{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
883 visninger | Oprettet:

Fejl i bremser? {{forumTopicSubject}}

Hey derude

Har et lille problem med min ellers dejlige golf 6, jeg var forinden weekenden ude og køre en tur, på tilbagevejen kom den med alarmtone og lyste i to lamper og blinke i en tredje, det er ABS og ESP lamperne der lyser konstant og håndbremsen der blinker, det skal siges at jeg har tjekket håndbogen for at læse mig frem til hvad det kunne være uden held, har tjekket sikringer, og bremsevæske, og der er heller ikke noget der.

Bilen kører og bremser uden problemer, dog uden ABS.

Nogen der har prøvet det før? eller har en idé om hvad det kan være der er galt?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fejl i bremser?
  • #1   30. jan 2018 på med en tester. Det sikkert en abs sensor der er gået. eller en tand krans.

  • lars n
    lars n Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 465
    #2   30. jan 2018 freeway ja og det er sikket bagpå

  • #3   30. jan 2018 Har prøvet med sådan en tester fra thansen (mobilscan) men har fundet ud af at det kun er motorfejl desværre...

    Men det lyder meget som det jeg selv er kommet frem til ud fra alt hvad jeg har tjekket, men ville lige høre andre, om de har haft eller hørt til problemet


  • #4   30. jan 2018 Det kan være alt mellem nummerpladerne, om der så kommer 200 personer og siger det kan være forskellige fejl, så er det ikke sikker det er det.
    Men når ABS lampen lyser, så er det en fejl et sted, som man kan læse med en tester på bilen. De små fra Thansen og kina land er desværre ikke gode nok. Få en ordentlig tester på, og se hvad fejlen er


  • #5   30. jan 2018 Ja den kan tit kun tjekke motor fejl. men på med en god tester og ud læs fejl på esp abs systemet .så finder du fejlen

  • #6   30. jan 2018 Har du ikke en tester, kan du prøve at måle modstanden gennem ABS sensorerne(det er den typiske fejl).
    Den skal være ca. 1 k ohm(+/- 20-30%), er den meget stor eller alt for lille, har du fundet fejlen.
    Det er selvfølgelig ikke 100 % sikkert at fejlen ligger der, men der er en god chance og det tager ikke lang tid at måle ud.


  • lars n
    lars n Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 465
    #7   30. jan 2018 simon s sådan kan du ikke måle på vw men normalt er det magnet ringen bag på baghjullejet den kan købes løst ved http://anideko.dk/
    Ps. man skal dog ha en ny bolt til lejet


  • #8   30. jan 2018 #7
    Okay, tak for info. Jeg skal indrømme at det kun er ældre Toyota og Renault hvor jeg har gjort det nogle gange med succes.


  • #9   31. jan 2018 den bruger nok hall føler, så den kan man ikle ohm

  • #10   31. jan 2018 Det lyder som noget der er overkommeligt, så skal jeg bare have fundet ud af noget med det

Kommentér på:
Fejl i bremser?

Annonce