{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.089 visninger | Oprettet:

Christoffer U
Christoffer U
Tilmeldt:
12. feb 2020
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 15

Tandrem? {{forumTopicSubject}}

Hej alle.

Jeg har kigget på en gammel bil som bare skulle være billig. Jeg er lidt nervøs om tandremmen holder længe. Jeg har ikke den store forstand på motor.

Bilen koster kun 10000kr så det ikke det helt store. Den er lige blevet synet 17/08-2020, og fået lavet et service samtidig, uden nogen anmærkninger.

Jeg så da jeg kiggede på den at der er skiftet tandrem ved 103K og 155K og bilen har nu gået omkring 270K. Alle service er overholdt, og den ser plejet ud.

Da bilen ikke skal køre vildt meget nok omkring 10-15000km om året, burde jeg overveje en anden?
Den er jo lige serviceret og ny synet, så der er vel vurderet at den kan køre endnu på den tandrem eller?

Har som sagt ikke så meget forstand på tandrem, eller motorer. Håber der nogen som kan give lidt info, om den er risikabel eller den nok går. Den gik helt fin under prøveturen.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tandrem?
  • #2   17. aug 2020 Tænkte jeg ikke lige over.

    Det en peugeot 206, 1.4 benzin med 75 heste, den er fra 2005


  • #4   17. aug 2020 Det tager nu ik ret lang tid og skifte rem på sådan en.

  • #5   17. aug 2020 Hvis alt andet ser fint ud, så køber du den og skifter tandremmen.

  • #6   17. aug 2020 vis der er tvivl om hvad en tandrem har kørt. Så vil jeg også sige at du skal få sat et nyt tandrem sæt på den, det ikke der man skal spare ellers koster det nemt en motor også. personlig så skifter jeg altid tandrem på de gamle biler jeg har købt igennem tiden,og selv om tidliger ejer siger den er skiftet for nylig.og så der ikke ellers er andet bevis på det, da det som sagt er et rigtig dårlig sted at spare. plus når du har udskiftet den så ved du at den rem holder de næste 5 år og 120.000km. og det er nu heller ikke så dyrt selv om man ikke kan selv, men kender du en der kan koster det ikke mange kr. her er en pris liste jeg bare hurtig fandt.

    http://peteroestergaard.dk/vaerksted/udskiftning-af-tandrem.aspx


  • #7   17. aug 2020 Tak for alle de svar. Jeg kender måske en som har arbejdet med biler, som jeg nok kunne få til at skifte den for mig.

    Nu bilen jo helt ny serviceret, bliver en tandrem ikke lige kigget på hurtigt under et service? De vil vel skifte den hvis den var for dårlig under et servicecheck/syn. Eller checker de aldrig sådan noget ved service/syn.


  • #8   18. aug 2020 Nej den tjekker man ikke,da den bliver skifter når den er 5 år eller når den har kørt 120.000 km hvad man når først af de to ting. det ikke lige som en multirem/v rem, hvor man ser hvordan den ser ud. da når en multirem eller v rem ryger så går motoren ikke normalt til af det. lige som vis en tandrem springer så Det ny motor eller i hvert fald renovering af topstykket på de fleste motorerne.

  • #9   18. aug 2020 #7 du kan ikke se på en tandrem, om den tilstand.

    en tandrem der stå for udskiftning, kan se forholdsvis ny ud
    men springer næste gang man starter motoren

    også dog, nogen gange er der ting man kan ser, at den er godt slidt.

    men som andre skriver, er man det mindste i tvivl, så skift den.
    de fleste motor, tåler ikke den springer.
    uden man skal ofrer 3~4 ganger mere end et tandrem skift


  • #10   18. aug 2020 Takker igen for hjælpen. Tænker jeg finder en som måske vil skifte den for mig.

    Jeg burde vel ikke nervøs nu for at lortet springer? haha Altså jeg kan godt køre i den bare jeg for den skiftet inden så længe?


  • #11   18. aug 2020 Hvad jeg lige kan regne ud så har den tandrem kørt 115.000 km så der er 5000 km tilbage til den skal skiftet. men igen hvor mange år er det siden den blev skiftet sidst ved 155.000 km. for er det 5 år eller mere så skal den skiftes med det samme,da den kan knække når som helst.og hvad når den gør det Kan ingen svare på så det er et spil i lotteriet at forsætte med at køre med en for gammel tandrem.

  • #12   18. aug 2020 Den er skiftet den 6/6-14 ved 155K

    Jeg må få den skiftet.


  • #13   18. aug 2020 Han jeg kender ville gerne skifte den, men først til septemper. Tænker nu nok Den skal overleve lidt endnu, kigger lige til den for at se om den måske ser kritisk ud, ellers venter jeg, til han har tid.

    Takker for alt den dejlige hjælp.


  • #14   19. aug 2020 HUSK at få skiftet vandpumpe når du alligevel har dyret åbnet, den koster ik ret meget men arbejdet med at komme ind til den er allerede gjort når du skifter rem og det er de ringeste 400 kr at spare

Kommentér på:
Tandrem?

Annonce