{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
424 visninger | Oprettet:

Edgar Z
Edgar Z
Tilmeldt:
13. jun 2017
Følger: 12 Emner: 9 Svar: 21

BMW E34 underlig??? {{forumTopicSubject}}

Hej,

Min gamle E34 fra 1989 har et underligt problem.

Når jeg giver slip på gas-pedalen, lukker den ikke altid helt af for benzinen, som en normal bil skal gøre.
Den har en l/100km måler, så jeg kan se brændsstof forbruget.

Normalt går den jo helt i bund til 0 l/100km, når man slipper speederen, mens man eksempelvis kører 80 km/t, og så bremser den jo med motoren.

Denne her særhed har den nogle gange på 6-7 l/100km. Og du kan mærke det, at motoren ikke bremser nær lige så hårdt, når det sker.
Hvorfor sker dette????

Har tjekket og smurt gaskablet, ligner ikke, at kablet sidder fast. Det sker kun når motoren er blevet varm, har jeg lagt mærke til
Har fixet alle slanger, så der ikke er noget utæt, og den gør det stadigvæk.

Schmiedmann kunne heller ikke lige pege på hvad det specifikt skulle være???

Tanken var at låne en tomgangsventil fra dem, og teste om det var det der var defekt?


Kommentarer på:  BMW E34 underlig???
  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.874
    #1   23. nov 2017 Måske gasspjæld går lidt træg ved varm motor

  • #2   24. nov 2017 Tænkte også et beskidt gasspjæld. Mest fordi du siger at den ikke giver helt slip.
    Du burde kunne teste det relativt nemt, få bilen varm og genskab problemet. Find der hvor gaskabel og gasspæld mødes og se om du kan lukke spjældet helt med din hånd. Det burde være lukket tæt til. Som jeg forstår det (er noget usikker her), så omgår tomgangsventilen det mekaniske gasspjæld. Derved burde du kunne udelukke/bekræfte gasspjæld.
    Er det gasspjæld skal det forhåbentligt bare tages af, renses og sættes på igen. Forvent at skulle skifte pakningen imellem indsugning og motoren. Jeg ved desværre ikke hvordan man tester en tomgangsventil, andet end at trykket vel skal tages fra den for at se hvordan den reagere. (klem vacuum linie ish?)


  • #3   24. nov 2017 Er bilen med manuel eller automatgear??
    Hvordan opfører motoren sig hvis du sætter den i frigear når den ikke vil motorbremse helt.?? Kører den højere i tomgang så??


  • Edgar Z
    Edgar Z Tilmeldt:
    jun 2017

    Følger: 12 Emner: 9 Svar: 21
    #4   24. nov 2017 #3 den falder ned på normal tomgang sjovt nok, bare meget langsommere. Tager cirka 4-5 sekunder.
    Manual gear.
    Det er mega besværligt at ramme rigtigt under gearskift, det må slide på koblingen.


  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.874
    #5   25. nov 2017 Spjældet går nok lidt træg/stram i det, afmonter og rens det godt. Er der en retur fjeder så tjek om denne er ok

Kommentér på:
BMW E34 underlig???

Annonce