{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.325 visninger | Oprettet:

Audi A4 b6 1.8T Quattro med højt benzin forbrug? {{forumTopicSubject}}

Hej folkens..

Er ejer af en dejlig Audi A4 1.8T quattro som ikke helt kører det den burde hvis man kigger på de antal km. der køres pr. liter ca..

Selvom der køres pænt og der ofte motorbremses og alt det pis der og ingen ræs ned til Aldi! Så virker den absurd tørstig selvom der køres pænt?

Ved godt der er en million faktorer inde over og her er hvad jeg kan udelukke :

- Alle væsker skiftet.
- Ny tandrem inkl. pump m.m
- olie + filter
- Fornuftige dæk med korrekt lufttryk.
- Alle bremser er iorden
- Igen utætheder el.lugt.. ( Dog kun ved opstart, kan den godt lugte en smule af benzin.. Tænker det er normalt?)
- Nyt batteri?

Km stand : 223000

Den er umiddelbart opgivet til 10.9 km/liter og er udemærket godt klar over at det ikke er noget man skal sigte højt efter.. Men alligevel virker den absurd tørstig..!


Har i nogle gode ideer til hvad jeg evt. kan prøve af?

Måske en motorrens? Har dog ingen erfaring med det overhovedet.




Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Audi A4 b6 1.8T Quattro med højt benzin forbrug?
  • #1   3. apr 2018 motorstyringen skruer op for brændstoffet hvis ilt indholdet i udstødningen er for højt. lamdaSonden virker ved at jo mere ilt, jo lavere spænding giver den. MEN er sonden slidt giver den også for lav spænding. Dette opfatter motorstyringen som om at blandingen er for mager, og den skruer så op for benzinen. For "eksperterne" skal siges at spændingen svinger, og det kan måles med et Oscilloskop, men ved at måle med et alm. voltmeter får man en middelspænding - Typisk omkring 0,5 og 0,9 volt hvis sonden er fin , det mit gæt smiley


  • #2   3. apr 2018 ah - dem havde jeg da glemt alt om! Har ingen ide om hvorvidt de er nye eller gamle, så de må lige testes.. Ved du så om der er nogle der er bedre end andre? eller burde man bare holde sig originale og gi hvad 1200kr? stykket



  • #3   3. apr 2018 En masse snak... men hvad kører den ?
    Udmålt på tank selvf ik boardcomp.
    Har den gjort det hele tiden mens du har ejet den? Eller pludseligt opstået..


  • #4   3. apr 2018 Har lige haft en tur over til det mørke og jeg tankede rimelig præcist 40liter inden afgang... Den var noget under 400km da den ca havde kørt hvad jeg havde tanket. Og det er taget udfra at den kører 10km/l...

    Tja den har den vel.. Har haft den i godt og vel 8 måneder nu, og det er nok først her de seneste måneder jeg rigtig har holdt øje og været opmærksom..


  • #5   3. apr 2018 tag og få tjekket den lampasonde ud som beskrevet. men tjek også din luftmængdemåler/Lmm. vis den er slidt eller beskidt så kan det også give et for højt benzin forbrug. og vis det er den den er født med . Så har den jo også kørt en del. og ved at mange skifter dem ved ca 200.000km. har også selv skiftet en del af dem på de forskellig vag biler.både diesel og benzin, pga af højt forbrug og det har tit hjulpen en del. plus motoren træk bedre og står bedre i tomgang.

  • #6   3. apr 2018 Ville holde mig til Bosch hvis det er tilfældet

  • #7   3. apr 2018 10 km/l i en 1,8t med 4X4, det lyder sku ikke urimeligt i mine øre smiley

    kan se du skriver den er opgivet til 10.9 så er det satme utroligt den faktisk går så langt smiley


  • #8   3. apr 2018 Kan sgu ik huske at de har kørt mere når de har quattro...

  • #9   3. apr 2018 Den har jo 6 fremad gear smiley

    Skal nok få målt mine lambdasonder.. (Mener der er 2) Er ik sikker..

    Er der nogle mulighed for selv og tjekke luftmængdemåleren selv?



  • #10   3. apr 2018 Du kan jo se på www.spritmonitor.de hvad folk kører i den type bil, det ligger sikkert tæt på det du kører.

  • #11   3. apr 2018 Okay tak.. Det kigger jeg på

  • #12   4. apr 2018 10 km/l kan du vist ikke brokke dig over i en quattro. Det gik min gamle passat 3b 1,8t uden 4x4.

Kommentér på:
Audi A4 b6 1.8T Quattro med højt benzin forbrug?

Annonce