{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.333 visninger | Oprettet:

Blød Bremse VW Golf 4 1.9 tdi {{forumTopicSubject}}

Hej jeg har et problem med bremserne på min vw golf 4 1.9 tdi 90hk

Sagen er den at bremse pedalen er meget blød og går langt ned. Der kan pumpes tryk men når pedalen slippes og men træder på den igen så har den mistet trykket.
Bremsesystemet er ikke utæt er blevet tryktestet og der var ingen utætheder. Bremserne er ikke vildt slidte og inde for normalen.
Abs(udluftet via vcds) og bremserne er udluftet 2 gange og der er med garanti ingen luft i. De bagerste bremsekalibere er ny renoverede og de foreste kan trykkes ind uden problemer.
Bremseslangerne er også kigget igennem og ser fine ud...
Jeg er sku efterhånden på bar bund ??
Nogen der kan hjælpe?

Billede af bilen det drejer sig om..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Blød Bremse VW Golf 4 1.9 tdi
  • #1   28. jul 2020 hvis man kan pumpe tryk på
    må der være luft i systemet

    eller en slange der kan udvide sig


  • lars n
    lars n Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 465
    #2   28. jul 2020 hvor meget løsere du udluftnings skrue på de bagerste kaliber

  • #3   29. jul 2020 “ Abs(udluftet via vcds) og bremserne er udluftet 2 gange og der er med garanti ingen luft i”

    Hvis din bremsepedal er blød efter at have lavet bremser, så har du ikke udluftet den korrekt. Der er overvejende stor sandsynlighed for at der er luft et eller andet sted i systemet.


  • #4   29. jul 2020 #3

    den er udluftet med trykudlufter så jeg er ret sikker på det ikke kan gøres forkert. jeg startede i h.b længst væk fra hovedcylinderen og så v.b, h.f og v.f


  • #5   29. jul 2020 Hvis der ikke er luft i systemet som du påstår og der ikke er utætheder nogle steder, så er det din hovedcylinder der er utæt intern, det vil sige at bremsevæsken går forbi stemplet inden i hovedcylinderen.

  • #6   29. jul 2020 vis også sige det kan være din hovedbremsecylinder der er slidt op, vis alt er luft rigtig ud. Men noget helt andet hvordan er bremsen vis du tager vacum slangen af bremse vacuum forstærkeren?

  • lars n
    lars n Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 465
    #7   29. jul 2020 hvilken type "trykudlufter" har du brugt

  • #8   29. jul 2020 en vi har på mit arbejde. det skal lige siges jeg er mekaniker lærling. og vi bruger altid den til at udlufte. ved ikke lige hvilket mærke det er

  • lars n
    lars n Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 465
    #9   29. jul 2020 ok på alle de vag biler jeg har lavet bagbremser med efterfølgende udluftning, har jeg altid skulle løsne udluftnings skrue over en omgang. Få at for alt luften ud, så prøve det.
    hvor meget tryk sætter i på beholderne til bremsvæsken, vag skal gerne op på 2bar


  • #10   29. jul 2020 Hvis du er på et værksted så må du sgu da spørge svendene, eller spørger de også herinde smiley

    Ret sikkert det er hovedcylinderen, pakningerne er slidte og der skal enten et repsæt eller en ny i.


  • #11   29. jul 2020 #10 ja det havde jeg også tænkt mig. men der er ferie så værkstedet er lukket

  • #12   29. jul 2020 Sæt dig ind i bilen, start IKKE, pump bremsen op og hold trykket i cirka et minut, hvis pedalen synker er hovedcylinderen utæt. SÅDAN!

Kommentér på:
Blød Bremse VW Golf 4 1.9 tdi

Annonce