{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.232 visninger | Oprettet:

Skoda Fabia 6Y5 Fejlkode P0036 {{forumTopicSubject}}

Aften i stuen

Min ""fine"" Skoda Fabia fra slut 2006 har påtaget sig denne fejlkode P0036
Kan læse mig frem til at det er den bagerste lambda sensor den er gal med.
Jeg har i dag haft bilen på lift og samtidig pillet sensoren af for at tjekke ledningerne for skader. Ingen skader af nogen art, ser nærmest ud som ny smiley

Jeg har smidt en OBD måler på bilen og målt på begge sensorer - de står omvendt, så den øverste er sensor 2 og den nederste er sensor 1.

I tomgang:
Sensor 1 hopper op og ned i værdi mellem 0,1 og 0,9 så det er vel som det skal være.
Sensor 2 står stort set stille mellem 0,4 og 0,5 hvis jeg gasser op ændrer den sig meget lidt ned mod 0,4.

Under kørsel
Sensor 1 hopper op og ned i værdi mellem 0,1 og 0,9
Sensor 2 står det meste af tiden stille på samme værdi, men nogle gange farer den også op og ned mellem de 0,1 og 0,9


Er det sikkert at sige at lambda sensor (2) efter katten skal skiftes??

Mvh
Kim


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skoda Fabia 6Y5 Fejlkode P0036
  • #1   28. okt 2017 Den bagerste lambdasonde er til overvågning af katalysatoren. Værdien på den bagerste skal gerne ligge fast.
    Så for mig lyder det til at være en katalysator der er træt...


  • #2   28. okt 2017 #1 af hvad jeg kan læse mig frem til, så burde den smide en fejlkode P0420 hvis katten var færdig og så burde den også følge udsvingene på den forreste sensor.

  • #3   29. okt 2017 Katten kan godt være dårlig selvom sonderne ikke viser det samne. Katten kan jo bare være halv færdig så bagerste sonde regulere lidt og derved ligger en fejlkode.

  • #4   29. okt 2017 Hmm kan det så måles i udstødningsgas mens fejlkode er der eller midlertidig slettet?

Kommentér på:
Skoda Fabia 6Y5 Fejlkode P0036

Annonce