{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
645 visninger | Oprettet:

bmw e36 318is hjælp {{forumTopicSubject}}

Hej jeg har købt en 318is.1,8 m42b18
1.
når jeg køre med lidt eller acceleration og drejer i et sving Lamer den helt vildt og når jeg stopper lamer den stadig nogle gange. Men kan høre lyden ændre syn når jeg drejer på rattet nogle der ved hvad det kan være evt pumpen til
servostyring

2.
nogle som ved om en gearkasse fra en 2,8 passer over på ??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  bmw e36 318is hjælp
  • #1   12. maj 2018 1. Ja det kan være pumpen til servo, men også andre ting. Din beskrivelse er lidt svær at forstå.

    2. Hvorfor skulle man smide en gearkasse fra en 2,8´er på?


  • #2   12. maj 2018 1 Få en til at dreje på rattet mens du lytter til pumpen

    2 Jeg kan ikke forestille mig at gearkassen passer fra en 2.8 på en 1.8


  • Finn J
    Finn J Tilmeldt:
    jul 2014

    Følgere: 14 Svar: 2.886
    #3   12. maj 2018 tjek olien på pumpen, kan godt larme i yderstilling hvis der mangler lidt

  • #4   12. maj 2018 Okay tak for svar jeg vil lige prøve nogle at tingenem. Når jeg kan få bilen ind. En lille forklaring. hvis jeg kommer kørende og giver mere gas og drejer til venstre i eksemplet i sving så begynder den at lame. Tror det evt kan være at det kommer når jeg drejer rattet for lidt hurtigt. Igår da den gjorde det kunne man høre lyden ændret sig en lille smule når jeg drejet på rattet.

    Og 2,8 gearkassen er fordi en jeg kender en som har spurgt mig om jeg vil have den. Da han har langt en 6 trins i sin 328i smiley


  • #5   12. maj 2018 Vil lige sige den lamer meget højt når det sker

  • #6   12. maj 2018 Har du tjekket om der er servo olie nok på?

  • #7   12. maj 2018 Du skal sætte dig ind i mekanik. Du får intet ud af en 328 gearkasse. Ratio er næsten identisk. Ville heller ikke give mening at sætte en gearkasse på fra en stærkere bil når din bil ikke er mere end standard.

    Det svarer lidt til at skifte en gearknop til en M-gearknop og tro at den bliver hurtigere.


  • #8   13. maj 2018 Okay så ved jeg det. Er også kun læring og den har skrappe knaster og banan manifold og chip tuning. Men det var mere om det passer over

    Har 170 hk og 243 nm:)

    Men ellers tak for hjælpen smiley


  • #9   13. maj 2018 Skriver også kun for at hjælpe dig smiley Der er alt for mange man har talt med diverse steder som stolt fortæller de har smidt en 325 gearkasse på en 320 osv.. Måden de fortæller det på er som om de lige har tunet den til at kunne rive alle rundt. smiley
    -Hvis du endelig skulle gøre mere så var det med Dbilas-spjæld og en ny indkøring. Så kan du ikke gøre så meget mere, og burde kunne nå de 185-190 HK med en motor der lyder som en rallybil! smiley

    Sådan en 318is er vel i top 3/4 over BMW motorer der er lavet for mig. Den blev for lang tid siden kaldt en mini-udagve af M3 motoren fra E30´eren.

    170HK og 243 NM er flot - og jeg tror den går godt så! smiley Hvis jeg var dig ville jeg smide mit fokus på at hæve køreoplevelsen med en god undervogn og powerflex bøsninger.


  • #10   13. maj 2018 Ja den køre også godt og har lowtech h9 gevindundervongen på. er sænket 80 mm foran 60 bagi.?? Overvejer også at gøre noget mere ved undervognen.:) Men ellers leder jeg efter en stærker gearkasse at smide på da jeg min er ved at være færdig også.:/ Så når man bliver spurgt om man vil have en zf gearkasse fra en 2,8 vil jeg lige høre om det passer over på??. Men finder en anden gearkasse. Eller renover min ?? Men mini 3m motor fra e30 det har jeg aldrig hørt før ??

  • #11   13. maj 2018 #10 Det kommer blot af at M3 E30 også er en 4 cyl 16V, ligesom din IS'er. Motorerne ligner hinanden rimelig meget.

Kommentér på:
bmw e36 318is hjælp

Annonce