{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.754 visninger | Oprettet:

Lang bremsepedal.. {{forumTopicSubject}}

Hej.

Har "lidt" udfordringer med min mazda 2, bremsepedalen går langt ned.
Ved desværre ikke hvornår det er sket, lagde mærke til det da jeg havde haft en anden bil i en dags tid og kom tilbage til min egen.

Forløbet indtil nu:
Bremsebakkerne og tromler er skiftet for 1år siden. Ser stadig fine ud.

Klodser foran er skiftet for 3-4år siden, men der er stadig masser tilbage og de ser ikke ud til at være skæve eller hænge. Glidderne køre også fint, det samme med stempel.

Abs pumpen er skiftet for 6måneder side .

Alt bremsevæske er blevet suget ud mens jeg har påfyldt nyt, og har pumpet de sidste luft ud med pedalen, 5pump ved hver hjul og der kom intet luft de sidste 2-3pump.

Har løstne håndbrems og justér bremsebakkerne, dog kunne de ikke køre længere ud end 1-2klik.

Den lader ikke til at miste væske, i så fald er det meget meget lidt. Har ikke mistet noget på 14dage.

Kan godt pumpe tryk og den holder trykket fint.

Og nu er jeg løbet tør for ideer....
Er der noget jeg har overset??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lang bremsepedal..
  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.867
    #1   3. aug 2018 Der skal sikkert tester på for at aktivere abs mens der luftes ud.

  • #2   3. aug 2018 Ifølge mazda så er det ikke nødvendigt. smiley

  • #3   3. aug 2018 kan den pumpes når vacum er væk,har kørt i en årg.10, syntes den skulle længere ned,bremser den OK ,når den tager ved?

  • #4   3. aug 2018 Hvad årgang er den fra?

    At bremsepedalen går langt ned på nogle mazda 2'er er desværre sådan de er...


  • #5   4. aug 2018 Har du prøvet at trække håndbremsen og set om det ændre noget.

  • Torpedo
    Torpedo Online Tilmeldt:
    okt 2014

    Følger: 4 Følgere: 13 Emner: 31 Svar: 2.907
    #6   4. aug 2018 Medmindre modellen er bygget på den måde, kan det muligvis være skæve skiver, som så igen "rammer" klodserne som så bliver presset tilbage, er pedalen hård? Skal du træde hårdt på bremsen før den bremser, kan det være en træt bremseforstærker, få eventuelt en anden til at køre en tur i bilen, man kan vænne sig til mange ting som kommer snigende.

  • #7   4. aug 2018 Det er en 2008model. Den har været meget bedre end den er nu, hvis jeg træder så hårdt som jeg kan så kan jeg få den til at gå i bund. Før jeg luftede ud var den også lidt blød i det, men det hjalp med udluftning, så det er ikke fordi at jeg skal træet hårdt for at bremse, men det første 1/3del sker den inter, så begynder den gradvist at bremse og ved 2/3 tager den godt fat men som sagt så kan den lokkes i bund.
    Om håndbremsen er trukket eller ej har ingen effekt, så burde bagbremserne vel være ok justeret?
    Jeg tror ikke skiverne er skæve, jeg trykkede klodserne ind og kørte hjulet rundt og det virkede som om skiven ramte klodserne hele vejen...


  • #9   4. aug 2018 Jeg tænker også dårlig hovdebremsecylinder når der bliver beskreven alt det som der bliver her.

  • #10   4. aug 2018 Har også haft mistænkt cylinderen, men afskrev den igen da jeg ikke kunne se noget forbrug. Men ja der kan jo være en intern defekthed.... Kan man teste det på nogen måde?
    Har overvejet om man kan sætte klemmer på alle bremseslanger på de 4 hjul hatør at se om det har en effekt...


  • #12   4. aug 2018 Åh det kunne jo netop lyde som en god mulighed. Det må jeg lige følge op på. Der kan næsten heller ikke være andet tilbage der kan være fejl på....

    Tak for hjælpen


  • #13   5. aug 2018 Du kan skam sagtens klemme bremseslangerne, af en efter en og så hvad der så sker.

    Personligt har jeg endnu ikke skiftet en hovedcylinder, på nogen biler endnu, pga. Udluftning.


  • #14   5. aug 2018 Jeg tænker at hvis sætter klemmer på alle 4 hjul på samme tid, så burde Jeg vel kunne se på hvilken side af klemmerne der er problemet. Hvis pedalen er hård så burde det vel være et at hjulene der er problemet, omvendt hvis pedalen er blød, så kunne det meget vel være hovedecylinder?



  • #15   5. aug 2018 Ja

Kommentér på:
Lang bremsepedal..

Annonce