{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
968 visninger | Oprettet:

Batteri eller generator? {{forumTopicSubject}}

Hej BG, har lidt problemer med bilen,
Her fredag dag jeg skulle hjem fra skole havde bilen lige knap nok strøm til at starte, så da jeg kørte hjem fik den ladet lidt på. startede fint derefter, så lørdag morgen efter en byturvar vi nød til at skubbe den igang, og den ladede en lille smule stadig væk, nu lader den slet ikke mere.. hvad kan det være, jeg kan se og høre at generatoren arbejder helt vildt.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Batteri eller generator?
  • #1   1. okt 2006 hvis du kan se og høre at generatoren lader, så ville jeg mene den skulle udskiftes !! ... prøv evt at få et værksted til at måle hvor mange ampere din generator kan levere

  • #2   1. okt 2006 Lad dit batteri op, og din bil vil spinde igen

  • #3   1. okt 2006 hvis den ikke lader, så er det din generator og ikke et batteri ! et batteri lagrer strøm, men generatoren laver den !
    mål evt. hvor mange volt den lader


  • #5   1. okt 2006 vil nok lige advare om ikke at prøve, det som martin skriver, da det kan resultere i en død generator, hvis ikke den er det i forvejen.. det er altså elektronik du leger med her - ha respekt for det

  • #7   1. okt 2006 Nikolaj, bare fordi den ikke lader, er det ikke ens betydende med det er generatoren.. Det kan ligeså godt være batteriet, der ikke er istand til at lagre det strøm generatoren prøver at give..

    Og hvis batteriet er helt dødt, er det ikke i stand til at lagre den strøm..

    Jeg havde selv samme problem.. Jeg ladede mit batteri op, og nu kører den som en drøm..


  • #8   1. okt 2006 Der bliver ikke nævnt noget om generator lampen i instrumentbordet?
    Hvis ik den lyser, så er det med høj sandsynlighed batteriet der har haft det liv det skulle have smiley


  • #11   1. okt 2006 Jeg kan kun fraråde at pille batteripolen af og på, idet man skaber nogle alvorlige spidsspændinger i hele ledningsnettet, alle små kredsløb og ic chips har IKKE godt af at få en sådan belastning, så hvis du har din styreboks og andre små elektroniske givere kært, så lad være med det. jeg holder stadig på at du skal køre på værksted og få målt din generator.


  • #13   1. okt 2006 Ladelampen lyser når bilen står i tomgang, så når den får lidt omdrejninger går den ud, begynder igen når de falder

  • #15   1. okt 2006 Generatoren levere ikke en fast spænding hele tiden, der kommer en masse høje frekvenser fra den, batteriet har også som egenskab at få "glattet" det ud, så der ikke er de store udsving i strøm og spænding.
    Men det er din bil så gør hvad du mener er bedst, men nu er det fortalt smiley


  • #17   1. okt 2006 Jeg må også give ret så hehe, hvis du piller batteriet af og den så dør, så lader generatoren ikke, men hvis det stod til mig så ville jeg helst undgå den metode smiley

  • #18   1. okt 2006 Så i er enige om det er generatoren eller hvad?

  • #20   1. okt 2006 Okay. tak for det

  • #21   1. okt 2006 Hvis du har et multimeter så kan du lave en hurtig test af batteriet.

    1. sluk bilen.
    2. tænd for lyset
    3. sæt multimeteret på "volt"
    4. aflæs hvor meget spændingen falder på batteriet

    inden for 5 minutter med lys på, skal strømmen ikke være faldet med mere end 1 volt, hvis det er så ville jeg skifte batteriet.
    Men hvis din generator ikke lader, kan det self. også have ødelagt dit batteri.
    Du kan måle på udtaget på generatoren (det tykke kabel der går op til batteriet) ved at sætte + på møtrikken ved kablet og (-) på selve generatoren, så kan du se generatorens reguleringsspænding, den burde gerne ligge på omkring 12,5-14V hvis den er under det, er det en ny generator du skal have


  • #22   1. okt 2006 det er helt klart din generator.. men det skrev jeg jo også aller først!

Kommentér på:
Batteri eller generator?

Annonce