{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.866 visninger | Oprettet:

Ladetryks ventil {{forumTopicSubject}}

Nogen der har forstand på ladetryks ventil for jeg har en boost Gauge på min bil så ladetryks ventilen SKULLE ikke være til noget men den ene studs er blændet af og den anden køre op i et T stykke til indsugningen og til ladetryks måler tror jeg og den sidste er uden nogen slange på men synes jeg kan mærke den suger så mit spørgsmål er

Skal jeg blænde den af eller skal jeg bare lade den være


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ladetryks ventil
  • #1   20. nov 2017 Hej
    Prøv lige at læse din egen tekst igen, for mig giver den ikke nok mening til at jeg tør begynde at komme med forslag.

    1. Hvad er din problem.
    2. Hvordan oplever du fejlen.
    3. Hvornår sker det.
    4. Hvad viser din boost gauge, og inder hvilke forhold.
    5. Hvilke bil / motor er der tale om.
    6. Hvad er der lavet ved bilen???

    Hvis vi får lidt mere struktureret information vil vi gerne prøve om vi kan hjælpe.

    /Steffen


  • #2   21. nov 2017 Det er en audi a4 b5 1,8t
    Der er ikke noget galt eller det ved jeg ikke for har næsten kun lige fået bilen men har fået af vide at det var den standarte turbo tryks ventil
    Men da der er blevet monteret en manuel boost control skulle den ikke være til noget mere men hvad jeg vil vide er hvad er den sidste studs til og skal den blændes af eller skal jeg bare lade den være


  • #3   21. nov 2017 Hvis du har begge ventiler monteret på samme tid, vil den med det "laveste" ladetryks indstilling bestemme.

    Uden at have rodet med VW, vil jeg normalt montere den manuelle ventil i stedet for den elektriske, lade den elektriske sidde på stikket, for at undgå ECU fejl.
    Ellers vil jeg tror at den skal kodes ud af bilen, hvis du skruer den for meget op i tryk med den manuelle ventil, vil jeg gå ud fra at du får boost fejl og at bilen går i nødprogram/cutter!! Hvis den ikke er chippet til det tryk

    /Steffen


  • #4   21. nov 2017 Ja jeg tror de har gjort som du skriver altså ladt den elektroniske sidde med stikket så den ikke melder fejl og ja man kan ikke skrue den manuelle helt op så melder den fejl på for højt ladetryk og går i nødprogram men jeg ved at den eneste slange der går fra den elektroniske går op til et T stykke og det eneste jeg ved der sidder i det T stykke er min bar måler men hvad ville du mene med den sidste studs på den elektroniske, skal jeg blænde den af eller skal jeg bare lade den være for kan mærke at den suger lidt ind det skal så lige siges at den elektroniske har 3 studser og den ene er blændet af men ved ikke hvad de forskellige studse er til

  • #5   22. nov 2017 Hvis den suger luft den vej ville jeg nok prøve at blænde den af, går bilen uroligt i tomgang?

    For det kan være det hjælper hvis du blænder den af!!

    Men det komme an på hvor slangen af den anden side af ventilen sidder på henne!!!

    /Steffen


Kommentér på:
Ladetryks ventil

Annonce