{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
539 visninger | Oprettet:

Forbro Audi (Passat) {{forumTopicSubject}}

Hej gallerister

Jeg mangler en forbro til min Audi A6, 2.8 manuel fra 1999 dvs C5/4B modellen.

Hvor? Ja..Hvor finder jeg en forbro gerne ny til sådan en bil?

Jeg har brugt tre uger med bøvl med en forbro jeg bestilte ved Autodoc. Hvor Autodoc stadig har mine penge, men sender en forkert som ikke ligner den, der var på billedet da jeg bestilte... lovede så at sende den rigtige - den har de så en uge senere overhovedet ikke. Dvs det man har set et billede af og betalt for, det har firmaet simpelthen ikke! -hold jer fra dem og deres søskende virksomheder. Vi har brugt snart to uger på fis og humbug fra det firma, og aldrig fået det vi betalte for og bestilte...

-Diverse autoophuggere har ikke forbroen, og de er rustne dem jeg kan finde. VW/Audi kunne jeg ikke engang komme igennem til for pris som nok er hamper.

Hvad har I andre med A4, A6, Passat osv gjort?
Man må da (for Søren) kunne finde en ny til rimelige penge et sted især nu hvor de broer ruster og knækker som ind i pokker...

Håber I kan holde varmen!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forbro Audi (Passat)
  • #1   24. jul 2018 Har du prøvet nap.dk ?
    Nu er det jo ikke den billigste bil i reservedele du har...


  • #2   24. jul 2018 Checker lige nap.dk

    Den deler platform med andre af VAGs biler blandt andet Passat så det burde være til at skaffe - også til rimelig pris.
    Tør ikke tænke på hvad Audi forlanger for en forbro ??


  • #3   24. jul 2018 Ofte er billedet bare en tilfældig forbro, men hvis man ikke har tastet de rigtigr data ind kan man ende med en forkert reservedel, det har jeg prøvet nogen gange efterhånden.

  • #4   24. jul 2018 Fordi bilerne deler platform er det jo ikke ensbetydende med at delene er de samme.


  • #5   24. jul 2018 Hej Ring til NAP imorgen. De har alt eller kan skaffe hurtigt ti sådan en VAGGER.
    M.v.h. kp


  • #6   24. jul 2018 Eller måske hos howdiAudi. De kan vist også skaffe det meste, jeg ved dog ikke hvilke priser de kører

  • #7   24. jul 2018 Når du skriver A4 og passat er det vel årgange 1999. Jeg har selv A6 c4 b5 1997 og A4 1996 og de passer ikke forbro sammen så vidt jeg kan se. Jeg har før sat forbro fra Passat på A4 uden problemer + diverse bærearme. Bærearmene passer også på A6 b4 c5, forbroen er bare lavet på en anden måde.
    Har du ikke en hugger i nærheden hvor du selv kan få lov til at afmontere en forbro, der står efterhånden en del af dem hos Næstved autoophug.
    Mvh. Gert


  • #8   24. jul 2018 Allan R
    Alle data var tastet korrekt ind. Der kom så to forsk fabrikater forbro frem med to forsk priser men samme udseende hvor det vigtige er gearkasse beslagene. Billede og data passede - jeg fik så een der passer til en andre model og i sidste ende indrømmer de at de slet ikke kan levere til min bil. Det tager så 14 dage med kundeservice der er helt grotesk dårlig. Jeg har sgu aldrig oplevet noget lignende

    Karsten jeg prøver NAP. Var een af dem jeg aldrig havde hørt om.

    carhartt
    Jeg har kigget på deres hjemmeside men må give dem et kald.

    Jurc
    Det jeg mener med at de deler platform er at de selvfølgelig har individuelle specifikke dele - men opbygningen og udformningen basalt set er ens dvs det er pudsigt at forbro der åbenbart jf ophuggerne simpelthen ikke kan fås fordi de ruster væk.
    Jeg har læst mig frem til en del også på de nyere Audier hvor forbroen er vissen efter få år. Derfor lidt underligt at reservedels folkene ikke har opdaget problemet med forbro på de modeller og sælger dem.


  • #9   24. jul 2018 Gert jeg har een stående men den er ikke dyb nok. Den er fra A4. Alle mærker passer men gearkasse ophæng passer ikke og hvad værre er den kan ikke gå på for gearkassen.
    Jeg ville med stor sandsynlighed kunne få een på fra Passat 2.8 - samme motor som min.
    Jeg har prøvet huggere men de ser ofte ringe ud og ellers så siger de at de ikke har nogen til Audi 4B/C5 modellen eller Passat, fordi de er rustet væk.


  • #10   24. jul 2018 Reservedelsfolkene og ophuggerne har opdaget det for længst men nogen skal jo også lave dem. At lave værktøjer til at lave en forbro koster mange penge og markedet skal være der. Og hvis den kun passer 2.8 modellen med manuel gear kan det slet ikke betale sig.

  • #11   24. jul 2018 https://www.guloggratis.dk/biler/reservedele/andet/annonce/erhverv/30722037-audi

    Prøv at ringe til ham her. Jeg har tidligere handlet tandstang hos ham, og alt var ok. Det er vist et en mands firma, så man snakker altid med chefen smiley
    Mvh. Gert


  • #12   24. jul 2018 Jeg ville nu prøve hos Audi også smiley
    Jeg fik skiftet min forbro på Peugeoten (forsikringssag) hvor de var bange for den var svækket af at have ramt en sten... Og det var egnetligt ikke så dyr i dele mener jeg (det er en aluforbro vist nok), derimod var kondensator, intercooler og turbo ret så peberet smiley


  • #14   25. jul 2018 Det skulle vel ikke være den samme forbro som passat a6 køre med i deres 2.5 tdi med manual. for syns det ens når jeg slår sådan en op og samlinger den men en 2.8 og også 2.4 . for dem må der være en del af ved hugger de 2.4 benzin og 2.5 tdi.

  • #15   25. jul 2018 Hej igen

    Hold nu fast.
    Audi Odense afd reservedele, ikke til at komme igennem. Godt så.
    NAD har ikke forbro. De oplyser den kan fås orig og prisen er omkring kr6000+moms.. de kan ikke engang få en fra Tyskland ved deres kontakt.

    Ophugger 1-2-3-4. Ingen på lager.

    Kørte ud til ophugger 5. Som havde een til en 2.4. Den er ikke helt magen til men der er plads til motor og gearkasse. Den har jeg nu sat på og skal ud og prøvekøre lige om lidt.

    Autodoc - dem mangler vi stadig at få pengene retur fra.

    Jeg lader tråden stå til andre der måtte stå i samme situation. Til info havde ophugger en forbro fra Passat 2.8. Den passer også.

    Tak for hjælpen og info. NAD virker super prof. Til en anden god gang. Jeg smider ved lejlighed orig nummer på forbroen ind til andres brug


Kommentér på:
Forbro Audi (Passat)

Annonce