{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
906 visninger | Oprettet:

Motorrens i forbindelse med service. {{forumTopicSubject}}

Skal have lavet service på vores bmw E90 318i.

I den forbindelse, kunne jeg godt tænke mig, at give den en omgang motorrens, bare for god ordens skyld.

Skal jeg bare købe, en Bell ADD servicerens, eller kan jeg med fordel, bruge 200-300 ml diesel istedet for?

Har set/læst om mange der gør det.
Men er det helt hul i hovedet at gøre det?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Motorrens i forbindelse med service.
  • #1   7. okt 2020 2-300ml diesel til hvad - I benzinen?

  • #2   7. okt 2020 Diesel kan puttes i olien før olieskift, men intet andet.

  • #3   7. okt 2020 Hvorfor skulle man gøre det?

    Tapper man olien af varm, så får man det hele med.


  • #4   7. okt 2020 Sajmon:
    Det er i forbindelse med service, så ja, i olien..

    Får man også, eventuelle fastsiddende rester af skidt i vægge, si, osv med?? Tvivler


  • #5   7. okt 2020 Michael N:
    Det var også tiltænkt, samme princip som med Bell add.
    Bare meget billigere.

    Og spørsmålet går lidt på, om det egentlig ikke, har/kan have samme effekt som Bell ADD


  • #6   7. okt 2020 Jo, det har det.

  • #7   7. okt 2020 Så jeg kan roligt købe, for 3-4 kr diesel, og så køre samme princip som Bell ADD smiley

  • #8   8. okt 2020 Sidst jeg skiftede olien på vores Ford Mondeo 2.2TDCI tappede jeg olie af smed en billig 15/4o olie på 4L og 1½L diesel og lod den køre 10 min i tomgang og skiftede olie/filter.
    tænker ikke 200-300ml har nogen effekt.


  • #9   8. okt 2020 Søren A:
    Det lyder som en fin ide.
    Men er 1-1/2 diesel ikke meget?


  • #10   8. okt 2020 #9 altså der er 4 L nyt motorolie så det bliver jo stadig smurt bilen køre også kun i tomgang i 10min, bilen har ikke taget skade af det, har før brugt metoden på dieselbiler for at være sikker på alt skidt er kommet ud, den nye olie ser frisk ud meget længere for normalt ved olieskift vil olien være nærmest sort kort efter olieskift og det undgår du ved at skylle. da jeg selv står for indkøb og skift så er min olieskift stadig meget billiger end for et almindeligt service på et værksted.
    Men JA det er jo svært at bevise om det ene eller andet har en gavnlig effekt smiley men jeg har troen på at det har en god effekt, jeg vil anbefale dig at køre med en korter interval hvis du selv ordner olie/filter skift fks. ved 10000km også selv om fabrikanten måske anbefaler 20000km.
    Jeg har ikke megen tro på produkter som fks. Bell Ad o.l. hvis du læser data ark for mange af produkterne så består mange af dem af mineralsk terpentin og/eller petroleum.

    Et alternativ til diesel kan være at bruge petroleum, men kan ikke forstille mig at 2-3dl har en effekt i fks 5L olie, så ville bruge min fremgangsmåde i #8 evt. med 1 L. petroleum i stedet for diesel og så efterfølgende skifte hver 10000km


  • #11   8. okt 2020 Jeg laver service mellem 8-10.000, med ny olie, oliefilter, luftfilter, og pollenfilter.

    Jeg har lige købt, 4L semisyntestisk 10W/40, som jeg vil bruge med lidt diesel.


Kommentér på:
Motorrens i forbindelse med service.

Annonce