{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.176 visninger | Oprettet:

E46 Motor har sat sig.. {{forumTopicSubject}}

Motor har sat sig og der er tegn på olie i kølervæsken.. Ingen tegn på væske i motoren.

Tænker det er en toppakning der er gået..

Ved så meget den er løbet tør for olie på et tidspunkt.. (ny fyldt på)

Hver gang jeg prøver at starte, så slukker og tænder den lyset igen, og bliver ved på den måde når jeg holder nøglen i start position.. man kan høre den vil rundt, men kan eller må ikke komme rundt..

Er motoren evt til at rede, eller ku det være andet der forhindre den i at starte ??

Evt hvor udbredt kan skaden være ??

Ville det være bedre at finde en ny .. ??


Vh


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  E46 Motor har sat sig..
  • #3   11. mar 2018 Hmm, det ku jo være. Batteriet går hurtigt dødt, men ved ikk med starter.

  • #5   11. mar 2018 Ved ikke, ny bil købt defekt uden meget viden ..

  • #7   11. mar 2018 Ny motor.. Eller nærmere ny bil. De 3000 du kan få for den til skrot er nok meget præcist det som en E46 4 Cyl uden motor er værd..

  • #8   11. mar 2018 Hvis det var mig ville jeg tage tændrør ud og hælde lidt olie ned ovenpå stemplerne, lade det sidde lidt. Evt få fingrene i et endoskop og kigge ind. Derefter forsøge at rotere motoren/løsne den med håndværktøj. Som udgangspunkt er det noget lort hvis starteren ikke kan rotere den. Ellers så koster en ny motor ikke mere end 2-3000 kroner, så hvis det er det eneste den fejler, og du fik den billigt, så kan det sagtens svare sig.

  • #9   11. mar 2018 Tænker også det bedre kan betales sig med ny motor, men igen..hvorfor ikk prøve at få live i den der sidder i..

    Lige nu er mit bedste bud at skubbe den igang for at se om den faktisk sidder fast. smiley Men et endoskop er heller ikk et dumt bud, vil give et godt overblik af motor.


  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.743
    #10   11. mar 2018 Har du prøvet at tørne motoren?

  • #11   16. mar 2018 Den sidder desværre fast, men ny bil skal tilkøbes i Tyskland..

    Fik drejet krumtapen lidt ved hjælp af, en bolt der sidder på enden af krumtapen.. men desværre ville den ikke hele vejen rundt, har kun kunne dreje den ca halvt rundt..


  • #12   16. mar 2018 Og du tog tændrørene ud, da du forsøgte at tørne motoren? Ellers skal du jo komprimere luften i motoren, hvilket kan være svært via den bolt. Den vil skiftevis være nemmere og sværere at dreje efterhånden som de forskellige ventiler åbner og lukker og henholdvis letter og holder trykket.

    Har du forsøgt noget så simpelt som bare at sætte bilen i højeste gear og skubbe den? Hvis du ikke kan skubbe den, har motoren sat sig, men hvis den kan skubbes fremad i gear, kan stemlerne jo bevæge sig.


  • #13   24. mar 2018 Nåh .. en lille opdatering..

    Motor har sat sig det er nu 100% sikkert
    -_-*

    Ved efterhånden nu at starter virker.

    Min fremgangsmåde var meget simpel, dreje krumtap tilbage og så dreje nøglen rundt .. hvor den sætter sig igen...

    Næste skridt er ny motor smiley


Kommentér på:
E46 Motor har sat sig..

Annonce