{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
758 visninger | Oprettet:

Benzin 92 / 95?? {{forumTopicSubject}}

Hej BG
Jeg har læst lidt her på siden samt googlet hvilken benzin jeg skal køre på, men jeg finder ikke rigtig noget om hvad konsekvensen kan være ved at vælge det forkerte.

Jeg har de sidste par uge haft lidt pludselige problemer med min Renault 17, underlig motorgang, den vil ikke starte, den går ud hvis ikke der gives mange omdrejninger samt at den går ud som om den løber tør for brændstof .

Da jeg lige pludselig i dag oplever de samme symptomer fra min Porsche 944, kommer jeg til at tænke på om det er det forkerte brændstof, derfor kigger jeg ved tankpåfyldningen og læser at der står "min 98" ... kan det være grunden til den underlige motorgang og at motoren går. Hvad dds

Jeg håber i kan hjælpe mig!!
På forhånd tank

Mvh. Peter


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Benzin 92 / 95??
  • #2   22. maj 2019 hvis de skal have benzin med bly,
    så er det meget vigtig at bruge bly erstatning

    ellers brænder du dine ventiler af.
    og det kan give dårlig motorgang


  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.867
    #3   22. maj 2019 92 oktan burde fjernes fra standerne, som nævnt så brænder man ventil sæderne i topstykket ved at køre på blyfri HVIS de altså kræver blyholdig benzin. Hvis de skal køre på blyholdigt og de har kørt på blyfri, så kan du godt pille topstykkerne af og få dem renoveret og få skiftet ventilsæder til nogen der kan klare blyfri. Koster ca 3500kr at få lavet et topstykke (4 cyl) om til blyfri ved et cylinderservice. Det er også vigtig at oktan tallet er højt nok, ellers vil de gamle biler tændingsbanke, derfor er 92 absolut no go, 95 med oktanbooster som minimum. Bedre endnu shell vpower 99 oktan eller ok´s 100 oktan (med blytilsætning hvis kræves). Kort sagt, den forkerte benzin smadrer motoren.

  • #6   26. maj 2019 Tak for alle kommentarer! smiley
    Problemet er løst, jeg tømte tanken på Porschen og fyldte 95 på, så kørte den perfekt igen.
    Det samme gjorde jeg med Renault 17, men der var også skidt i tanken, så den har været afmonteret, renset, monteret, fyldt op med 95 og køre nu perfekt samt går bedere i motorgang!!
    Så jeg kan bekræfte at der har en betydning! smiley


Kommentér på:
Benzin 92 / 95??

Annonce