{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
8.066 visninger | Oprettet:

Fejlkode P0420 - Kom gerne med bud. {{forumTopicSubject}}

Hej BG,

Når der bliver sat tester på min bil, kommer følgende fejlkode frem: P0420. Bilen er en Chevrolet Kalos. Jeg har tidligere haft samme fejlkode, hvor der først blev skiftet tændspole (forsøget værd), og så blev der skiftet tændkabler samt tændrør hos et autoriseret Chevrolet værksted, da de mente, at det var problemet. Det skulle så kort efter vise sig, at katalysatoren var faldet sammen. Katalysatoren er under 2 år gammel, så vi går udfra, at den ikke er problemet, da bilen trækker, som den plejer. Da den forrige katalysator var faldet sammen, kunne det tydeligt mærkes, og derfor tyder det på, at fejlen i hvert fald ikke ligger der. Håber I kan hjælpe.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fejlkode P0420 - Kom gerne med bud.
  • #1   23. nov 2017 Er det en benzin ville jeg måle lambda sensor i katalysatorer da den skriver bænk 1



  • #2   23. nov 2017 Undskyld hvis jeg spørger dumt, men er det så lamdasonden før eller efter kat? Den før kat er skiftet før. Det er en benzin smiley

  • #3   23. nov 2017 Nu ved jeg ikke hvad tester du bruger men min Bosch skriver det vis man klikker på den

  • #4   23. nov 2017 Det betyder at katalysatoren laver for lidt.

    Tjek parametre på lambdasonderne, hvis den bagerste arbejder op og ned som den forreste, så er det ny kat.


  • #5   24. nov 2017 her stå der lidt om hvad fejlen kan være

    når den skrive lambdasonde bank/bænk 1 er det den første
    altså før kat.

    men som en forslå, udmål begge sonder og se hvordan de arbejder.
    den bageste skulle ikke gerne lave samme signal som den forreste,

    da den bagester, er for og kontroller om katten arbejder rigtig


    profilbillede
  • #6   24. nov 2017 Dennis, det er ikke helt rigtigt mht bank1. Det kan være den forreste sonde, men det kan også betyde den første kat, og det gør det her.

    P0420 betyder at den bagerste lanbdasonde arbejder, altså at der sker for lidt i katalysator, eller evt at den bagerste sonde er blevet for følsom.
    Det er en særdeles kendt fejl, specielt hvis der er monteret en uoriginal kat.
    Det er nemt at se på parameter, eller med et scope.


Kommentér på:
Fejlkode P0420 - Kom gerne med bud.

Annonce