BMW 520i årg 1999 vil ikke tage gassen {{forumTopicSubject}}
Hejsa
Jeg har været ud og kigge på en BMW 520i fra år 1999 med 6 cyl motor og man. gear.
Bilen har en fejl som betyder at den ikke vil tage gas og ikke vil trække. Den starter og kører langsomt afsted når man filer lidt på koblingen og kan kan godt opnå pæn fart, men en bakke er en udfordring.
Havde luftfilter indtage af og kan se at gasspjældet ikke åbner når gaspedalen trykkes ned. Man skal iøvrigt trykke gaspedalen langsomt ned for at den begynder at komme lidt op i omdr.
Bilen har fået skiftet motoren på et tidspunkt så jeg er usikker på om den 100% magen til den oprindelige og sælger ved ikke noget om den slags, andet end at den er skiftet.
Havde kablet til AirMasseSensor på luftfilter af uden at det gør forskel.
Tænkte at besøge sælger igen med en fejlkode læser og måske blive lidt klogere på hvad der kan være galt med den, men jeg håber at I har et bud på hvad der kan drille?
Vi kørte en lille tur med 30-40 kmt og stoppede for at krydse en vej. Pludselig lyste olielampen samtidig med at koblingen ikke ville koble motoren i gear. Kunne skifte til alle gear uden der skete nogen. Slukkede bilen - ventede lidt og startede igen. Olielampen var nu slukket og koblingen virkede igen som normalt. Mega mystisk??
Så fik jeg "is-kolde" fødder mht at handle den bil og takkede pænt og kørte hjem igen.
Nu efter at have tænkt lidt over det hele så er jeg da stadig lidt intr. i bilen hvis der er lys forude med fejlene
Håber I kan hjælpe eller råde mig at holde fingrene langt væk fra den
okt 2006
Følger: 119 Følgere: 125 Biler: 14 Emner: 45 Svar: 2.149
For det andet bliver du utrolig træt af, at den ingen trækkraft har (520i er mindste model).
sep 2011
Følger: 4 Følgere: 38 Biler: 2 Emner: 34 Svar: 5.489
mar 2006
Følger: 2567 Følgere: 2134 Biler: 55 Emner: 412 Svar: 4.947
mar 2010
Følger: 2 Følgere: 18 Emner: 20 Svar: 1.216
Men den med koblingen på en manuel gearkasse, kan jeg ikke få til at passe på nærmest noget som helst. Koblingen er hydraulisk, så måske er der noget med motoren som kan tage trykket, kan bare ikke lige lure hvad.
Men som de andre siger det er en ældre bil med begrænset værdi, så med mindre prisen virkelige afspejler det, så ville jeg kigge på en anden.
jul 2007
Følger: 22 Følgere: 38 Biler: 1 Emner: 11 Svar: 3.887
nov 2017
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 16
Mega mystisk og lidt skræmmende med koblingen og olielampen, så derfor har jeg droppet den og skal i stedet ud og se en årg 98 e46 318i 1,9 model som er fejlfri nysynet, uden rust og fejl jf. sælger. Det var egentlig også 318i modellen jeg kiggede efter men der er ikke så mange i fornuftig stand - flest 316 versioner og compact og mange med rust. Var tæt på at købe en Mtech 318r men den havde for mange fejl og sikkert kørt hårdt . Denne 318r er mere ´morfar´agtig men jeg tror den kan blive rigtig frisk at se på med lidt opgraderinger af hjul mv. Så det blir spændende i morgen
mar 2006
Følger: 2567 Følgere: 2134 Biler: 55 Emner: 412 Svar: 4.947
nov 2017
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 16
For nu hvor budgettet er lidt stramt til ´legetøj´ får jeg nok en bedre bil med den lille 1,9´r som stadig har ok maskinkraft, for jeg skal ikke køre ræs eller lign - bare trille en tur i ny og næ og være med i ´klubben´. Også billigere at have mht afgift, forsikring og fuel.
Vil hellere bruge pengene på små opgraderinger og så måske skifte til en 6´r senere og gerne en cab
Din ser også rigtig nice ud men pt udenfor mit budget, desværre
mar 2006
Følger: 2567 Følgere: 2134 Biler: 55 Emner: 412 Svar: 4.947
jul 2007
Følger: 22 Følgere: 38 Biler: 1 Emner: 11 Svar: 3.887
mar 2006
Følger: 2567 Følgere: 2134 Biler: 55 Emner: 412 Svar: 4.947
jul 2007
Følger: 22 Følgere: 38 Biler: 1 Emner: 11 Svar: 3.887
mar 2006
Følger: 2567 Følgere: 2134 Biler: 55 Emner: 412 Svar: 4.947
nov 2017
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 16
Jeg fik så en mørkeblå 1998 318i e46 med hjem igår Hun har 310 på klokken Nysynet og kører rigtig fint med god kraft og en maskine som spinner uden mislyde (havde mit stetoskop på div steder både kold og varm maskine). Kun lidt rustbobler de sædvanlige steder. Lyst indtræk med læder og formstøbte sæder og mørke trælister. Gammelmands aluhjul med nye helårsdæk, El-spejle og el-ruder og det er vistnok det hele mh. gejl. Ikke en masse som går i stykker
Lidt kedelig i førstehånds indtrykket så nok ikke en bil der har kørt gaderace, men en god platform for de opgraderinger jeg gerne vil gi hende f.eks. M-tech look´n´feel
Får snuppet et par fotos og lagt ind så I kan se min ´nye´ Bimmer
Forresten, jeg havde min værkstedsdonkraft med og løftede bilen og rykkede i hjul mv. og kiggede under neden som det sidste. Så handlede vi. Da jeg starter for at køre hjem så lyser ABS + BRAKE + ASC lamperne. Nå øv jeg har måske fået strukket et sensorkabel eller lign. da jeg løftede den/rykkede i hjulene. Skal have fat i en ODB tester som passe så jeg kan se hvad den siger bag lamperne.
nov 2017
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 16
nov 2017
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 16
nov 2017
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 16
nov 2017
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 16
mar 2006
Følger: 2567 Følgere: 2134 Biler: 55 Emner: 412 Svar: 4.947
nov 2017
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 16
nov 2017
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 16
jul 2007
Følger: 22 Følgere: 38 Biler: 1 Emner: 11 Svar: 3.887
mar 2010
Følger: 2 Følgere: 18 Emner: 20 Svar: 1.216
nov 2017
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 16
Ja jeg gætter også på at jeg fik strukket et sensorkabel eller noget i den stil. Har checket de 3 sikringer som har med bremser at gøre og de er intakte.
Fik købt en ODBII tester til BMW på dba så jeg starter fejlsøgningen med den i hånden.
Den har noget med forlygterne som lyser helt mærkeligt. Det opdagede jeg først da jeg kørte i mørke. Måske de bare skal justeres. De er også lidt matte i glasset og har lidt fugt på indersiden. Måske de bare skal skiftes.
Ellers er det bare at bimme en tur derud af og nyde det i fuld udstrækning
Gad vide om der her i det nordjyske findes en BMW "klub" hvor bil-tosser som mig mødes og sparker dæk, imens blæsten står ind over Limfjordens vande
jul 2007
Følger: 22 Følgere: 38 Biler: 1 Emner: 11 Svar: 3.887
Tillykke!
nov 2017
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 16
Sort var egentlig min 1. prioritet med sølv som 2. men da jeg så den mørkeblå dame blev jeg ski lidt forelsket og gik efter hende
Km er jeg ikke så bange for, det er mere hvordan de km er foregået. Det var en dame som havde bilen før og jeg har tillid til at hun ikke har kørt ræs med den.
300K på 19år er jo ca 15K pr. år så det er ikke slemt. De første 220K og 14år med servicebog hos BMW forhandler.
Min søn har googlet og fundet en masse M-tech emblemer og den slags som den diskret skal pimpes med så den får et lidt friskere look. Tror den kan blive rigtig cool og stadig fremstå som original BMW
nov 2017
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 16
Nogen der har hørt den før?
Ordbogen siger
"Et gammelt håndværkerråd er at svumme den skjoldede væg med en blanding af halvt hvidtekalk og halvt frisk komøg"
Jeg håber ikke det er rigtigt, specielt med det sidste
Min lugter altså ikke!
sep 2011
Følger: 4 Følgere: 38 Biler: 2 Emner: 34 Svar: 5.489
Klima anlæg er Nice to have men tæt på need
nov 2017
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 16
Det får hjertet til at banke og jeg tror de fleste bliver alvorligt forelskede både i kørestil og naturligvis den dybe brummelyd af V8 på 4,2 liter eller mere
Prøv det!
Til daglig brugsbilen er det bestemt en helt anden sag!
sep 2011
Følger: 4 Følgere: 38 Biler: 2 Emner: 34 Svar: 5.489
Har også haft vores A45 rundt på ringen men med store dæk og 4 hjulstræk skal der meget til før der sker noget
Ingen tvivl om at det nok ikke er så sjovt og farligt som en ældre bil med manuelt gear der er mere kontant men synes det er fedt med alle gadgets og sikkerhedsudstyr der er i dag
nov 2017
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 16
Ægte M-tech udgaver i koksgrå metallic - foran 245/45 R18 og bag 255/35 R18.
nov 2017
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 16
De er så ikke lige kommet på for ledningsnettet skal patches for at det virker.
Og så mangler jeg bare at få fat i hvide side blink og forreste blinklys i hvid så det matcher.
nov 2017
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 16
BMW 520i årg 1999 vil ikke tage gassen