig luft i systemet. Hvis der ikke er en pumpe i tanken skal det hjælpes op til brændstofpumpen.

  • #11   21. okt 2017 vis det en 2.0 tdi motor er det jo en pumpe dyse motor . det var en commerail motor jeg forklaret til tidligere . men tjek at diesel filter er fyldt op . tjek pumpen i tanken virker . tjek tandempumpen virker i enden af topstykket . og tjek at dyser sidder fast, de kendt for at gå løse og ødlægge topstykket, og tjek dyse ledningennet, de kan også blive dårlige og gå til. og tjek selvfølge også alle diesel slanger er tæt og sidder hvor de skal.

  • #12   21. okt 2017 Den må jo pumpe godt nok, når den kunne sjaske diesel ud ved filteret, vil jeg mene? Hvis en kortsluttet dyse gør, at ingen af dyserne åbner, giver det fint mening for mig. Tre gange samme testresultat bør vel kunne bruges som et fingerpeg?
    Men alle tip modtages med taknemmelighed. smiley


  • #13   21. okt 2017 prøv at tage topdæksel af og tjek dyser om de sidder som de skal og evt mål dyseledningnettet igennem. eller skifte det. har du målt trykket. ved den pumpe/tandempumpe der sidder i topstykket den skal lave små 7.5 til 10 bar.for at være i orden . laver end det så er den slidt op .

  • #14   21. okt 2017 Nej, ikke målt tryk. Jeg har en god ven der er garvet VW-mekaniker så satser lidt på at få ham med ind over.
    Jeg kan splitte en benziner ad til atomer, men diesel er volapyk for mig. Der er jeg som et barn i første klasse. Har altid holdt mig langt fra at pille i noget, hvor en fejltagelse kan koste en halv jetjager. smiley


  • #15   21. okt 2017 lige den diesel motor du har i din er nu nem at skrue på.der er ikke meget mener du kan gøre galt på den. end en benzin motor . men du kan nemt tage topdæksel af den og tjekke at dyseren sidder fast .det kan der ikke ske noget ved .

  • #16   22. okt 2017 Det er heldigvis ikke min, men nu har jeg et par ting at gå efter. Hvis min kammerat har tid, kan han garanteret diagnosticere den på et øjeblik.
    De mange år hos VW har givet ham en uvurderlig erfaring. D


  • Allan N
    Allan N Tilmeldt:
    jan 2019

    Følger: 5 Følgere: 4 Svar: 1
    #17   2. jan 2019 Jeg har en diesel bil der ikke vil starte den starter kun lige så går den ud og skriver motor fejl er der nogen der ved hvad fejlen kan være eller har været ude for noget lignende og den skriver også olie skift men har skiftet olie på den

  • #18   2. jan 2019 Det med olieskift det fordi du skal nul stille det. når du har skiftet olie og nogen biler kan man gøre det med knapper inde i bilen. og andre skal man have tester på. så det kommer lidt an på hvad bil du har. Og det med du døjer med at starte hvor den starter og går ud igen. Det lyder som en startspærre fejl. har du en anden nøgle så prøv den. for det kan være magnet senderen i nøglen der er færdig. Så prøv det først med anden nøgle. virker det ikke så på med tester og se hvad den skal siger af fejlkoder og live data.

Kommentér på:
Diesel vil ikke starte.

Annonce