{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
804 visninger | Oprettet:

Jacob Elmose H
Jacob Elmose H
Tilmeldt:
15. aug 2015
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4

Olieskift nær skanderborg! {{forumTopicSubject}}

Hej!

Min olie er mere eller mindre kulsort. så derfor tænker jeg at det er på tide at få skiftet olie. Jeg har desværre ikke den nødvendige know-how... Så jeg kunne godt bruge noget hjælpe!

Det drejer sig om en opel astra fra 2007.

Er der nogen der vil hjælpe mig her? Mod betaling selvfølgelig!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Olieskift nær skanderborg!
  • #1   10. aug 2020 Det kan alle værksteder da klare, og mig bekendt er der massere af værksteder i Skanderborg smiley

  • #3   10. aug 2020 1. Morten C, snak ordentligt! Jeg er helt klar over at jeg kan tage til en autoriseret og få det gjort.
    2. Bilen har stået mig i 5000, så det virker lidt vanvittigt at smide en 1/5 af prisen for at få skiftet olie.
    3. Jeg snakker ikke om sort arbejde, men en vejledning til hvordan og hvorledes. Jeg har fundet forskellige tutorials, men min erfaring siger at det altid er bedre IRL.


  • #4   10. aug 2020 man behøver ikke køre til autoriseret værksted.

    der findes mange frie værksteder,
    jeg arbejder selv ved en lille mekaniker.
    der er kun mester og mig.

    og vi laver alle bil mærker.
    og er væsentligt billigere end mange større mærke værksteder


  • #5   10. aug 2020 kunne i princippet godt hjælpe dig, MEN gider ikke selv skrue i biler længere og har heller ikke lokale og værktøjet til det længere.

    men altså flere mindre værksteder skifter olie og oliefilter for 5-600 kr og jeg vil mene at for de penge kan det squ knap selv betale sig at rode med det, for inden man har set sig om har man brugt 400 kr alene på materialer og derefter kommer at man af med spildolien osv


  • #6   10. aug 2020 Hvis bilen kun står dig i 5.000, så må det også være en bil med en kort levetid. Hvis det er tilfældet, så kan det slet ikke betale sig at skifte olien.

    Hvis du vil gøre det alligevel, så skruer du bundproppen ud, lader al olien løbe ud, skruer bundproppen i igen, skruer oliefilteret af, smører lidt olie på pakningen på det nye filter, monterer det nye filter og påfylder frisk olie.


  • #8   10. aug 2020 Hvis det er en diesel er det normalt den er kulsort,
    Hvis det er en benziner og den er kulsort så er det virkelig på tide at få skiftet.


  • claus j
    claus j Tilmeldt:
    apr 2009

    Emner: 4 Svar: 54
    #9   10. aug 2020 Til en bil til 5k er et øve olieskifte mega godt, find en YouTube video med et olieskifte helst samme model, det er pisse nemt. Køb olie og olie filter Og ny pakning ved
    En t Hansen og spørg hvad olie og hvor mange liter din bil Tager af moterolie med filter smiley skær siden at en 10 liters sprintervæske dunk og kør bilen op på 3 fliser der ligger 1/2/3 på begge forhjul og skrug bundproppen af og ligge den dunk du har skåret siden op på under, bagefter hælder du spildolien på en anden dunk og sætter på genbrugspladsen bagefter. Skruger oliefilteret af og smøre gummi pakningen på det nye med en finger så det ikke gror fast til næste gang, på med det nye filter og bundproppen i med ny pakning. På med Den nye olie


  • #10   11. aug 2020 Hej
    Sort olie?
    Kun dytter med diesel drift laver sort olie.
    Hvis en benziner laver sort olie kan det ikke svare sig at skifte. Top istedet op med brugt plæneklipperolie. Der er der top økonomi i.
    Mvh kp


  • claus j
    claus j Tilmeldt:
    apr 2009

    Emner: 4 Svar: 54
    #11   11. aug 2020 @karsten p det kommer an på hvor god bil det er, har købt 205 for 3000,- og var 2 år i træk på ferie i nord Frankrig og kørte mindst 60000 km i den. Købte en golf 4 jeg gav 6500,- For og kørte ca 60000 km, skifter ved hver ca 12000 km ny olie of filter smiley jeg syntes det er pænt billigt at forbygge.. det koster ikke mange kr at skifte olie og filter selv, vil tro ca 1 time hvis man er grøn i det smiley gør man ikke det på en gammel bil med sort olie er man nok selv ude om det hvis noget går galt med klumpen smiley vi tilmed sige jeg osse smide en moterrens efter den moter med sort olie, det er bedere at forbygge, i min verden har haft meget held med det i min tid som bil ejer smiley

Kommentér på:
Olieskift nær skanderborg!

Annonce