{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.528 visninger | Oprettet:

Anders L
Anders L
Tilmeldt:
23. nov 2017
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 16

BMW 520i årg 1999 vil ikke tage gassen {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Jeg har været ud og kigge på en BMW 520i fra år 1999 med 6 cyl motor og man. gear.
Bilen har en fejl som betyder at den ikke vil tage gas og ikke vil trække. Den starter og kører langsomt afsted når man filer lidt på koblingen og kan kan godt opnå pæn fart, men en bakke er en udfordring.
Havde luftfilter indtage af og kan se at gasspjældet ikke åbner når gaspedalen trykkes ned. Man skal iøvrigt trykke gaspedalen langsomt ned for at den begynder at komme lidt op i omdr.
Bilen har fået skiftet motoren på et tidspunkt så jeg er usikker på om den 100% magen til den oprindelige og sælger ved ikke noget om den slags, andet end at den er skiftet.
Havde kablet til AirMasseSensor på luftfilter af uden at det gør forskel.
Tænkte at besøge sælger igen med en fejlkode læser og måske blive lidt klogere på hvad der kan være galt med den, men jeg håber at I har et bud på hvad der kan drille?

Vi kørte en lille tur med 30-40 kmt og stoppede for at krydse en vej. Pludselig lyste olielampen samtidig med at koblingen ikke ville koble motoren i gear. Kunne skifte til alle gear uden der skete nogen. Slukkede bilen - ventede lidt og startede igen. Olielampen var nu slukket og koblingen virkede igen som normalt. Mega mystisk??
Så fik jeg "is-kolde" fødder mht at handle den bil og takkede pænt og kørte hjem igen.
Nu efter at have tænkt lidt over det hele så er jeg da stadig lidt intr. i bilen hvis der er lys forude med fejlene smiley

Håber I kan hjælpe eller råde mig at holde fingrene langt væk fra den smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  BMW 520i årg 1999 vil ikke tage gassen
  • #1   23. nov 2017 Tak pænt nej tak og find en anden model. For det første lyder det bestemt ikke godt med olielampe der lyser, ingen gear osv.
    For det andet bliver du utrolig træt af, at den ingen trækkraft har (520i er mindste model).


  • #2   23. nov 2017 Det er en gammel bil uden den store værdi, så hvis den koster ret meget over skrot premien ville jeg holde mig væk med de fejl smiley

  • #3   24. nov 2017 køb min ??

  • #4   24. nov 2017 Noget af det kan måske forklares med knast-sensorer eller speeder-sensor. Det ligner at de dør på mange af de pt. Speeder fejlen kan også skyldtes en fejl I gasspjældet, det følger oftest ikke med når man skifter motor, så derfor kører du nok med det gamle.
    Men den med koblingen på en manuel gearkasse, kan jeg ikke få til at passe på nærmest noget som helst. Koblingen er hydraulisk, så måske er der noget med motoren som kan tage trykket, kan bare ikke lige lure hvad.
    Men som de andre siger det er en ældre bil med begrænset værdi, så med mindre prisen virkelige afspejler det, så ville jeg kigge på en anden.


  • #5   24. nov 2017 En 520´er fra 1999 har jo en maks værdi på 15000 nysynet. Find en anden - der er masser derude som kan starte og køre og med flere HK til gode penge..:)

  • Anders L
    Anders L Tilmeldt:
    nov 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 16
    #6   24. nov 2017 Tak for jeres inputs og gode råd!

    Mega mystisk og lidt skræmmende med koblingen og olielampen, så derfor har jeg droppet den og skal i stedet ud og se en årg 98 e46 318i 1,9 model som er fejlfri nysynet, uden rust og fejl jf. sælger. Det var egentlig også 318i modellen jeg kiggede efter men der er ikke så mange i fornuftig stand - flest 316 versioner og compact og mange med rust. Var tæt på at købe en Mtech 318r men den havde for mange fejl og sikkert kørt hårdt . Denne 318r er mere ´morfar´agtig men jeg tror den kan blive rigtig frisk at se på med lidt opgraderinger af hjul mv. Så det blir spændende i morgen smiley


  • #7   25. nov 2017 Der langt fra 6 til 4 cylindre på en BMW smiley

  • Anders L
    Anders L Tilmeldt:
    nov 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 16
    #8   25. nov 2017 Ja du har helt ret. Undervejs i min søgen efter 318´ere kom jeg over en 320i 2,0 hvor maskinen gik som en drøm og den gik lige i hjertet må jeg indrømme smiley Desværre havde den meget rust og mange fejl. Herefter faldt jeg over den 520´r med samme maskine.
    For nu hvor budgettet er lidt stramt til ´legetøj´ får jeg nok en bedre bil med den lille 1,9´r som stadig har ok maskinkraft, for jeg skal ikke køre ræs eller lign - bare trille en tur i ny og næ og være med i ´klubben´. Også billigere at have mht afgift, forsikring og fuel.
    Vil hellere bruge pengene på små opgraderinger og så måske skifte til en 6´r senere og gerne en cab smiley
    Din ser også rigtig nice ud men pt udenfor mit budget, desværre smiley


  • #9   25. nov 2017 Den pris min koster er med m50 indsugNing og m52b28 og banan manifold også er den sjov og sikkert dyre at køre i men det skal prøves alt er købt mangler kun tiden til at skifte

  • #10   25. nov 2017 En 318i er ligesom hurtig som 520´eren med den gamle motor anyways..



  • #11   25. nov 2017 Ja klart mere vægt

  • #12   25. nov 2017 Har nu ikke kun noget med vægt at gøre, har lige så meget at gøre med at 20´eren er lidt doven.. Der er kun 0-3/4 sekunder til forskel på en 18 og en 20´er i samme bil..

  • #13   25. nov 2017 når på den måde tror fanden som den er begrænset i indsugNing og udstødning smiley

  • Anders L
    Anders L Tilmeldt:
    nov 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 16
    #14   26. nov 2017 Igen tak for gode råd smiley

    Jeg fik så en mørkeblå 1998 318i e46 med hjem igår smiley Hun har 310 på klokken Nysynet og kører rigtig fint med god kraft og en maskine som spinner uden mislyde (havde mit stetoskop på div steder både kold og varm maskine). Kun lidt rustbobler de sædvanlige steder. Lyst indtræk med læder og formstøbte sæder og mørke trælister. Gammelmands aluhjul med nye helårsdæk, El-spejle og el-ruder og det er vistnok det hele mh. gejl. Ikke en masse som går i stykker smiley
    Lidt kedelig i førstehånds indtrykket så nok ikke en bil der har kørt gaderace, men en god platform for de opgraderinger jeg gerne vil gi hende f.eks. M-tech look´n´feel smiley
    Får snuppet et par fotos og lagt ind så I kan se min ´nye´ Bimmer smiley

    Forresten, jeg havde min værkstedsdonkraft med og løftede bilen og rykkede i hjul mv. og kiggede under neden som det sidste. Så handlede vi. Da jeg starter for at køre hjem så lyser ABS + BRAKE + ASC lamperne. Nå øv jeg har måske fået strukket et sensorkabel eller lign. da jeg løftede den/rykkede i hjulene. Skal have fat i en ODB tester som passe så jeg kan se hvad den siger bag lamperne.


  • Anders L
    Anders L Tilmeldt:
    nov 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 16
    #15   26. nov 2017 Så fik jeg snuppet nogle fotos af bimmer

    profilbillede
  • Anders L
    Anders L Tilmeldt:
    nov 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 16
    #17   26. nov 2017 Stuen

    profilbillede
  • Anders L
    Anders L Tilmeldt:
    nov 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 16
    #18   26. nov 2017 Fra siden

    profilbillede
  • Anders L
    Anders L Tilmeldt:
    nov 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 16
    #19   26. nov 2017 Maskinrummet

    profilbillede
  • #20   26. nov 2017 tillykke med den og symaskine rummet B);)

  • Anders L
    Anders L Tilmeldt:
    nov 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 16
    #21   26. nov 2017 Go røv smiley

    profilbillede
  • Anders L
    Anders L Tilmeldt:
    nov 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 16
    #22   26. nov 2017 Tak - ja det er jo ik nogen racer men faktisk et rigtig nice ride man hurtig blir forfalden til smiley

  • #23   26. nov 2017 Hvad måtte du slippe for den? smiley

  • #24   26. nov 2017 Med den alder er det næsten altid sensoren. Læs evt andre tråde omkring det her. og et godt råd, lad være med at rode med OEM sensorer. De virker ofte ikke, og er bare ikke bøvlet værd.

  • Anders L
    Anders L Tilmeldt:
    nov 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 16
    #25   27. nov 2017 Der blev lavet håndslag på 14 af de store.

    Ja jeg gætter også på at jeg fik strukket et sensorkabel eller noget i den stil. Har checket de 3 sikringer som har med bremser at gøre og de er intakte.
    Fik købt en ODBII tester til BMW på dba så jeg starter fejlsøgningen med den i hånden.

    Den har noget med forlygterne som lyser helt mærkeligt. Det opdagede jeg først da jeg kørte i mørke. Måske de bare skal justeres. De er også lidt matte i glasset og har lidt fugt på indersiden. Måske de bare skal skiftes.

    Ellers er det bare at bimme en tur derud af og nyde det i fuld udstrækning smiley

    Gad vide om der her i det nordjyske findes en BMW "klub" hvor bil-tosser som mig mødes og sparker dæk, imens blæsten står ind over Limfjordens vande smiley


  • #26   27. nov 2017 Fin pris med 14000 når der er læder i..:) En skam der ikke lige er klima og fartpilot, men sidstnævnte kan da monteres til nogenlunde penge..:)

    Tillykke!


  • Anders L
    Anders L Tilmeldt:
    nov 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 16
    #27   27. nov 2017 Har været ude og kigge på nogle stykker de seneste uger, nogle billigere og nogle dyrere men alle med en række fejl og rust. Alle uden undtagelse med defekt aircon/klima og det kan jeg ikke fikse selv og er ret dyrt på værksted så jeg tænkte at det er mere nice to have end need to. Rust er min største bekymring da det er træls at lave og det koster at få malet så det ser ordentlig ud, specielt på en sølvmetal farve bil hvor resultatet ofte bliver en bil med flere nuancer. Fartpilot er uvigtig for jeg vil gerne køre bil smiley
    Sort var egentlig min 1. prioritet med sølv som 2. men da jeg så den mørkeblå dame blev jeg ski lidt forelsket og gik efter hende smiley
    Km er jeg ikke så bange for, det er mere hvordan de km er foregået. Det var en dame som havde bilen før og jeg har tillid til at hun ikke har kørt ræs med den.
    300K på 19år er jo ca 15K pr. år så det er ikke slemt. De første 220K og 14år med servicebog hos BMW forhandler.
    Min søn har googlet og fundet en masse M-tech emblemer og den slags som den diskret skal pimpes med så den får et lidt friskere look. Tror den kan blive rigtig cool og stadig fremstå som original BMW smiley


  • Anders L
    Anders L Tilmeldt:
    nov 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 16
    #28   27. nov 2017 Forresten, idag hørte jeg ffor første gang udtrykket "En svummer" som skulle betyde BMW smiley
    Nogen der har hørt den før?

    Ordbogen siger
    "Et gammelt håndværkerråd er at svumme den skjoldede væg med en blanding af halvt hvidtekalk og halvt frisk komøg"

    Jeg håber ikke det er rigtigt, specielt med det sidste smiley
    Min lugter altså ikke!


  • #29   27. nov 2017 1 A/C er need to have og det er fartpilot også, jeg ville ihvertfald aldrig købe en bil uden
    Klima anlæg er Nice to have men tæt på need smiley


  • Anders L
    Anders L Tilmeldt:
    nov 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 16
    #30   27. nov 2017 Ja måske du har ret, men kun indtil du prøver en classic Mustang med V8 og finder ud af at standard 1964 -1968 versionen har ingen af delene og i de fleste tilfælde hverken servostyring eller ABS, bremseforstærker og skivebremser - nope flest med de gode gamle tromlebremser! Livsfarligt vil nogen måske sige men nej - her kører man bil med det der kræves af chaufføren med baghjulstræk og min 200HK + 360NM under klappen.
    Det får hjertet til at banke og jeg tror de fleste bliver alvorligt forelskede både i kørestil og naturligvis den dybe brummelyd af V8 på 4,2 liter eller mere smiley

    Prøv det! smiley

    Til daglig brugsbilen er det bestemt en helt anden sag!


  • #31   27. nov 2017 Har været passager i en LFA og ellers selv kørt GSF samt S550 som selvfølgelig er hurtige men yderst sikre og sofistikeret biler smiley
    Har også haft vores A45 rundt på ringen men med store dæk og 4 hjulstræk skal der meget til før der sker noget smiley
    Ingen tvivl om at det nok ikke er så sjovt og farligt som en ældre bil med manuelt gear der er mere kontant men synes det er fedt med alle gadgets og sikkerhedsudstyr der er i dag



  • Anders L
    Anders L Tilmeldt:
    nov 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 16
    #32   1. dec 2017 Så fik jeg fat i nogle nye futsko til bimmer og de skulle da på med det samme smiley

    Ægte M-tech udgaver i koksgrå metallic - foran 245/45 R18 og bag 255/35 R18.

    smiley


    profilbillede
  • Anders L
    Anders L Tilmeldt:
    nov 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 16
    #33   1. dec 2017 Fik også nogle nye baglygter med hvidt glas til blinklys hvor bak og blink står på linie smiley

    De er så ikke lige kommet på for ledningsnettet skal patches for at det virker.

    Og så mangler jeg bare at få fat i hvide side blink og forreste blinklys i hvid så det matcher.


    profilbillede
  • Anders L
    Anders L Tilmeldt:
    nov 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 16
    #34   3. dec 2017 og lige et i dagslys smiley

    profilbillede
Kommentér på:
BMW 520i årg 1999 vil ikke tage gassen

Annonce