{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.924 visninger | Oprettet:

Roadhouse
Roadhouse
Tilmeldt:
12. jan 2017
Emner: 3 Svar: 20

Mitsubishi Colt årgang 2008 (benzin) vil pludseligt ikke starte. {{forumTopicSubject}}

Hej forum.
Her til formiddag skulle jeg lige rykke min bil et par meter, og den startede da også ... og kørte 1 sekund. Den startede også anden gang og kørte i 1 sekund - og siden har kun starteren kørt rundt. Massere af strøm på batteriet, men den vil ikke starte. Sidst jeg kørte i den, var sidste tirsdag - og der startede den helt fint og kørte som den skulle.

Det virker som om den lige startede op på dampene - og at der så ikke kom mere benzin ind. Dette fortæller mig at det: 1. kan være benzinfilteret der er stoppet til eller 2. at benzinpumpen er røget. Men efter at have læst workshop manualen igennem kan jeg konstatere, at der ikke er et eksternt benzinfilter på min model (se vedhæftede diagram, 1. mussi_dia.jpg).

Jeg skal lige nævne, at jeg ikke er den store hjemmemekaniker når det drejer sig om biler, motorcykler er en anden snak ... men det er ikke alt der lige kan overføres smiley

Jeg kan se der er noget der hedder en Fuel vapour canister (billedet er her, taget i dag - https://drive.google.com/file/d/1L2_F1pPkxjf_FyM5hLPmVIaoy2Ifl0XC/view?usp=sharing), men hvad det er for en fætter - om det også er et filter, kan jeg simpelthen ikke læse mig til nogen steder ... eller måske er det bare manglende forståelse for teknikken smiley Der er ikke nogle advarselslamper der blinker - og der er benzin på smiley

Modellen er denne:

MITSUBISHI COLT VI (Z3_A, Z2_A) - 1.3 (95Hk)

Er der nogle herinde der kan komme med et kvalificeret bud på hvad dælen det kan være der driller - så vil jeg være meget taknemmelig?

Ha' en god aften,

de bedste hilsner fra

Frank

PS. Og så lige en video hvor I kan høre at starteren får masser af strøm: https://drive.google.com/open?id=1Ug_PcBO_5RRE4Zr_ABvsxH5Nb031fgwX


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mitsubishi Colt årgang 2008 (benzin) vil pludseligt ikke starte.
  • #1   13. nov 2017 vis du siger du starter og går ud . har du prøvet at sætte tester på den og så om det er start spærren der blokere . evt prøv en anden nøgle vis du har en.da magneten i nøglen kan være færdig eller læsespole i bilen .kan du høre benzinpumpen køre lidt når du slår bilen tænning?

  • Roadhouse
    Roadhouse Tilmeldt:
    jan 2017

    Emner: 3 Svar: 20
    #2   13. nov 2017 Hej Freeway.
    Det med tester osv. er slet ikke noget jeg ved noget om, så der melder jeg pas. MEN det med startspærre/anden nøgle vil jeg da lige prøve når jeg kommer hjem - jeg melder retur når det er prøvet smiley

    Tak for lynhurtigt svar smiley

    Hilsen Frank


  • Roadhouse
    Roadhouse Tilmeldt:
    jan 2017

    Emner: 3 Svar: 20
    #3   13. nov 2017 Freeway ... du er sgu' min helt :-)
    Jeg satte min ekstranøgle i - den der ikke er magnet og dørlukker/åbner i, satte den i tændingen og drejede - og så startede den! Jeg satte så den anden nøjle i, og den startede ... og gik ud efter 1 sekund smiley Så nu kan jeg da komme rundt smiley

    Jeg aner ikke hvordan man skifter en læsespole og tør heller ikke kaste mig ud i det, så kan jeg finde ud af om det er nøglen der er problemet selv? Og hvis jeg ikke kan det, er der så noget til hinder for at jeg fremover bruger min reservenøgle?

    Ha' det kanon smiley

    Hilsen Frank


  • #4   13. nov 2017 det nøgle der er problemet . nu når du kan starte med den anden og der er magnet sender begge nøgler . så du skal have skiftet den lille magnet i den nøgle der ikke virker og så få kodet den til bilen igen.evt ved mitsubishi

  • Roadhouse
    Roadhouse Tilmeldt:
    jan 2017

    Emner: 3 Svar: 20
    #5   13. nov 2017 OK, får jeg så bare lavet en ny hos en aut. låsesmed?

  • #6   13. nov 2017 ja du kan jo enten få lavet en helt ny nøgle eller bare få dem til at skiftet den lille magnetsender og kode den til startspære igen. men det var godt det ikke var anden det jo til at have med at gøre smiley

  • Roadhouse
    Roadhouse Tilmeldt:
    jan 2017

    Emner: 3 Svar: 20
    #7   13. nov 2017 Ja, det var sgu' kanon du hjalp mig der! Jeg kører ikke så meget i den, men lige præcist i den her uge skal jeg tre ærinder hvor det offentlige vil tage en evighed smiley

    Jeg ved ikke helt hvad "bare få dem til at skiftet den lille magnetsender og kode den til startspære igen" indebærer, det lyder dyrt! Er det noget alle der arbejder med autonøgler kan gøre på stedet?


  • #8   13. nov 2017 det jeg mener er de skiller plastikket af og skifter en lille sender inde i nøgle huset . den er ikke større end en meget lille pille . og så kan de med bil tester kode din gamle nøgle til startspærren igen. vis de kan gøre det.men ellers skal du have en ny nøgle ved dem hvor de får lavet den til din lås. og det vil jo være noget dyre. men ellers søg på nettet der er flere firma der laver og koder nøgler til biler til ok få penge .

  • Roadhouse
    Roadhouse Tilmeldt:
    jan 2017

    Emner: 3 Svar: 20
    #9   13. nov 2017 Alletiders - jeg tjekker det lige ud smiley

    Igen, 1000 tak for hjælpen.

    Hilsen Frank


  • #10   13. nov 2017 det var så lidt smiley

  • Roadhouse
    Roadhouse Tilmeldt:
    jan 2017

    Emner: 3 Svar: 20
    #11   13. nov 2017 DET var det godt nok ikke - DAMN jeg har tænkt over hvordan jeg lige får klaret den her uge med alle de ture jeg skal på smiley Jeg elsker det forum her - altid hjælpsomme mennesker smiley

  • #12   13. nov 2017 I min lokale nøglebar i Vejle, kan de lave chippen, så den evt kan sidde i nøgleringen.så behøver du ikke en ny nøgle men bare chip. Mener jeg gav 200 kr sidste gang.

  • Roadhouse
    Roadhouse Tilmeldt:
    jan 2017

    Emner: 3 Svar: 20
    #13   14. nov 2017 @Alan E: takker, jeg vil da lige tjekke min lokale hælebar ud - de reklamerer med at kunne lave kodede bilnøgler smiley

    Og til alle:
    I min ekstranøgle - som jo altså kan starte bilen - sidder der en chip som fylder fuldkommen det samme som den der sidder i nøglen der er i udu. Bør jeg kunne flytte chippen fra den ene nøgle og over i den anden? For i reservenøglen er der ikke fjernbetjening - og lidt doven har man vel lov til at være smiley


  • #14   15. nov 2017 hvorfor hænger du ikke begge nøgler i dit nøglebundt ind til du får lavet nye. så har du begge en til at låse op og en til at starte.

  • Roadhouse
    Roadhouse Tilmeldt:
    jan 2017

    Emner: 3 Svar: 20
    #15   15. nov 2017 Det tænkte jeg også, men jeg har lavet et smart trick med mine nøgler - og som sådan kan jeg ikke lige få plads til sådan en stor nøgle mere. Men jeg prøver sg* at flytte chippen over - og holde jer orienterede smiley

  • Roadhouse
    Roadhouse Tilmeldt:
    jan 2017

    Emner: 3 Svar: 20
    #16   16. nov 2017 Nå, altså! Nu har jeg kontaktet både Mitsubishi og autolaasesmed.dk - begge steder vil de se min bil før de kan lave nøglen og skal have over 1000,- for nøglen! Er der nogen der har egne erfaringer med låsesmede på midtsjælland der kan lave det billigere?

  • Roadhouse
    Roadhouse Tilmeldt:
    jan 2017

    Emner: 3 Svar: 20
    #17   17. nov 2017 Fååååårk! 1870,- for en nøgle hos Mitsubishi og 1500,- det andet sted! Der er godt nok sket noget siden jeg sidst havde bil tilbage i 1980'erne! Dengang kunne jeg købe en synet bil for de penge ........ smiley

  • #18   17. nov 2017 Gå i hælebaren, jeg fik samme priser ved opel og ved et firma lignende det du påtaler og slap 400 inklusive en nøgle.

  • Roadhouse
    Roadhouse Tilmeldt:
    jan 2017

    Emner: 3 Svar: 20
    #19   17. nov 2017 @Alan E: jeg har prøvet to steder, det kunne de ikke hjælpe med. De kunne godt lave mig en ny nøgle, men ikke med fjernbetjening.

  • #20   17. nov 2017 Nej, tænker ikke nøgle,. En chippen. Som du så kan have i nøgleringen

  • Roadhouse
    Roadhouse Tilmeldt:
    jan 2017

    Emner: 3 Svar: 20
    #21   17. nov 2017 @Alan E: Jeg stod med min mobilos og viste ham korrespondancen her i tråden, og han vidste ikke helt hvad der mentes ... og jeg er selv for dum til at fatte det smiley
    MEN hul i det - jeg ofrer en ny nøgle - den holder forhåbentligt et par år - ligesom bilen *LOL*


Kommentér på:
Mitsubishi Colt årgang 2008 (benzin) vil pludseligt ikke starte.

Annonce