{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.422 visninger | Oprettet:

Carina e ABS fejl {{forumTopicSubject}}

Hej BGere : En Carina E 1997 hvor abs-lampen har lyst længe og nogle mekaniker-lærlinge har kigget på den, udenat kunne udlæse fejl, eller finde fejlen/ fejlene. Er der en der ved godt besked om dette ?

Kiggede selv på den i dag og kunne ikke læse blinkkoder ud, prøvede på forskellige måder, som jeg har fundet på nettet.Der er noget med nogle forskelle på hvor man skal luse i diagnosestikkene, efter hvilke årgange og modeller man har fingrene i. Kunne ikke læse en eneste kode ud, den lyste bare konstant i abs-lampe. Mine forsøg på at slette fejl: tryk 8 gange på tre sekunder på bremsen, skete der heller intet ved.

MEN så fik jeg den ide at kigge påsikringen til abs og den var væk, Dvs. den sad på en plads ,som ikke var i brug. Monteret på den rigtige plads, slukkede lampen endelig smiley

Da tøsen så kørte herfra begyndte abs-pumpen så at køre, bare stille ,men hørbart. Når man bremser, er ABSen noget "nervøs" altså aktiv, selv om det ikke er glat. Desværre skulle bilen af sted, så sikring kom ud igen, så nu er det store spørgsmål : Hvad fejler bilen ???? Ved godt at jeg skal i gang med at teste forfra, men HVIS der er nogen der har prøvet noget lignende, vil jeg gerne høre om det
På forhånd Takker smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Carina e ABS fejl
  • #1   2. dec 2018 Sensor eller tandskive ved et af hjulene, set at sensorerne får fugt ind og tandskiverne ruster, så den får ikke de rigtige informationer fra de forskellige dæk

  • #2   2. dec 2018 Vil det gøre at abs-pumpen summer lystigt ved almindelig igangsætning og stille kørsel ?

    Hvis man lige venstrefods-bremsede lidt , holdt den op med at summe.
    Hvis man satte farten op til ca. 70-75 km/t holdt den op med at summe.
    Tøsen ville gerne videre, så mere undersøgelse blev det ikke til..


  • #3   3. dec 2018 Fejl på sensorer eller rust på tænder er et velkendt scenarium. Knækkede ABS-ringe kan vel også forekomme på en Toyota?
    Hvis du ikke har en decideret fejlmelding, må du gå systematisk frem. Start f.eks. med baghjulene. Tjek ABS-ringene og rens tænderne for bremsestøv og rust.
    Samme fremgangsmåde foran. Mon så ikke problemet er løst?
    Hvis der er fejl i tænder eller sensor, vil bilen registrere det som om hjulet ikke følger de øvrige. Så skal pumpen arbejde, så hjulet ikke blokerer/registreres som blokeret.


  • #4   3. dec 2018 Den skal først gå igang når der bremses.

  • #5   3. dec 2018 De gange jeg har haft det problem på en Carina e der har det været en abs krans der var flækket. Det har så næsten altid være foran. men næste gang du får den ind. vis du ikke kan udlæse en fejl. så gør det på den gamle måde med at sætte multimeter til og ome hver abs sensor. så kan du hurtig finde vis en af dem er tosset. og vis de er ok så den sikkert en abs krans som jeg skrev tidliger. start med at tjekke dem foran. da det plejer at være en af dem. Du kan også tjekker hver abs sensor lige som her. vis du har maskinen til det.
    https://youtu.be/dAjzVwdWMfY
    ,så kan du nemt se hvad abs tandkrans/sensor der er tosset.


  • #6   3. dec 2018 er det ikke bruge et fluke123 med scopemeter

  • #7   3. dec 2018 Jep

  • #8   3. dec 2018 # 6 Jeg kan sgu ikke lige finde en fluke123 med scopemeter , der er billigere end bilen var smiley

    Mange tak for alle svar.

    Jeg gik nok lidt anderledes til opgaven, fordi jeg troede at dem der havde kigget på den havde lidt mere erfaring end de viste sig at have. At finde sikringen et forkert sted i sikringsboxen, fortæller vel at de ikke har været så grundige/ skarpe.
    Mit håb er nu at man kan læse fejl ud ved hjælp af en lus i diagnose stikket.....nu kommer der jo spænding til systemet smiley


  • #9   3. dec 2018 Jeg oplevede en gang den fejl ved mine forældres Carina E, altså at ABS ved lav hastighed opførte sig som kørte man på is. Ved hastighed over 30-40 km/t, fungerede systemet korrekt.

    Det skete efter at der blev monteret en ABS sensor til en nyere Carina, da den rigtige model var svær at skaffe. Længden var åbenbart en lille smule forskellig, så sensoren ikke kunne læse ABS ringen rigtigt, men ingen advarselslampe .
    Kig ledningerne efter til ABS sensorerne, er der loddet et sted, har du nok fundet fejlen smiley


  • #10   4. apr 2019 Så fik jeg blinket en kode ud :

    22,Modulator ventil, Venstre forreste Afbrudt/ kortsluttet, Spole, Ledninger/ stik,

    Så det gode spørgsmål : er det en fejl i ABS-boxen ?? Og nej, har ikke målt på følere eller andet smiley


  • #11   4. apr 2019 start med udmål føler

  • #12   4. apr 2019 # 11 Der er flere grunde til at jeg ikke har fået udmålt følere, en af dem er at mit rullebræt ikke er godkendt til at køre mere end 30 km/t og Tøsen KØRER HELE TIDEN.............

    "open or short circuit in 3-position solenoid circuit for left front wheel " Hvis det er en følerfejl, vil den vel ikke blinke en fejl ud på solenoid---spolen ??


  • #13   5. apr 2019 Nej men det er forskellige fejl den blinker ud som en fejl derfor måle føler først for ellers ny blok til abs

Kommentér på:
Carina e ABS fejl

Annonce