{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
781 visninger | Oprettet:

Scholz motorolie {{forumTopicSubject}}

Nogen der har hørt scholz motorolie . En søgning på nettet giver ingenting . Grunden til jeg spørger er at jeg har en bekendt der har fået en helt ny tønde scholz 5-30 og det minder bestemt ikke om 5-30 det ligner mere noget 15-40 i stedet .det castrol 5-30 jeg har til og stå er det rene vand i forhold


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Scholz motorolie
  • #1   30. sep 2019 Hvis i ikke aner om det er det korrekte der er i tønden og det virker som den forkerte viskositet så lad være med at bruge det, det kan hurtig blive den dyreste olie i har brugt.

  • #2   30. sep 2019 En uåbnet tønde, hvor der er stemplet 5w30?

    En hurtig google søgning giver kun 10w40 og 15w40 af det varemærke.


  • #3   30. sep 2019 Så du kan simpelhen se at olien ikke er en 5w30 ved kun og kigge på den ??
    Du må sku have nogen gode evner.


  • #4   30. sep 2019 det er nu ikke særlig svært at se forskel på 5-30 og 15 -40 når du står med begge typer olier
    tønden var plomberet da den kom


  • #5   30. sep 2019 Lad mig sige det sådan, jeg har en gammel Ford 4000 (traktor) fra 1968 den ville nok være ligeglad med om det er en 10-30 eller 15-40 /20-50 men på en bil ville jeg ikke hælde noget på hvor jeg var i tvivl om hvad det er, det er billiger at bruge en olie du ved hvad er, som at skulle skifte motor.

  • #6   30. sep 2019 Står der andet end 5w-30 på tønden? Nogle oem godkendelser ?

    Hvis det er en traktor eller lastvognsolie kan den godt være tykkere kold end en 5w-30 personvognsolie. Den " kolde " viskositet bliver stadig målt ved lune 20 grader.


  • #7   30. sep 2019 Først og fremmest kan du jo forklare hvordan du har tjekket at viskositeten er meget forskellig ?
    Har du noget måle udstyr ala matthis væskemåler?

    Udover det så skal begge olier jo være samme temperatur.

    Og sidst så vil en 5w30 af forskellig type, med forskellige base olier og additiver aldrig have samme viskositet ved måle temperaturerne 40 og 100 grader.


  • #8   1. okt 2019 der står at olien er godkendt efter rn0720 acea c4 batch wm5w30c4/2605286/du/ 51,06/085
    begge olier havde samme temp da de havde stået samme sted et par dage.Du kan se på den ene olie at den er tykkere end den anden men det kan da naturligvis være at der er tilsat et eller andet i olien der gør at den bliver tykkere men stadigvæk er tynd når den er varm .jeg har ikke tjekket hvordan olien ser ud når den er varm .Jeg vil bare sige det på den måde jeg vil aldrig nogensinde komme den olie på bilen den virker simpelthen for tyk


  • #9   1. okt 2019 Du kan ikke bruge dine husmand antagelser til noget som helst.
    Hvis ikke du har lavet en decideret måling kan det jo bare være din egen overbevisning at det noget lort det gør forskellen.

    Ligesom folk straks tror på flere HK, når de får et åbent filter på.

    Nu ved jeg ikke hvad for en castrol olie du har stående, men en C4 godkendelse er jo en HTHS olie med 3.5 mPa*s
    Spørgsmålet er om olien er formuleret til og opfylde bedre bære evne, hvor din castrol er formuleret til brændstof besparelse.

    Der er masser af grunde til olien ser forskelligt ud, og uden nogen ordentlige tests, kan du ikke sige noget.
    Du kan købe dig en analyse ved et olie selskab, og få en analyse af hvad det er for en olie.
    Hvis det er en tønde han har fået, med 200 liter?
    Så det billigt sluppet med udgiften til en analyse.


  • #10   2. okt 2019 Med mindre du har opvarmet olien vil viskositeten være stort set den samme i kold tilstand (målt i cst). Og hvis den er klassificeret til C4 eller RN720 (Renault specifikation for biler med DPF), er det en low saps olie, der bestemt ikke er ringe

Kommentér på:
Scholz motorolie

Annonce