{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.008 visninger | Oprettet:

Airbag lampe {{forumTopicSubject}}

Nu krydser jeg fingre for, at være heldig herinde.
Jeg ejer en Volvo S60, 2,4 fra 2001 og den melder SRS air-bag fejl.
Jeg var forbi mekanikeren i dag, og fik at vide at der sad en fejl i fordøren og en bagi, så 2 hovedfejl og en helvedes masse tillægsfejl. Fejlkoden omhandler for høj spænding.

Da det økonomiske råderum altid er lidt stramt, så har jeg tænkt mig at tage hjem og se om jeg kan finde evt. dårlige stik og ledninger. Jeg ved godt, at jeg skal forbi igen, for at få fejlen slettet, og dermed ikke kan undgå den udgift. Men kan måske undgå for store omkostninger til reparation med lidt held og snilde.

Men er der nogle der har erfaring med sådan nogle fejl, og er der noget specifikt jeg burde kigge efter/være opmærksom på.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Airbag lampe
  • #1   8. okt 2019 Få slettet ALLE fejl
    Reparer så dem der kommer igen (kollitions følere) ? i for og bagdør eller sideairbag som kan sidde i døre


  • #2   8. okt 2019 Tak for svar. Jeg får slettet alle fejlene og finder ud af hvilke der kommer igen, og så må jeg tage den derfra smiley
    Og så må jeg et smut forbi Volvo, den tidligere mekaniker kunne desværre ikke slette nogle af fejlene eller fejlsøge mere præcist end at det var i førerdør og højre dør bag, og det kan jeg desværre ikke bruge til så meget.


  • #3   8. okt 2019 De fejl som han IKKE kan slette er STADIG til stede
    Sikkert derfpr at de ikke kan slettes
    Prøv at rette dem først og prøv at slette igen


  • #4   8. okt 2019 Jeg prøver at se på det, takker.

  • #5   8. okt 2019 Når der meldes fejl i dørene er det tit ledningsbrud i overgangen mellem dør og dørstolpe så start der

  • #6   9. okt 2019 Det kan også være instrumentet det er galt med, er før set i de gamle vovloer smiley

  • #7   11. okt 2019 Jeg kørte til Volvo og fik læst fejlen ud, fejlen sidder slet ikke i døren som min mekaniker sagde. Det er en fejl i førersædet, hvor den måler forkert modstand.
    Volvo mener at fejlen burde forsvinde ved at udskifte airbaggen, men at det i princippet bare kan være en dårlig ledning eller et dårligt stik.
    Nogle der har prøvet noget lignende?


  • #8   11. okt 2019 Man kan ved en simolering med bestemt udstyr teste om det er airbaggen der er fejl på eller om fejlen ligger et andet sted

  • #9   11. okt 2019 Tak for svar Polobjørn! Jeg undersøger det lige nærmere så. Volvo ville straks udskifte min airbag uden at være 100% sikker, og så ville det jo være sur røv, hvis det var noget andet smiley

  • #10   11. okt 2019 Er det side airbaggen der er fejl på ????
    Hvis man ved hvordan og har adgang til tester samt test modstand og mulighed for at slette fejl kan det hurtigt konstateres hvor fejlen ligger:)
    Man kan jo også købe en airbag hos et autogenbrug


  • #11   12. okt 2019 Det er sideairbaggen ja. Jeg har adgang til en tester, men må nok selv erkende jeg ikke helt ved hvordan jeg skal gribe det an, det er ikke ligefrem det jeg har forstand på smiley
    Men man kan heldigvis finde meget på nettet smiley
    Men ja har undersøgt muligheden for at købe en brugt airbag.
    Jeg takker mange gange for gode råd og vejledning! smiley


Kommentér på:
Airbag lampe

Annonce