{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.495 visninger | Oprettet:

frank B
frank B
Tilmeldt:
8. sep 2012
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 4

Seat altea 1.9 tdi olietryk {{forumTopicSubject}}

Hej. Håber der er nogle her inde som kan hjælpe mig. Jeg har lige fået en altea 1.9 tdi fra 2004. Den blinker rødt i olielampe og bipper 3 gange så snart den kommer over 1500 omdr. Jeg har prøvet at skifte olietrykføleren og jeg har fået målt olietrykket som er rigtigt fint på den. Næste step må være at bippe ledningerne igennem for at se om de er knækket et sted. Nogle der ved hvor jeg kan finde den anden ende af ledningerne fra olieføleren? Eller måske nogle der har en anden ide om hvorfor den driller med den olielampe? På forhånd tak for svar. ??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Seat altea 1.9 tdi olietryk
  • #1   14. aug 2019 Du har skiftet den olietryk sensor der sidder på siden af oliefilter konsolet ikke?. har du prøvet at tage ledningen helt af til den sensor. for så skulle den slet ikke lyse. vis den stadig gør så er det en kortsluttet ledning fra motor af og et sted vejen ind til din olie lampe. Men lyset den ikke når den ledning er taget af. Så er det en fejl i den nye sensor også.

  • frank B
    frank B Tilmeldt:
    sep 2012

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 4
    #2   14. aug 2019 Ja den lyser stadigvæk selvom stikket er pillet af føleren. Har søgt alle steder på nettet efter et ledningsdiagram men det er ikke gået til held endnu desværre. ??

  • #3   14. aug 2019 Har du prøvet at tage stikket af til den olie mængde føler der sidder i bundkaret. har set dem gå til at lave problemer i sådan en stil også. og det er godt nok den olie sensor du tager stikket af til der sidder på olie filter konsollet ikke ?. den plejer at side med en ledning med stik på?

  • #4   14. aug 2019 Det den her sensor jeg mener

    profilbillede
  • frank B
    frank B Tilmeldt:
    sep 2012

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 4
    #5   15. aug 2019 Jo det er den sensor jeg har skiftet og prøvet uden stik på også. Jeg skifter olie og filter på den i weekenden så må jeg lige prøve at pille stikket af på bundkaret. Tak for hjælpen. smiley

  • #6   15. jan 2023 Hejsa
    Hvad var fejlen dengang?


  • frank B
    frank B Tilmeldt:
    sep 2012

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 4
    #7   15. jan 2023 Det var en ledning der var knækket, så der ikke var forbindelse ned til føler

Kommentér på:
Seat altea 1.9 tdi olietryk

Annonce