{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.005 visninger | Oprettet:

Bender
Bender
Tilmeldt:
20. sep 2011
Følger: 3 Biler: 2 Emner: 71 Svar: 633

Fejludlæsning, hjælp til at forstå {{forumTopicSubject}}

Jeg havde nogen problemer med vores Peugeot 207 1,6 vti. Den hakkede i det på motorvejen, og motorlampen begyndte at lyse..

Fik den over til en mekanikker i nærheden, som lavede en udlæsning på den. Han sagde at der er flere ting galt. Bl.a. skal tændrør skiftes, og så virker lambdasonden ikke.. Og så skal den have skiftet olie og filter. Og så skal oliedækslet skiftes. Mener der var nogen flere ting galt. Han skulle have minimum 6-7000 kr. for at lave det!

Nu vil jeg lige lave det jeg kan selv. Tændrør har jeg købt, og skifter dem i eftermiddag. Olie og filter samt dæksel burde jeg også kunne hitte ud af.. Kan I hjælpe med at tyde fejludlæsningen?




Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fejludlæsning, hjælp til at forstå
  • #1   19. jan 2019 Ny kæde

  • #2   19. jan 2019 Af hvilken af fejlkoderne udleder du dog det?

  • #3   19. jan 2019 1600 vti, så hedder det 4 nye rør og 4 nye tændspoler. Den sidder med en enkelt spole på hver cylinder, og det fejler tit. Det er en motor lavet i samarbejde med BMW, og det er ikke verdens bedste tændspoler.

    På den type motor plejer ventildæksel pakningen (den bløde gummipakning rundt i selve dækslet) at blive hård som plastik, som resultere i oliespild og olie render ned til tændrør/spoler og er med til at ødelægge dem. Også arvet fra BMW, det med hårde pakninger. smiley
    Vi lavede en fuldstændig tilsvarende din med samme problemer igår på jobbet. smiley

    Har ikke skiftet en lambda sonde endnu på sådan en motor. Så jeg ville koncentrere mig om tændings problemerne.


Kommentér på:
Fejludlæsning, hjælp til at forstå

Annonce