{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.005 visninger | Oprettet:

Frikørt W205 taxa {{forumTopicSubject}}

Hej drenge!

Jeg er faldet over en Mercedes w205 c220 som er en frikørt taxa, med 270.000 km på tælleren.

Er jeg så heldig at der sidder nogen mekanikere eller bare nogen med lidt Mercedes erfaring, som kan fortælle mig om jeg skal være nervøs for at købe denne model med 270.000 på tælleren?

Bilen har fuld servicebog ved Ejnar hessel.

Håber i vil hjælpe smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Frikørt W205 taxa
  • #1   10. dec 2017 jeg ville ikke være bange for at købe en med de km. det er få km når det er en sådan en vogn. og du selv siger den er passet med alt. som den skal

  • #2   10. dec 2017 Ja jeg ville dælme heller ikk være bange for noget den er passet og plejet

  • #3   10. dec 2017 Om651 motor for problemer med taktkæde og dyser før eller siden.
    Kæde kommer efter +200,000km
    Betales tit eller delvist på kulance af Mercedes hvis service er passet hos MB

    Ellers ikke rigtig noget på dem mig bekendt


  • #4   10. dec 2017 En lidt stor overset ting, er gearolie, hvis med automatgear... Taxi blir kørt hårdt, så gearolien bør skiftes.. Helst via en skylning, så ALT blir skiftet... Ellers ja, få pakket dyserne om, så de er tætte,

  • #5   10. dec 2017 dyserne synes jeg ellers ikke man ser mere på 651 motorne. det var mere på de første. men ja få tjekket kæden, det kan godt være den ikke larmer endnu. og den kan nok godt kører 100.000 km endnu. men hvis du får mercedes til at måle den, vil jeg næsten væde med den er for lang. så få den skiftet hvis du kam få kulance på det. ellers er det sku en fin bil. har ikke de store problemer

  • #6   10. dec 2017 Men sørg for at få en der ikke har kørt i storbyerne : Taxaer i storbyerne kan vende hen over en kantsten med 60 km/t, hvilket ikke er sundt for undervognen.

    Vær samtidig sikker på at den ikke har haft større trafikskader: Taxaer er brugsbiler, og bliver ikke sparet i hverdagen og skal hurtigt ud at køre igen efter en evt skad, så nogen gange går det liiiiidt stærkt med at få dem samlet igen .


  • #7   10. dec 2017 Tusind tak for hjælpen alle sammen!
    Jeg tror jeg kører op og kigger på den, det virker som om at det alt i alt er en solid bil smiley
    - i forhold til kæden, skal jeg så have fat i Ejnar Hessel? og er der noget bestemt man skal sige, for at få dem til at tage det på kulance? Synes det er flot af Mercedes at tage sådan en kæde på kulance, når den har gået 270.000 km smiley


  • T S T
    T S T Tilmeldt:
    dec 2016

    Følgere: 194 Emner: 6 Svar: 607
    #8   11. dec 2017 Vi hat næsten lige købt en w204 med 275.000 km. Modellen lige før w205, men identisk med motor og gear. Og den er langt fra fejlfri. Og den er også passet i hoved og røv.

    Har problemer med undervogn, som knirker og klonker. Klimaanlægget piber. Airbaglampe lyser grundet defekte koalitionssensorer i front.

    Men ellers en dejlig bil og når vi får lavet fejlene, så kører den forhåbentlig også bare uden større problemer smiley


  • T S T
    T S T Tilmeldt:
    dec 2016

    Følgere: 194 Emner: 6 Svar: 607
    #10   11. dec 2017 Vores c-klasse har lige fået skiftet støddæmper og fjeder i venstre forhjul. Så ja, det passer meget godt ved omkring de 250-280.000 km, som René skriver smiley

Kommentér på:
Frikørt W205 taxa

Annonce