{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.301 visninger | Oprettet:

abs/antispin bmw e46 {{forumTopicSubject}}

hej har en bmw e46 touring,
mit problem lyder, min antispin lampe lyser (gul) og så min abs lampe (gul) samt håndbremselampen lyser (gul) som så bliver (rød) og bilen giver et (ding) ca efter 200 m.

nogen her inde der har en ide om hva fejlen er???

der skiftet en abs føler i H bag da computeren mente det var den; ( uden held). tog så den gamle H abs føler og monterede den i V side, (også uden held).

håber nogen kan hjælpe.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  abs/antispin bmw e46
  • #2   29. okt 2017 syntes de bagerste ringe ser rigtig fine ud..

    har ikk set til de foreste da computer mener det skulle være H bag.


  • #4   29. okt 2017 var lige ude og køre her til aften.
    nu virker spedometer og triptæller samt øko måler heller ikke


  • #5   29. okt 2017 Hvad siger tester efter du har skiftet sensoren?

  • #6   29. okt 2017 har ikk haft mulighed for at få tester i siden udskiftningen her i eftermiddag,
    men må hellere sætte den V som burde virke på igen,


  • #7   29. okt 2017 Så få en tester på før du gør mere. Men når testeren siger højre bag så er der jo nok en fejl der. Enden på sensor, ledning eller ABS ring.

  • #8   29. okt 2017 den fik en ny censor i h side , stik ser fint ud samt abs ring

  • #9   30. okt 2017 Har du ohmet den ud, i den anden ende af stikket?
    Computeren kan jo ikke fortælle dig om det er sensoren, eller ledningen/ringen til sensoren.
    Men når den gør det når du begynder at køre, så vil jeg også tro det er ringen, da den så begynder at måle på hjulenes rotation og så opdager fejlen.
    Var det sensor/ledning, så ville den højst sandsynligt gøre det, så snart den starter op og måler fejl modstand.


  • #10   30. okt 2017 Det er så godt som sikkert sensoren.

    Jeg vil godt gætte på at du har sat en OEM sensor på, for det var det jeg selv gjorde. virkede bare ikke godt nok, så køb en original og vupti virkede det for mig.
    Naturligvis kan det også være ringen og i særlige tilfælde lejet. Men oftest er det sensor, især når speedo og trip falder ud. Har du cruisecontrol er det nok også smuttet ved samme lejlighed.
    Har læst at det kan være speederpositions sensor, men så burde speedo etc ikke falde ud.
    Lad os høre hvad du finder


  • #11   30. okt 2017 sandt , det var en billig sensor fra (gudebutikken) T svansen.
    ringen ser rigtig fin ud i begge sider.
    der intet at mærke på lejet.
    fejlen lamperne abs antispind og håndbremse lyser så snart der sat tænding på og forbliver tændte, først når man har kørt små 200 m at håndbremselampe (pling )siger den og den bliver rød.?


  • #12   31. okt 2017 nu har jeg så sat den gamle abs sensor i igen i fra venster side i venster side,
    og nu virker spedometer økomåler samt triplæller igen ,
    så ingen tvivl om at den sensor som sad i højre side er def. men hvorfor virker den nye i h side så ikk? er den fra Tsvansen bare ikk god nok ??


  • #13   31. okt 2017 Som sagt havde samme triste oplevelse at OEM bare ikke virker godt nok. Sensoren koster en del hos BMW, men det er ikke hysterisk. Gætter på ca 800-1200 kr, men det er et gæt. Du kan købe den igennem Koed/Schmiedmann som original sikkert lidt billigere end hos BMW. Alternativt så prøv at ring til den nærmeste BMW mekaniker/forhandler, de kan give dig listeprisen i tlf.

  • #14   31. okt 2017 kunne da være et forsøg værd,, men selfølgelig øv at smide 1200kr efter den hvis det så heller ikk hjælper,, men har jo fået bevist at den gamle H føler ikk virker.

  • #15   2. nov 2017 så fik jeg monteret en orginal sensor..
    og det løste mit problem med abs,,

    rigtig mange tak for hjælpen alle sammen.


  • #16   2. nov 2017 Hehe, tænkte det nok. Det er så fejt at OEM rent faktisk ikke virker godt nok.

    Godt at høre at du er ved at få styr på BMW'en.


  • #17   2. nov 2017 ja det ikk iorden at sælge sådan en vare,,
    jeg for nok ikk noget ud af det, men vil nu alligevel køre ind med den, og fortælle dem at den vare simpelthen bare ikk virker.

    endnu engang tak for hjælpen


Kommentér på:
abs/antispin bmw e46

Annonce