{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.107 visninger | Oprettet:

Start problemer Ford focus c max 2,0 Diesel. {{forumTopicSubject}}

Hej. Her til morgen vil min bil ikke starte, da jeg satte nøglen i bilen og satte tænding på, lyste glødetråden 1 sekund og jeg prøvede at starte, det kunne den ikke, prøvede 3 gange så kom den, men gik i stå 5-10 sekunder efter, så prøvede jeg et par gange, så var der ikke mere strøm. Nogle der ved hvad der er galt.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Start problemer Ford focus c max 2,0 Diesel.
  • #1   28. okt 2018 vis dit batteri løb så hurtig tør for strøm så er det helt sikkert dårlig. har du målt på dine gløde rør om de får strøm når du slår din bil til tænding?.plus tjekke om dit rail tryk er højt nok til den vil starte. det trykket fra dieselpumpen til dyser jeg skriver om. for har du en dårlig dyse der sender for meget retur. så vil du have problemer med at starte også.så har du fået testet returen fra de dyser af. som jeg skrev til dig på et tidligere indlæg du hade jagt op ?

  • #2   28. okt 2018 Den kunne jo godt starte der er nogle der siger den skal forvarme 3-5 sekunder det gør den ikke tror du ikke det er forvarme relæet der er i stykker . Har ikke målt på gløderørene de er helt nye og meget svære at komme til

  • #3   28. okt 2018 Har ikke fået testet returen fra dyserne.


  • #4   28. okt 2018 har du prøvet at sætte en tester på din bil. og udlæse fejl koder på motor og det. da der vil lægge en fejl på forvarmet relæ eller gløderør vis der er fejl på det.

  • #5   28. okt 2018 Ja har prøvet tester for ca et par måneder siden den viste ingen ting men den har sagt en hyletone når jeg starter men forsvinder når bilen er startet.

  • #6   28. okt 2018 vis du har den hyle tone så lægger er normalt også en fejl kode hvad tester brugte i til at tjekke for fejl med. for det ikke alle tester der kan udlæse alt

  • #7   28. okt 2018 Ved ikke hvad testeren heder men da var det jo sommer og den skulle ikke forvarme men der er ingen forskæld på tiden tråden lyser ca 1 sekund så den forvarmer jo nok ikke da tråden kun lyser 1 sekund kan det være grunden til den startede men gik i stå kort efter.

  • #8   28. okt 2018 Ja vis ikke den forvarmer kan det gøre den starter dårligt. men normalt så vil den starte selve om det bare den går lidt ujævnt til at starte med og den vil ryge lidt. da vi ikke har det så koldt i nu. syns mere det lyder til du skal have testet de dyser. og så få tjekket dit rail tryk trykket fra pumpe til dyser.

  • #9   28. okt 2018 Jeg tror jeg vil prøve at skifte for varmer relæet jeg har ikke råd til at få den på værksted den kan jo starte når der ikke er koldt. Ved du hvor forvarmer relæet sider på bilen

  • #10   28. okt 2018 ved ikke hvor dit er. men mit på min 1.6 hdi der er det bag v.s forlygte. men ellers slå op hvordan det ser ud. og kig motor rummet igennem. så skal du nok finde det. nu har du tjekket at dine gløderør er i orden. for det plejer at være dem der giver op

  • #11   28. okt 2018 Prøvede du det jeg foreslog sidst der var problemer med den?

  • #12   28. okt 2018 Jeg skiftede diesel filter og gløderør og testede stang på turbo og testede erg ventil.


  • #13   28. okt 2018 Så prøv evt. det.

  • #14   28. okt 2018 Glødelampen lyser ikke mere end et sekund på nogle af vores dieselbiler nok kortere når det ikke er koldere end det er nu...

    Jeg tror det er dit batteri der er dårligt, ydelsen falder markant når det bliver koldere og hvis ikke den trækker motoren hurtigt nok rundt starter den jo ikke smiley
    Skiftede vores for kort tid siden, motoren var svær at starte og krævede flere forsøg, når motoren gik skulle den stå i tomgang/forhøjet tomgang før der var strøm nok til at slippe P-bremsen... smiley
    Du kan købe et par basser og køre forbi den lokale lille mekaniker og få dem til at sætte deres batteri tester på smiley


  • #15   28. okt 2018 Ja det lyder rigtigt køber nyt batteri i morgen der er hvis ingen tvivl.

  • #16   1. nov 2018 Så er der kommet nyt batteri på starteren køre noget hortiger det var et for lille batteri den forige ejer havde sat på 10 AMP for lille. Så må jeg se når det bliver frostværd.

  • Gitte H
    Gitte H Tilmeldt:
    sep 2008

    Følger: 1 Svar: 1
    #17   11. apr 2020 Vores c max, vil ikke starte. Der er lys på lygterne, lige kommet nyt batteri i, købt ved Ford, nyt batteri i nøglen. Har prøvet med startkabler, men den er helt død. Vi har haft måler på, og den er blevet nulstillet et par gange ved Ford. Kører så fint nogle få km, og går derefter ud.
    Nogen der har en ide om hvad der kan være galt?


  • #18   11. apr 2020 bare et gæt men det lyder til i har en dårlig generator. Vis der er fejl på den og den ikke lader,eller overlader eller kortsluttet indvendig. Så kan det givet start problemer på de nyere Ford,også selv om der er nok strøm på batteriet.

Kommentér på:
Start problemer Ford focus c max 2,0 Diesel.

Annonce