{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.291 visninger | Oprettet:

Ford Mondeo mk3 2.0 - fejlkode P1131 {{forumTopicSubject}}

Hej.
Jeg fik fejlkode P1131 her til morgen på min gamle 2.0 benzin Mondeo mk3. Og den slukker ikke igen. Beskrivelsen er "Error Code P1131 - Lack of Upstream Heated Oxygen Sensor Switch – Sensor Indicates Lean – Bank No. 1".

Som jeg kan læse mig frem til, kan det være fejl på lamdasonden (jeg ved ikke hvor gammel den er), vacuumlæk, lavt benzintryk (men ville den så ikke give fejl på BEGGE lamdasonder), defekt indsprøjtningsdysedyse, defekt termostat (motoren er fin varm)

Jeg går ud fra at det er den første lamdasonde FØR kat'en, som er defekt (den har den nye manifold, så jeg vil næsten udelukke vacuumfejl) - hvor køber i den korrekte henne (så ikke jeg skal til at lodde stik på mv.) som privatperson, og hvor dælen sidder den henne? (på udstødningsmanifold f.eks.?). Er den nem at skifte selv? Det kan måske også være stikket - det var MEGET regnvejr her til morgen, og den har ingen bundplade. Hvor sidder stikket?

Motoren kører dog helt fint uden problemer, og den starter og trækker også godt - herunder går den også fint ved 8-900 omdrejninger i tomgang, nærmest som et urværk uden at gå op og ned i omdrejninger (så igen, jeg har svært ved at tro på en vacummlæk). Så det haster som sådan ikke med at få den fixet - det er bare irriterende at have fejlen. Men jeg kan da godt lige køre indsugningen over med bremserens, før jeg bestiller en ny sonde, for at være sikker på at det ikke er en vacuumlæk.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ford Mondeo mk3 2.0 - fejlkode P1131
  • #1   11. dec 2019 Hmm... fandt lamdasonden (den er rimeligt nem at komme til oppefra) - rev stikket fra hinanden, og slettede fejlkoden. Og den kom ikke tilbage igen. Men altså... vi må se om det var stikket, eller selve sonden.

Kommentér på:
Ford Mondeo mk3 2.0 - fejlkode P1131

Annonce