{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
961 visninger | Oprettet:

A3 slår turbo fra {{forumTopicSubject}}

Har sådan en gl A3 1.9 tdi med 90 hk motor dog kraftig hjulpet på vej med k17 turbo 0,240 dysere ic hele fronten fra audi sport egr fjernet 2.5 understødning mm . her på det sidste har den ikke trukket som den skal normalt -under lav/moderat acceleration feks på tilkørslen til motorvejen trækker den nærmest slet ikke og kort efter giver den et ryk og turboen slår fra- man kan så stoppe og starte bilen igen og den trække igen men slet ikke som den plejer .ved kraftig acceleration (pedalen i bund) trækker den som et vilddyr som den plejer dog måske med lidt mere røgudvikling fra udstødningen end normalt .Jeg har haft to tester på den (vcds/delphi) de siger ingenting
jeg tænker måske lidt en dårlig luftmængde måler eller er der nogen der har en ide til hvad det kan være ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  A3 slår turbo fra
  • #1   12. apr 2019 vis du siger der ryger mere. Så tjek alle din tryk slanger fra turbo til intercooler til indsugning. de kan flække og så kan den gøre det du beskriver. plus den vil ryge mere når det sker. få en til at give lidt gas mens du mærker med hænderne rundt om de tryk slanger. Så kan du hurtig finde den der er utæt. Det kan også være din turbo der hænger vnt da den kan sode til. Regner med du har en vnt turbo på. nu når du har opgraderet. Så tjek at armen til vacum dåsen/wastgaten kan bevæge sig frit. plus tjek alle dine vacum slanger er ok til styring af turboen og tjek at n75 ventilen er i orden.

  • #3   13. apr 2019 turboen er uden vnt alle slanger og rør er skiftet til rustfri og silikoneslanger vil mene de er tætte men tjekker dem lige for en sikkerheds skyld .n75 ventilen er ikke speciel gl men må lige tjekke vacum slangerne

  • #5   14. apr 2019 ja der er stadig en n75 vacum styret magnetventil på en 1.9 tdi med alm spjæld styring/turbo. da den styre en vacum dåse/stang. lige som vis det var en med en vnt turbo.

  • #6   29. apr 2019 har fået tjekket slangerne aller er ok og spændt efter ingen problemer der - prøvet med en anden tryk sensor ingen forskel -n75 ventil skiftet ingen forskel-Det bliver værre og værre hvis man holder stille og holder 1800 omdrejninger ryger den helt vildt 2000 omdrejninger næsten ingen røg-har prøvet og tage luftmængdemåler fra der er ingen forskel overhovedet om den er monteret eller ej . den anden dag gik den helt død og kunne næsten ikke holde sig selv i gang igen ingen fejl med vcds tog batteri polen af og satte den på igen og den kørte igen dog tager den stadigvæk udsætter ved 1800 omdrejninger .Der er vel kun luftmængdemåler tilbage ?

  • #7   29. apr 2019 Har du prøvet at teste vacum dåsen/styringen til turboen. prøv at sætte vacum til den og se om den holder trykket med en vacum pumpe.vis ikke så er den kaput men syns nu mere stadig det lyder som en utæthed i det tryk system fra turbo til intercooler og Det. Har du prøvet at tage slanger af til turboen sætte en prop i. og sætte en prop i slangen også ved at tage den af indsugningen med en udgang i,til kompressor. Og så sætte tryk til systemet. husk kun Max 2 bar. Så vis der skulle være et hul i noget så kan du nemt finde det og høre det. da det kan være meget svært at finde ved bare at give gas og mærke rundt.

  • #8   29. apr 2019 har tjekket rundt med sæbevand og det plejer nemt at vise sig hvis der er en utæthed bare ved at den holder i tomgang . men burde den ikke bare regulere ind til næsten 0 bar fra turboen når den kun holder stille uden belastning med 1800 omdrejninger . jeg har da prøvet før hvor turbo slangerne har været taget og der kørte den ganske fint uden udsætter. Jeg kunne selvfølgelig prøve og koble rør systemet fra og så bare have en slange fra turbo til indsugningen uden om ic så havde man da udlukket utæthedder den vej rundt

  • #9   29. apr 2019 prøvede lige og sætte tester på igen og kigge de lidt på luftmængdemåler ved 903 omdrejninger siger den mass air/ rev 850mg/str mass air rev 485/str duty cycle 19,9% ved 2757 omd siger den mass air/ rev 850mg/str mass air rev 835/str dusty cycle 19,9%
    Det er målt ubelastet bilen holdt kun stille.


  • #10   29. apr 2019 vis egr ventilen er koblet fra. Så vil luftmængde lægge på knap 500 så det fint i tomgang i hvert fald. har du prøvet at tage stikket af og køre en tur vis den køre bedre ved det. så er det tit et tegn på den er slidt op. eller den er beskidt og skal renset.

  • #11   29. apr 2019 Der er næsten ingen forskel om den er monteret eller ej syntes bare den ligger højt ved de 2700 omdrejninger .ved du hvor højt den kan komme op

Kommentér på:
A3 slår turbo fra

Annonce