{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.140 visninger | Oprettet:

Bil aflader ved tænding {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg har en Opel Astra H 1.9 CDTI fra 2008 diesel. Når jeg lader bilen op på ca 13 volt. Drejer nøglen over på tænding ryger den ned på 7 volt med det samme.
Bilen har fået nyt batteri og ny generator fornylig. Hvis jeg tager plus"en fra starter. tager den ingen strøm fra batteriet ved drejning til tænding. Bilen kan starte men det kræver et jump. Men efter den er slukket dør den med det samme. Kan det have noget med starteren af gøre?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bil aflader ved tænding
  • #1   28. mar 2020 Ja det lyder til din starter er total slidt op. tænke også det kunne være forbindelseren til starter,men lyder til du har tjekket dem ud. nu har du tjekket at stel til motoren er i orden. evt prøv at sætte startkabel på stel på batteriet,og så over på motoren et sted hvor den får en god forbindels. Og så se om den starter bedre bagefter og ikke bruger så meget strøm. Men virker det ikke så lyder det til den starter er total færdig. Det kan så også være det nye batteri der er falden sammen. Det kan også ske selv om det er et nyt eller nyere batteri.

  • #2   28. mar 2020 Det er med stor sandsynlighed starteren der er færdig

  • #3   28. mar 2020 Mange tak for hjælpen
    Forsat god aften til jer!


  • #4   29. mar 2020 Hvis et 12v bilbatteri under belastning falder til under 9,5V så er det færdigt og skal erstattes med et nyt. Dette gælder også hvis man fx flår 300 Ampere igennem til en starter.

Kommentér på:
Bil aflader ved tænding

Annonce