{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.546 visninger | Oprettet:

Birgitte S
Birgitte S
Tilmeldt:
9. dec 2017
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

Opel Corsa, transport af større ting? {{forumTopicSubject}}

Jeg har arvet en Opel Corsa, 5-dørs, årg. 2014.
Jeg vil gerne kunne transportere større/lange ting, men hvordan - ?
Har tjekket instruktionsbogen, men er stadig i tvivl:

1. Jeg kan lægge bagsæderne ned/fremover, og derved udvide bagagerummet. Men det er vist ikke muligt at lægge passagersædet ned, så fx stolper eller andet langt kan være der? Aktuelt stolper på 2,70 m.
Passagersædet kan lænes noget tilbage, men ikke frem og helt ned. Eller kan det?

2. Det lader ikke til, at man kan tage nakkestøtten af. Eller kan man?
Det ville jo give lidt plads hen over passagersædet.

3. Hvis lange ting skal stikke ud gennem bagagerummet, så skal bagsmækken jo kunne surres fast. Men der er ikke noget at sætte snor fast på på selve smækken. Det skulle da lige være bagrudeviskeren ... (nej, vel ......)

Nogen, der kan hjælpe med lidt viden?
?:-)


Kommentarer på:  Opel Corsa, transport af større ting?
  • #1   9. dec 2017 Jydekrog og en trailer.

    At køre med bagsmækken åben kan på ingen måde anbefales, da udstødningsgassen vil blive suget ind i kabinen på grund at undertryk, og så bliver man altså ret hurtigt dårlig.


  • Birgitte S
    Birgitte S Tilmeldt:
    dec 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #3   9. dec 2017 Ja, der er ikke anhængertræk, og jeg overvejer også tagbøjler.
    Men rart først at være helt sikker på, hvad der ellers er muligt.

    At have noget ud gennem bagagerummet/bagsmækken er da ret almindeligt, skulle jeg mene, det gjorde vi da i min barndom, omend med andre biler. Det med udstødning giver selvfølgelig mening, men det vil være forholdsvis kortvarig transport (og vi blev i øvrigt ikke dårlige dengang :-)).

    Flere svar er meget velkomne, så jeg forstår min bil bedst muligt, inkl. dens begrænsninger.
    smiley


  • #5   9. dec 2017 Vores jazz kan man ligge bagsæderne ned og forsædet køres frem og ligge det helt flat i forlængelse af bagsædet smiley
    Men kører som regel i vores T27 Avensis der kan ligge 3 meter eller er det 3,6M lange lister osv fra bagsmæk til forrude, det er sket mange gange, også selvom der er træk smiley


  • #6   9. dec 2017 tja smid tingene på jorden og bind dem op til dine kofangere... smiley

    det havde jeg en nabo der gjorde førhen...


  • #7   9. dec 2017 tryk låsen i bagklappen i stilling "låst" så kan man trække en snor gennem der og den anden ende kan trækkes ned til træk øjet bagerst på bilen - har selv en VW UP og har tit kørt med lange ting/bagklap åben - tænd kabineblæseren i trin 3 eller 4 så er der overtryk i bilen og derfor kommer der ikke udstødnings gas ind
    polobjørn


  • Birgitte S
    Birgitte S Tilmeldt:
    dec 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #8   9. dec 2017 Tak for alle jeres svar og tips!
    Den med at binde ting fast i kofangeren og slæbe dem efter bilen er rigtig god, hvem skulle lige have tænkt på det! smiley :-) Hvis jeg ellers forstod dig rigtigt ... smiley ...

    Og ja, jeg synes også, at låsen på bagsmækken burde kunne lukkes, uden at låse smækken, men jeg kan ikke se hvordan. Har trykket lidt på den hist og her, men den lukker ikke og står ergo åben, så der ikke kan komme snor omkring/igennem.
    Det må jeg kigge på igen. Eller kan det præciseres, hvordan man gør det, altså trykke den i stilling 'låst' - ?





  • #9   9. dec 2017 de skal op under bilen og bindes i for og bagkofanger.. smiley ... ikke bagved bilen da, så får du vist problemer...



  • Birgitte S
    Birgitte S Tilmeldt:
    dec 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #10   9. dec 2017 Det tror jeg også. smiley Det andet lyder nu også ret utradtionelt, men det behøver jo ikke være et minus i sig selv. Mere bøvlet, måske. Men næppe lovligt?

  • #11   9. dec 2017 Overvej at ofre pengene på et anhængertræk, det er absolut nr. 1 og uundværligt når man først har det.
    Tagbøjler er kun gode til lette ting, du vil ikke lige smide 100 kg stolper på taget af en corsa


  • #13   9. dec 2017 Ja, hvis man ikke kan selv, koster det jo lidt, men jeg tror nu godt et uautoriseret værksted kan klare et træk for under 5000 kr.
    Ang. trailer, hvis man ikke bruger en trailer så tit, er det værd at overveje at leje den i stedet når den skal bruges.


  • #14   9. dec 2017 Der er vist også gratis lån af trailere en del steder i dag

Kommentér på:
Opel Corsa, transport af større ting?

Annonce