{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.321 visninger | Oprettet:

TESLA Udskiftning af bremser. {{forumTopicSubject}}

Hej BG.

Jeg søger nogen som har erfaring eller har prøvet at udskifte bremser på en Tesla.

Er der nogen ben i det?

Jeg tænker særligt f.eks i forhold til den elektroniske håndbremse bagpå med tilbageføring af stempler uden tester?

Det drejser sig om en Model S 85D fra 2015.

Og ja jeg har set div. Youtube videoer, jeg vil stadig gerne høre hvad jeres erfaringer siger???

Mvh. Henrik

( billedet er tilfældigt taget fra nettet for opmærksomheden )


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  TESLA Udskiftning af bremser.
  • #1   10. mar 2020 Når du laver bagbremser skal du huske at sætte den i tow mode, men ellers er den bare ligeså træls at lave bremser på som alm biler smiley

  • #2   10. mar 2020 Og så skal du lige huske at i tow mode triller bilen hvis det hælder lidt. Bremserne er ellers relativt lige til. Jeg slukkede også selve bilen, ved ikke om det strengt taget er nødvendigt. (mest fordi jeg skiftede håndbremse kaliber og skulle have stikket af).
    Klodserne kan skiftes uden at tage kalibre af, men skal skiverne også have en tur, så kalibrerne også af. Klodserne holdes på plads af pins i kaliberen.
    Videoerne er faktisk rimeligvis spot on, og det minder generelt meget om almindelige biler.


  • #3   10. mar 2020 Hov vigtig detalje, det er lidt noget ged at få støttebukke på plads under bilen. Officielt er der kun de fire løfte punkter. Så har man adgang til en lift der kan løfte alle 4 punkter sikkert er det en fordel.
    Jeg løftede bilen med donkraft, satte en støtte under det inderste af svingarmen, men uden at sætte det direkte under tryk. Derudover lægger jeg altid dækket/hjulet ind under bilen som en ekstra fail safe. Det er ikke verdens fedeste løsning, ville ønske jeg havde en lift for sikkerhedens skyld. Der findes særlige donkrafte med indbygget buk i, men da jeg stod med en defekt, kunne jeg ikke lige vente på at de blev fremsendt. (og så koster de godt til).


  • #4   10. mar 2020 Tak for svar Thomas G.

    Ja nemlig "tow mode" skal være on havde jeg også læst noget om.
    Dvs. når "tow mode" er slået til så kan man frit presse/dreje stemplerne i caliperen ind??

    Jeg har lift så tænker ikke det bliver noget problem.


  • #5   10. mar 2020 Er der ikke to kaliber på bagakslen på den Tesla? Hvor den lille er håndbremsen, så stemplet på de andre kaliber bare skal presse ind som normalt, og tow mode er vel kun hvis du skal have bremse Skiven plus håndbremse kaliber af bilen

  • #6   10. mar 2020 Korrekt Dragos. En til normal bremse og en til elektrisk håndbremse. Den sidste tager de iøvrigt omkring 5-6k for... i stumper alene.

    Henrik H: Den trækker automatisk stemplerne ind på de elektriske kalibre. De andre kalibre er som alle andre, så der skal du regne med at stemplerne skal presses lidt ud af.
    Biltema etc har et håndværktøj til det, og man kan også bruge andre tricks. F.eks. afmonter kaliber og brug en skruetvinge (brug noget mellemlæg, ellers bliver lakken flået i smadder).
    Du bliver glad for den lift, jeg har virkeligt bandet meget over at løfte den med alm donkraft, tager utroligt meget tid fordi man skal sikre sig at det er nogenlunde sikkert. Og der er ikke mange gode valgmuligheder.


  • #7   10. mar 2020 Nu er jeg ikke mekaniker, men det ligner bare Mercedes bremser i måden de er bygget op på med pindende og det smiley

Kommentér på:
TESLA Udskiftning af bremser.

Annonce