{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.256 visninger | Oprettet:

Ford Focus hakker ved mellemgas {{forumTopicSubject}}

Vores Ford Focus 1,5 ecoboost med automatgear fra april måned i år hakker ved mellemgas, altså når den hverken skal accelerere eller motorbremse.

Modellen har 3 valgbare typer motorstyring, alm. styring, økonomistyring og sport. Den hakker i både alm. og økonomistyringen men ikke i sport.

Forhandleren har nu haft den til justering flere gange uden at dette har hjulpet. Deres forklaring på problemet er den at styringen ved de to førstnævnte motorstyringer ved mellemgas ikke kan finde ud af om den skal køre på 2 eller 3 cylindre og derfor hele tiden skifter antal cylindre. Jeg får besked på, at hakkeriet kan undgås ved at køre i sportfunktionen og det er også rigtigt men det betyder så samtidigt at jeg kører med væsentligt flere omdrejninger hele giver en helt anden måde at køre bilen på (læs meget frisk) og det indbyder min daglige tur til og fra arbejde aldeles ikke til da der er rigtig meget lav fartbegrænsning på det meste af strækningen (25 km.)

Er der andre som har eller har haft samme problem og hvad kan der eventuelt gøres ved problemet?

Spar penge på din forsikring



  • Der er endnu ikke skrevet kommentarer

Kommentér på:
Ford Focus hakker ved mellemgas

Annonce