{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.331 visninger | Oprettet:

Opel Corsa vil pludselig ikke tage gas {{forumTopicSubject}}

Jeg har en Opel Corsa fra 2010 som har gået 170.000 km. Den er købt af en forhandler for to måneder siden ca.

I dag da jeg starter bilen, prustede og hakkede meget og var tæt på at gå ud. Jeg gav meget gas men den ville ikke tage det og svingede på omkring 1.000 omdrejninger. På et tidspunkt lyste batterisymbolet kort og det lykkedes til sidst at tænde den helt ved gas. Efterfølgende kørte jeg en lang tur og da jeg slukkede bilen efter turen og startede igen var alt fint.

Den er med kæde og jeg lader den altid varme tænding op inden jeg starter.

Håber nogle kyndige kan give et bud på hvad det kan være, jeg tænker selv batteri, karburator eller noget derhen af?

På forhånd tak!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Opel Corsa vil pludselig ikke tage gas
  • #1   29. feb 2020 Du mener vel generator for biler idag har ikke karburator. de de har indsprøjtning. og nej tvivler på det er noget med dit batteri eller generator at gøre. da det sker når en motor kommer for langt ned i tomgang hvor den halter. så begynder generator lade lampe op lyse/blinke og tit meget anden også. pga af motoren er tæt ved at gå ud og det gør alle biler når det er ved at ske. men kør forbi ved den forhandler og få udlæst bilen med tester. så kan de se om der er noget galt de skal lave. Og også selv om motor lampen ikke lyser kan der stadig være flere fejl. det kan også bare være en engang fejl den har gjort det. elektronik i bilen kan lave et flop uden der er noget galt nogen gangen. men for en sikkerhed skyld få det tjekket ud.

  • #2   29. feb 2020 Yes sir generator! Har du et bud på hvad det kunne være? Blev ret nervøs for hvor dyr en regning man kunne se frem til.

  • #3   29. feb 2020 En diesel eller benzin

  • #4   29. feb 2020 Du henvender dig vel hos forhandleren sværere er det ik.

  • #5   29. feb 2020 Diesel model. Ja selvfølgelig, men jeg ville gerne have lidt bud på hvad det nu kunne være. ??

  • #7   1. mar 2020 EGR ventil er meget plausibel her.

    Lige en side bemærkning.
    Omkring 200-220.000 km begynder din kæde at rasle. Dem der kender lyden, kan hører det med det samme. Kan du ikke hører det, så finder du ud af det, når bilen holder stille.


  • #8   1. mar 2020 Jeg tror en bekendt har en OBD2 aflæser, vil den have logget et problem med EGR?

  • #9   1. mar 2020 Ja, det burde den.

  • #11   1. mar 2020 Trolle vil man da kunne se at man alene har kigget på logs i OBD2?

  • #12   1. mar 2020 du kan rolig sætte din tester på det sker der ikke noget ved. men lad være med at slette de fejlkoder vis der er nogen. da værkestedet skal se dem og nogen gange kan det tage længe inden de kommer igen. da de skal have noget at gå ud fra der kan være i stykker.for vis du har købt bilen ved en forhandler men fuld reklamation/garanti på den. så skal de lave din bil uden beregning. især når det kun er 2 måneder siden du har købt den.

  • #13   1. mar 2020 I er for nice! Den kommer en tur forbi, da den stadig gør det i frigear og første gear (der er meget modstand på omdrejningerne). Alle andre gear er fine når den først kører.

Kommentér på:
Opel Corsa vil pludselig ikke tage gas

Annonce