{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.348 visninger | Oprettet:

Kia picanto Gearkasse {{forumTopicSubject}}

Nogle der ved om kia har haft problemer med deres gearkasser.. står med en picanto fra 04 med en åndsvag gearkasse som vil låse sig fast i 4 gear.. alle gear går perfekt og den går også fint i 4 gear..men når man så vil i 5 gear sidder den bare fast... kan bare ikke lade gøre og få den ud af gear før bilen næsten står stille, så løsner den sig..
Ved ikke hva der sker, den går fint i alle gear, ingen larm eller knasen overhoved og kan fint køres så længe man bare holder sig væk fra det 4 gear.. og JA den har fået ny kobling.. og JA gearforbindelser er skiftet også..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kia picanto Gearkasse
  • #1   26. apr 2019 Hej. Jeg har haft lidt lignende bare 1 og bakgear i citroen jeg udlufted min kobling og problemet er løst. Ved ikke om det kan hjælpe dig

  • #2   26. apr 2019 Noget skævt skiftegaffel måske. I min tid ved suzuki, havde nogle af dem svært ved gearskift, hvis man ville skyde genvej fra 4 til 5. Altså pressde sidelæns, før man var i frigear, så skulle vi skifte en masse gafler i gearkasser på dem alle næsten. Ved ikke om det er det samme med din

  • #3   26. apr 2019 Den her har kabel til kobling så ikke noget særlig at gøre der..

    Men ja.. mine tanker går også lidt hen af noget skadet skiftemekanisme.. siden den har fået monteret ny kobling kunne jeg forestille mig at den har kørt rundt med en dårlig gammel kobling og fået nogle gevaldige tæv og måske bukket noget...


  • #4   26. apr 2019 Min Peugeot har lige fået en ny gearkasse. Man skifte olie, kabler, gearhjul og leje - det virkede bare ikke. 5 gange på værkstedsgarantien.
    Nu kan den skifte igen. smiley


  • #5   27. apr 2019 Få skiftet gearkasse og kobling så er du da på den sikre side

  • #6   27. apr 2019 jeg har en picanto fra 2006, den har jeg ikke haft problemer med, den har fået en over nakken i ny og næ, prøv at udlufte igen, og se om det hjælper.
    giv gerne opdate.


  • #7   27. apr 2019 Well.. fik kigget lidt nærmere på banditten idag, tog hele skiftemekanismen ud af kassen, der var ikke noget særlig at komme efter med den..ganske minimal slid og ser fornuftig ud kunne så kigge ned i den og flytte skiftegafler frem og tilbage og her kan jeg tydelig mærke at der er noget galt med det 4 gear.. den smækker nemt i det gear men skal nærmest tvinges ud igen.. de andre gear går fint...bum bum... ingen problemer..
    Så jeg tænker jeg vil pille den gearkasse af, og så kommer den på bordet og bliver skilt ad.. vil vide hvad der sker, og kan den fixes med nogle få nye stumper så bliver den det..
    Nu må vi se hvad jeg finder...


  • #8   28. apr 2019 Fornuftig tilgang til det. Husk og tag billeder og lav et galleri herinde. Istedet for alle de andre platte opslag, så er det her ret så relevant. Thumbs up

Kommentér på:
Kia picanto Gearkasse

Annonce