{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.687 visninger | Oprettet:

Smørrelse bremser {{forumTopicSubject}}

Der er sikkert lidt religion i dette og jeg har også forsøgt at kigge lidt i forumet uden det store held.

Jeg skal snart servicere mine bremser (skiver for - tromle bag)

Jeg skal skifte bakker og bremsevæske og når jeg alligvel er igang kan jeg jo lige så godt rense og smøre både for og bagbremser.

Det eneste jeg har er kobber fedt og bremserens.
Jeg skal vel som minimum have købt noget fedt (silkonefedt?) til mine glidere foran.

Er der andet jeg mangler ? Eller kan jeg roligt bruge kobber fedt til bakkerne bagved og kloderne foran?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Smørrelse bremser
  • #1   18. maj 2020 Det lyder fint i mine øre og har jeg brugt i 22 år, dog har jeg en tube bremse pasta til gliderne, men forvent at der kommer en masse indlæg om at kobberfedt gør at dine bremser holder op med at virke, dine alufælge irre væk, og baby dør....

    Jeg bruger kobberfedt på bagsiden af klodserne, og et tyndt lag mellem Skive og nav, samt mellem Skive og fælg, og nej jeg har aldrig oplevet bremsesvigt, irret fælge og døde babyer smiley


  • #2   18. maj 2020 bruger os kobberfedt, men fortrækker anti-seize (det sølv farvede).
    husk at køb et monteringssæt til bagbremser hvis du ikke ved det er i god stand, samt evt hjulcylinder.
    Og ja få noget silicone fedt til gliderne. evt skift bremsevæsken når du er i gang


  • #3   18. maj 2020 Tak for gode svar smiley

    Det får jeg købt og gjort.


  • #4   19. maj 2020 Husk den hyd.koblingscyl. hvis den er mont.

  • #5   20. maj 2020 Også godt tænkt Jens.

    Den er med kabel trukket kobling og fe bevægelige dele skal naturligvis også smøres.

    Mine tromler bag har en cylinder hver (bremse cylinder) plejer i at smører dem eller kontrollerer i bare for lækager og skifter ved behov?


  • #6   20. maj 2020 Skub stemplerne frem og tilbage ...for at tjekke om de kan arbejde
    ...og med en skruetrækker løfter du gummiet i begge sider for at tjekke om cylinderen er utæt


  • #7   20. maj 2020 Og rens stemplerne med bremsevæske når de er ude inden du skubber dem ind igen..

  • #8   20. maj 2020 Nej, man piller IKKE stemplerne ud !!!!

  • #9   21. maj 2020 Nej.. jeg skrev bare i forlængelse af dit indlæg når man presser dem ud.. (ikke helt ud selvf) så er det en god ide at rense dem inden man presser dem ind

  • #10   21. maj 2020 Fine råd.

    Jeg føler mig tryg ved opgaven som jeg hat tid til at løse på søndag.

    Skal lige have købt der der silicone glide middel.

    Jeg kommer forbi en biltema i morgen, kan deres produkter bruges eller skal jeg kæbe en “tube blå fra ate”


  • #11   21. maj 2020 ATE samlepasta kan bruges
    Siliconepasta kan du bruge flere steder f.eks. glidere, bag på bremseklodser osv. ...dog i begrænset mængde .....
    Det må ikke komme ud på bremsefladen


  • #12   30. maj 2020 Jeg fik renset bremserne og alt gik godt og med hjælp fra en assistent,

    fik jeg også lave et godt bremsevæske skift. I sidste uge.

    Tak for mange gode råd


  • #13   30. maj 2020 Sparret plus 4000 kr Det var da ikke så svært........

Kommentér på:
Smørrelse bremser

Annonce